Hur man fixar "lagget" på 2.2

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 12 dec 2010.

  1. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja, såhär efter ett dygn kan jag då inte säga att jag märker någon skillnad. Allt flyter på som det ska.

    Det skall dock tilläggas att det tog säkert 3 veckor efter froyouppgraderingen innan jag började se dessa seghetssymptom i min mobil, så man vet aldrig. Jag får väl helt enkelt vänta och se...
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Nu kan jag komma med en lite utförligare rapport.

    För ett par dagar sedan började mobilen sega nåt fruktansvärt. Detta var alltså cirka 2 veckor efter jag bockat ur USB Debug. Jag har för vana att inte stänga av mobilen så under denna period hade mobilen troligtvis varit på 24/7, möjligt att jag stängde av den någon gång.

    Jag testade därför att kryssa i debug-rutan (vilket f.ö. resulterade i att telefonen vibrerade till upprepade gånger utan anledning), men vad jag minns kunde jag bara märka en marginell skillnad i hastighet och flyt. Det blev alltså lite bättre, men knappt märkbart.

    Därför bockade jag återigen ur debug och startade om nallen. Tadaa! Problem solved.

    Så... vad är då egentligen summan av kardemumman? Ptja, som det verkar är det aktiveringstiden som är boven i dramat - dvs hur länge på raken man har haft på mobilen. Om en omstart lite då och då är allt som krävs för att lösa problemet är det inte hela världen för mig.
     
  3. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det därför den får spasmer då och då? Har gått och undrat nu i några veckor o_O

    Får väl stänga av debug och se vad som händer, min har inte segat alls (tack vare debug tror jag) och jag har haft den på 24/7.
     
  4. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ja, den har aldrig gjort så med debug urkryssad och jag skojar inte, det första som hände precis efter jag tryckt i den var att den vibrerade till ett par-tre gånger utan att jag rörde något. Sedan upprepade den detta beteende minst en gång under den korta tid det tog för mig att kolla runt i mobilen för att undersöka segheten.

    Ja gör det. Det är väl lite som att välja mellan pest eller kolera - antingen flyter mobilen på utan behov av omstart med sidoeffekten att den vibrerar till då och då, eller så skippar man vibreringen men måste starta om mobilen med jämna mellanrum.
     
    Senap gillar detta.
  5. Isabella

    Isabella Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det händer ingenting när jag bockat i rutan och sedan kopplat den till datorn och valt "HTC Sync" som anslutningsalternativ! Vad mer ska jag göra?!
     
  6. Isabella

    Isabella Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har bockat i rutan och kopplat den till datorn och valt "HTC sync" som anslutningsmestod. Men inget händer. Vad mer måste jag göra?