Hur många ångrar sin spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av ErsdaHL, 15 okt 2010.

  1. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är inte direkt imponerad av Samsung som företag, men jag tror problemet är större än en enskild tillverkare om jag ska vara ärlig.
    Man har ifrån tillverkarhåll inte lyckats implementera Android på ett bra sätt, jag har iallafall inte hört om någon lur som varit felfri.
    HTC har ju haft en väldans massa problem med flera lurar, senast i raden var väl Desire, har för mig att det är åtgärdat nu till viss del.
    Antar att Nexusen är det närmaste man kommer en "lyckad" Android-implementering och även den luren har ju haft problem.
    Ska bli spännande att se hur utvecklingen kommer se ut framåt, med W7 phone etc.

    /J
     
  2. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Då jag sitter med avbetalning i 2 år och egentligen vill byta så vet jag inte om det är möjligt att byta (?) HTC gratia ser ut som något jag hällre vill ha i min ficka :(
     
  3. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Fråga din operatör du betalar till :D
     
  4. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om din operatör erbjuder den luren bör det (mot en slant) vara möjligt att få byta.
    Men det är ju helt upp till operatören, en del är snällare än andra.

    /J
     
  5. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Hahaha, inte jag heller!
     
  6. emil.s

    emil.s Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst är det tråkigt när mjukvaran inte funkar som den ska direkt, men det är väl knappast något man kan räkna med oavsett tillverkare.

    Och samma är det på dator-sidan, de flesta levereras med Windows. ;)

    Är oerhört nöjd med Spican.
    Oerhört bra prestanda för priset, och dessutom är det bra hårdvarukvalité! Något som ofta är sällsynt bland billiga telefoner.
     
  7. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    jag har just uppdaterat firmwaren via kies men undraro m jag ska flasha in något annat men jag vill inte roota för det verkar alldeles för jobbigt :)
     
  8. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    Jag ångrar min Spica. Har haft den i nästan 5månader nu. Touchen är ju ett skämt. Inte mycket som blir rätt när man klickar på skärmen. Tycker det är ett h--te att skriva SMS. Batteritiden är ju löjligt dålig. Plus att det inte kommer några mera uppdateringar till den gör den ju nästan totalt värdelös.
     
  9. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo, nu är den ju de facto gammal så det är klart att det kan kännas lite bittert. Man bör flasha in något annat än stock rom för att få den trevlig.
    Dual-touch hjälper en del, aldrig haft problem med min skärm efter att jag ryckte av skyddsfilmen.
    Kolla vilka services som kör om du har dålig batteritid, jag använder min lur med wifi alltid på, musik minst sex timmar om dagen plus lite slösurf och samtal och jag har aldrig mindre än 50% kvar på kvällen.

    /J
     
  10. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För mig låter det som ett skämt... Jag har haft situationer där telefonen knappt klarar en halvarbetsdag. Lyssnar jag på spotify (offline) i en timme eller två på raken så är det till att krama ut den sista strömmen på den.

    Det är förståeligt att telefonen drar batteri när man använder den och att den blir slö om man använder många program. Men det är inte förståeligt att en telefon säljs på dels sin snabbhet och dels sin batteritid när den ändå har kortare batteritid och är slöare än min Magic.
     
  11. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Provat byta firmware?
    Här finns det ett par stycken (du måste dock ha ett konto som är gratis att registrera):
    http://www.samfirmware.com/WEBPROTECT-i5700.htm

    Jag kör EXXJH1 ( http://www.multiupload.com/VS9QWXDV4W ) med Samdroidmod och jag har inga problem som du nämner (förutom att den är seg, men inte jäääätte seg).
    Batteritiden tycker jag blev bättre också när jag bytte från EXXJE4, men jag laddar den fortfarande varje natt.
     
  12. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ca: 2 dygns batteritid har jag på min lur med relativt tungt användande, alltså så som 6h musik, surf, wifi på konstant utan sleep, några sms och samtal. Vet inte om det är ett skämt, tycker det verkar vara ganska normalt.
    Man får ju inte ut samma tider som i en gammal SE K530i, men så är det ju med alla "smartphones".
    Det som dödar batteri effektivt på Spican är reboots har jag märkt, men det är klart, det är mycket den ska pyssla med i en boot.

    /J
     
  13. A_Galaxy

    A_Galaxy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Ångrade min fram tom 2.1 och installation av LauncherPro. Nu är den faktisk riktig bra och funkar som den ska. Dock fortfarande irriterande med meddelande signalen när man ansluter headset mm.
     
  14. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det har jag inte tänkt på, jag har inte den signalen längre.
    Men jag kör ju inte stock så jag antar att man valde att ta bort den i de hemkokade. :)

    /J
     
  15. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kan man inte gå in under Ljudinställningarna och ta bort meddelande signalen?
     
  16. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det är i Meddelandehanteraren du gör det.
     
  17. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    jag ångarar ej min spica jag fick den grattis och den är bättre än den jag hade
     
  18. Equinoxe

    Equinoxe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kan säga att jag jag inte ångrar min Spica. Efter att äga denna telefonen har jag fått uppleva alla brister med Android som gör att jag anser det vara värt varenda krona för en dyr iPhone.

    Några problem jag haft:
    - Telefonen hänger sig.
    - Den startar om sig helt apropå. Processer hänger sig och man får Windows-flashbacks av fönster som ploppar upp av att processer slutat svara och man får välja att avsluta eller vänta.
    - Det kan ta från några sekunder till en halv evighet att få upp knappsatsen när man vill ringa.
    - Touchskärmen är så okänslig och dålig att det är mer regel än undantag att jag får fel siffror när jag ska ringa eller att den inte känner av tryck. SMS är otroligt frustrerande att skriva.
    - Surfa på internet går riktigt segt och det beror på slö telefon.

    Jag är som sagt riktigt trött på min Spica och det gjorde att jag hoppade av Android-tåget.
     
  19. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Är stor skillnad på budget telefoner och telefoner i den lite dyrare klassen (4k+).
    Jag kör också en Spica och jag har aldrig lyckats göra så min telefon hängt sig eller att den startar om sig självt.
    Min knappsats är lite seg dock, typ 1-7 sec att öppna beroende på när jag använde den sist.
    Touchskärmen är lite dålig, ibland missar den mina tryck.
    Tycker det är lättare att skriva sms på denna än på min gamla w580i
    Surfa på internet går fin fint på wifi men laggar på 3g för sidorna har inte hunnit ladda klart när man börjar scrolla :(

    Det du skrev först innan du radade upp punkterna är ju som att jämnföra en gammal Pentium 2 dator med windows 7 mot en ny dator (i5/phenom2) med linux.
     
  20. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Det känns ju som att mycket du skriver om beror på telefones brister och inte Android i sig. Så vill man jämföra Android Med iPhone bör man kanske köpa sig en Desire eller Galaxy S eller nått annat liknande.