Hur många ångrar sin spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av ErsdaHL, 15 okt 2010.

  1. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Må hända, men fortfarande hade jag gått på en Spica hellre än en Wildfire..
     
  2. BennyBlack

    BennyBlack Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag hade X10 Mini som jag bytte mot en Spica. Ångrar det än idag. Så, jag sålde Spican till underpris, bara för att jävlas med den på samma sätt som den jävlats med mej. Så, jag gick över till den mörka, onda sidan, och köpte iPhone 4. (jaja låt pöbeln lyncha mej nu då).

    Förövrigt vill jag säga, Wildfire varje dag framför Spica, helt klart!
     
  3. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    köpte min i januari för ca 2500 och tyckte det var ett billigt pris och kul att få komma in i androidvärlden. de senaste två månaderna har jag börjat ångra mig för att den är så otroligt seg. nu har jag fått avinstallera massa program och bara ha det mest nödvändiga kvar för att den ska fungera.

    men ändå kan telefonen spöka och starta om sig själv och greja. häromnatten hade jag väl ca 80% batteri och sket i att sätta den på laddning, på morgonen var den stendöd, förstår inte vad som gått igång och förbrukat massa batteri.

    om 2.2 kommer till spican så kan man nog få den att gå fortare genom att lägga appar på minneskortet istället. och det är det sämsta med android jämfört med iOS, att det är sånt jävla tjaffs med alla uppdateringar.
     
  4. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Så det är inget tjaffs med uppdatering av iOS?? hahahahaha
    Man får rätta telefonen efter ändamål, min spica som har allt avstängt, ligger bara och sover på mitt skrivbord har 65% och den har legat där i snart 2 veckor.
     
  5. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Med iOS har jag alltid upplevt att man får ett ungefärligt datum när en ny uppdatering ska komma. Den kommer då dom sagt (inte 4 månader senare) och det krävs inte 14 försök för att få igång uppdateringen.
     
  6. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Du vet väl att det bara är i princip Samsung som suger på att göra uppdateringar?
    Kolla bara på HTC, i princip alla deras modeller har fått 2.1 och 2.2.
    HTC har också OTA uppdateringar.
     
  7. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nej det visste jag inte. Man har ju läst om Sony Ericssons uppdateringar som dröjer (som jag fattat det) och sen var det väl HTC Magic eller Hero som sköts upp väldigt länge?

    Därför har jag fått intrycket av "tjaffs" med uppdateringar.
    Jag säger inte emot dig dock, kan tänka mig att SE och HTC är långt ifrån lika dåliga som Samsung.
     
  8. BennyBlack

    BennyBlack Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 sept 2009
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Måste säga, att jag tyckte bättre om min X10 Mini än vad jag någinsin kommer tycka om min iPhone, men valde iPhone av en anledning. Uppdateringarna kommer regelbundet, till alla modeller i Sverige. Inget tjafs om att Tre ska godkänna än version osv...Apple är dock lika duktiga på att stänga in sina användare. Men, tack och lov, Dev-team tror sej har löst jailbreak NON Tethered på hela A4-platformen för iPhone 4 :) Så, nu vrider sig nog Steven Jobs i sömnen och gråter, men han får skylla sej själv. Jag tycker fortfarande att Android är generellt bättre än iOs. Valde iPhone för att den är bättre än Spican. Varför köpte jag inte bara en X10 Mini igen då kanske man undrar? Gillar inte att kliva i samma bäck två gånger, om ni förstår :)
     
  9. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Pliind: Hur och vad har du stängt av? Jag brukar sätta min i flygläge när jag lägger mig, men på tredje dagen utan laddning kan jag ändå finna den stendöd på morgonen.
     
  10. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Först blev jag tokig för att spican var slöare än en dement 95-åring - alldeles för lite plats på den. Sedan bytte jag till LauncherPro - och då blev det lite bättre! Sen blev den återigen långsammare och långsammare.

    För en månad sen rootade jag och då blev jag återigen rätt nöjd med den. Det tog 1 vecka sen började den kärva och vara seeeeeeeg som fan igen. Jag missar i snitt 1-2 samtal om dagen för att telefonen ringer men det i inte går att svara.

    Vill du använda din Spica som en gammal hederlig dumb-phone så är det ett jättebra köp. Vill du ha den som en smartphone så gå någon annanstans.

    Jag gick från Magic till Spica och ska man jämföra de två telefonerna vinner Magic - trots android 1.5. När jag får min nu beställda DHD ska jag använda spican som skridskor under fötterna.
     
  11. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur kan du skriva att den är utmärkt som en gammal hederlig dum-telefon när du missar 1-2 samtal varje dag för att telefonen ringer utan att du kan svara?

    Är inte hela poängen med en dum-telefon att den ska gå att svara i?
    (Förutom min Nokia 8850 då, som bara ska vara snygg)
     
  12. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm, startar folk aldrig om telefonen?
    Brukar göra minst en reboot i veckan (pillar en del med systemfiler) och har aldrig upplevt att luren blir slöare med tiden.
    För 2k är ju Spican alldeles utmärkt om man betänker att den faktiskt är gammal i androidvärlden. Enda nackdelen är väl att det är Samsung som jag ser det, men det är väl en smaksak också.
    Och det går ju inte riktigt jämföra Spica med en iPhone lika lite som att jämföra en iMac med en Dell PC. Gillar man att pilla med saker är ju inte Apple förstahandsvalet, men om man gillar stabilitet är det utmärkt.
    Men som sagt, allt beror väl på vad man tänkt ha luren till.

    /J
     
  13. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Köper man en iPhone vet man väll vad man får och man får väll en bra telefon antar jag, men man får ju betala för det också.
    Det är klart man inte kan jämföra Spica med iPhone då det är ett par tusen kronor skillnad i pris. Har man råd att köpa en iPhone står man nog inte och väljer melland den och en Spica om man säger så ;)
     
  14. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Var ju inte direkt bästa exemplet, en Dell PC kan vara lika stabil som en mac.
     
  15. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har jag inte märkt än.. :)

    /J
     
  16. CogD

    CogD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ångrar absolut inte köpet, man kan inte förvänta sig allt för mycket för de pengarna. (jag gav 2100 för den).
    Däremot är det inte en särskilt bra telefon och operativsystemet känns inte heller så bra.
     
  17. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Om man ska beskriva Spica, en billig introduktion till androidvärlden.
    Jag håller med på många punkter, den blir seg när den börjar fyllas, största anledningen varför jag har rootat den, för kunna köra apps2sd. 2.2 till Spican är väl bara att glömma, tror till och med Samsung gick ut med i somras att den är för utdaterad i hårdvaran för klara 2.2. Så ifall du vill lägga appar på minneskortet, rooting is your friend.
    Men gick inte Samsung med på att leshak ROM'sen skulle vara legit (inte samdroid då utan "original" firmware) att använda utan att bräcka garantin? Har för mig jag läste det på hans "hemsida" eller hans twitter eller nått... Det täcker ju inte att du brickar den, men garantin i övrigt skulle väl fortfarande gälla trots du uppdaterade på egen hand med Odin? Eller har jag drömt en saga nu igen?:D
     
  18. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En berättigad fråga... :o
    Jag skulle självklart varit tydlig med att anledningen till detta är att jag just då håller på med olika "smartphone-aktiviteter" som surfning, mail eller streaming av radio och liknande när samtalen kommer in.
     
  19. Nickr

    Nickr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Jag ångrar min Spica väldigt mycket.

    Med 1.5 flöt det mesta på hyfsat bra, men när 2.1 kom fick man en chock när startade telefonen. Allt var segt som sirap. Det hjälpte dock en del genom att installera LauncherPro. Det kan ta upp emot en hel j*vla minut att slå numret man vill ringa och tills man kan höra att det går signaler. Det är för fan förjävligt att telefonen inte ska fungera som den ska med originalmjukvara! Jag kommer aldrig att köpa en telefon med som har namnet Samsung. Jag fick t.o.m. skicka in min telefon till Anovo för att det inte gick att uppdatera med NPS...

    Knapparna på sidan sitter dessutom löst så att man kan vicka på dem. Dessutom ''flexar'' bakskalet, men det kan man lösa med hjälp av en bit tejp... Telefonen riktigt andas budget. :(

    Ifall jag idag skulle köpa en telefon så skulle jag utan tvekan ta en HTC Wildfire trots den lägre upplösningen.

    Jag har dessutom en fråga. Blir telefon mycket bättre/ snabbare av att flasha in ny mjukvara?
     
  20. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Håller med dig på nästan alla punkter... Aldrig mer Samsung, dom skickar ut nya telefoner lika ofta som man bajsar men släpper inte några uppdateringar.

    Jag flashade in DVM optimeringen på min telefon för jag tyckte den var rätt så seg, förbättras LITE, eller så fantiserade jag :E
    Men du kan ju annars testa 2.2 alphan från Cyanogen.

    Alla HTCs mobiler har väl 2.1+, det enda strulet med deras mobiler var ju Hero och nån till som tog lång tid på sig att få 2.1, nästa köp blir nog HTC :D