Hur lösa är era "gångjärn" Mitt är riktigt löst

Diskussion i 'Desire Z' startad av sluden, 19 nov 2010.

  1. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hur vet du att din är "extrem" ? Vad har du jämfört med?
     
  2. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    antagligen har han kollat på videor på youtube och även tolkat det som andra har skrivit om sina DZ i den här tråden, och hans låter verkligen löst på första inlägget
     
  3. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mitt har jag absolut inga problem med alls. Måste skaka telefonen ganska mycket eller framåtluta telefonen lite innan det fäller ihop sig/öppna sig, dessutom håller jag telefonen på det sättet att mina händer överlappar överdelen lite så den åker aldrig ihop, inte ens på rygg.
     
  4. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    Jag har läst hela tråden om det på xda, läst om de uppfattningar jag har fått i denna tråden. kollat youtube, och ingen är värre än min där. så då drog jag slutsatsen att min är i skalan lite lätt sämre...
     
  5. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    Funderar på om det skulle hjälpa att klistra på en magnettejp på skärmens baksida längst upp och längst ner (landscape) och sen klistra dit en längst upp på "tangentbordsdelen"

    tar det sönder skärmen eller något annat problem
     
    Last edited: 23 nov 2010
  6. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    Var det ett så dumt förslag. jag vet att förr i tiden när man satte en magnet mot en skärm, typ dator skärm eller så, så fick man en massa roliga färger och så. typ regnbågen. är det så fortfarande. eller kan något annat sluta fungera eller så. man får nog skärmen att sitta där den ska då men ändå lätt att fälla ihop.
     
  7. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Prova? Tror inte du får några permanenta problem, fråga någon som sysslar med lcd skärmar osv
     
  8. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Förr i tiden hade man CRT-skärmar.
    Men en magnet på telefonen är nog inte rekommendera.
     
  9. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    jo jag vet med att man hade crt innan, lcd verkar klara sig. är kompass och gps som slutar fungera.

    skärmen ska vara oki
     
  10. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    HTC har idag svarat på mitt mail till deras kundservice ang "gångjärnen" och de svarade att de arbetar på att förbättra dem, dvs de är inte helt nöjda med dem.

    Känns som ett lite lustigt svar då de kunde gått ut med det officiellt istället...
     
    Last edited: 25 nov 2010
  11. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Och hur hjälper detta oss som redan har telefonen?
     
  12. sluden

    sluden Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei mate 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy tab 2
    ROM:
    Cyanogenmod
    Jag mailade tillbaka och frågade ungefär samma sak. hoppas på svar.
     
  13. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Fick min telefon igår, och det här är en analys av mina gångjärn:

    Jag har en "svag" fjädrande känsla. Vet inte om det är någon fjädring alls egentligen, eller om det är gångjärnens konstruktion. Jag hade gärna sett att de fjädrade lite hårdare, och det skulle inte göra något om man behövde använda båda tummarna för att öppna den.

    om jag har den utfälld, och håller den vertikalt, och tippar den sakta mot mig medns jag bara håller i tangentbordet, då behöver jag tippa den ca 45 grader innan skärman börjar fällas igen. Om jag knycker till lite så tippar den direkt.

    om jag bara lyfter i skärmen när den ligger plant mot bordet, då ligger botten kvar tills den hänger fullt ut.

    Om jag lyfter bara i bakstycket när skärmen ligger plant mot bordet, då faller skärmen ut så den hänger i det yttersta läget också.

    Om jag hållar skärmen i landscape och tex kollar på video, och råkar hålla med fingrarna enbart i skärmen (lätt hänt), då faller bakstycket ut. Det sker dessutom med sådan kraft att den tenderar att glida ur händerna. Det är nog den punkt som jag stör mig allra mest på. Man måste ta ett stadigt tag i den när man håller med "tumme-pekfinger" i landscape.

    Gör gärna samma jämförelser för att se om det verkar skilja sig mellan olika revisioner!
     
  14. hobs0n

    hobs0n Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det låter ju helt klart irriterande.. menmen man kan inte få allt :)
     
  15. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tycker att detta överenstämmer alldeles utmärkt med hur min beter sig. Däremot så förstår jag inte riktigt det sista, men jag kanske håller min mer robust i landscape, för jag har aldrig märkt av att den försöker öppna sig när jag inte menat det.

    När jag öppnade mobilen och testade allt ovan så var jag lite skeptisk till om jag skulle lämna tillbaka den eller inte. Men jag beslutade mig för att ge den en chans. Jag ångrar inte detta för en sekund (än så länge), för när jag väl slutade koncentrera mig på mekanismens eventuella nackdelar har jag inte ens tänkt på det.

    Har nu haft den sedan i tisdags och som sagt har den aldrig öppnats eller slagits igen när jag inte själv gjort det medvetet. Jag är än så länge grymt nöjd med den, för allt flyter på så bra och jag älskar tangentbordet.

    Så om ni funderar på denna och öppningsmekanismen är det enda som gör att ni är tveksamma så är min rekommendation att slå till. Jag var till en början mycket skeptisk, men har som sagt inte reflekterat alls på detta när jag nu börjat använda den. Vid normal användning är mekanismen inget problem alls.
     
  16. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag har haft tur, min är inte jättehård men den är inte så lös som era, jag har även ett skal på mobilen som gör den lite tyngre, men gångjärnen är helt ok, jag är nöjd :)
     
  17. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag menade att när jag håller i den (ihopfälld) med tumme och pekfinger enbart så händer det att jag bara håller i främre delen (dvs, skärmen), då vill bakstycket falla ner. Oftast har jag ett par extra fingrar bakom, men så fort dessa slutar trycka mot bakstycket så vill bakstycket falla ner.

    Detta är alltså, när jag håller telefonen vertikalt, på höjden, och kollar på film (tex, om du ligger ner i en säng och kollar och håller skärmen framför ansiktet)
     
  18. Halle

    Halle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får nog hålla med Nale72, visst sitter jag och testar telefonen så som det står på många ställen så fälls mitt tangentbord ut.
    Och visst tycker jag kanske att det är lite lätt. Men nu när jag haft den i >1vecka så märker jag inte av de lösa gångjärnen.
    Den faller inte ihop utan att jag vill det. Även när jag ligger i sängen eller vad jag nu gör ..

    Vet inte om jag har stora händer men jag håller, helt naturligt, fast skärmen medans jag använder den i landscape. Inte medvetet alltså.
    Så för mig är gångjärnen inte något problem(just nu). Men visst är de kanske lite mer lösa än vad som e.g är tänkt.

    Annars är jag grymt nöjd med telefonen, gick ifrån en Hero som annars varit en bra mobil tills nu. För min desire z är som en blixt om man jämför dem. Även om jag klockade och körde custom ROMs på min Hero.
    Älskar tangentbordet och har verkligen börjat skriva mer med min telefon som jag inte gjorde tidigare med bara touch. Mail m.m
     
  19. sjoling

    sjoling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag håller mina pekfingrar jäms med telefonen, fast bara när jag ligger ner, annars skulle hela telefonen tippa framåt. Så jag tycker inte man ska bry sig om den faktorn över huvud taget!
     
  20. tendency

    tendency Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte en Z igår, men återvände till butiken idag för att byta ut den. Inga problem så långt, men den nya kollade jag innan jag lämnade butiken - och den var precis likadan. Så jag gjorde ett återköp.

    Jag har nu testat 3 st som har varit likadana. Direkt telefonen, i utfällt läge, lutas en aning börjar displayen fälla ihop sig. Håller jag den vertikalt och rycker till lite lätt, så fäller den ihop sig. När jag håller i telefonen för att använda tangentbordet placerar jag pekfingrarna bakom displayen och de ligger då an mot displayens baksida en aning och problemet blir då extra påtagligt - den fälls ihop direkt vid minsta lutning.

    Jag hoppas verkligen att HTC löser problemet, för jag vill verkligen ha en Desire Z! Tills dess får jag knappa vidare på min N97 Mini... Den har åtminstone en stabil konstruktion, tiltad display med plats för pekfingrarna bakom och tillåter en hel del fjädring innan displayen ger med sig och fälls ihop.