Hur många ångrar sin spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av ErsdaHL, 15 okt 2010.

1. Jontatas

Jontatas Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Verkar ha en hel del att göra med vad man gör med sin lur oxå.
    Kan inte påstå att jag upplevt några av de problemen, men då har jag inte heller kört så mycket på Samsungs stock rom.
    Det kan man ju tycka vad man vill om, för egen del är jag imponerad av hur mycket lur man fick för pengarna. Sedan är det en annan sak att Samsung är vinstdrivande och inte har lust att supportera "gamla" lurar och inte har råd/kompetens att ta fram fungerande drivrutiner.

Android är ett helt annat tänk än iOS och Win Phone 7, vill man ha något som är "problemfritt" så är det bättre med en mer låst plattform generellt. Har man inget emot att pilla lite brukar man föredra de mer öppna lösningarna.
    Sedan kan man framföra en hel del kritik mot Android som OS, visst. Valmöjligheter kan ibland vara av ondo, som att ha en Google marketplace, en egen för HTC, ytterliggare fler för andra märken plus en hel drös med open source marknader.

Just my 2¢

/J

2. OskarEmilsson

OskarEmilsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    jag, eftersom nästa alla spel laggar, oavsett ROM, original eller andra

3. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Håller med. Man blir j...igt irriterad ibland. Oftast när man är stressad så låser sig telefonen vid nån app typ ovh det blir FC och man får vänta i typ en minut för att få Smsa/ringa/maila. Lite störande samtidigt som man gillar alla funktioner som android har. Känns som att jag ska byta upp mig till en bättre telefon...

4. iPatsa

iPatsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor, Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 EE
    Telefon 3:
    Fairphone 5
    ROM:
    /e/OS
    Platta:
    Redmi Pad Pro
    Övrigt:
    Google Chromecast med Google TV (HD)
    Sony Bravia KD-65XH9505
    Köpte telefonen i somras. Hade gått och kollat på androidlurar ett tag och denna verkade erbjuda mest för pengarna. Det första jag gjorde var att uppdatera den till 2.1 och det har jag kört på hela tiden sen dess. Har ännu inte kännt något behov av att roota den då jag faktiskt inte haft några större problem med Samsungs mjukvara, förutom skräpet som följde med till PC. Det har jag avinstallerat. Jag är medveten om att android fortfarande är under utveckling men som första androidtelefon duger den bra och räcker för mina behov. Bara dumt att jämföra med telefoner som kostar dubbelt så mycket. Men det låter ju bra att "alla" andra telefoner är så mycket bättre, då lär jag märka det den dagen jag byter... ;)

5. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Det förekommer ofta att en person säger "Jävla skitmobil", men so what? Detta var mest "bang for the buck" så att säga när jag köpte min Spica. Jag är helt klart inte jättenöjd men det krävs mycket för att jag ska bli det också.

6. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Ångrar inget. Var på det klara med att det var mycket för pengarna, men inte i klass med betydligt dyrare mobiler. Nu har jag köpt en dyrare, och den är mycket bättre, men det känns onödigt att ens jämföra dem.

7. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bäst bang for the buck just nu lär väl vara ZTE Blade. Hörde att Telia skulle sälja dem för typ 1600:- med kontantkort.
    Men så var ju inte fallet när jag köpte min Spica för ett år sedan. :)

Får nog köpa en sån oxå tror jag.

/J

8. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Frågan är ju hur Spican står sig mot Bladen?

marcuspresident

9. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Prestandamässigt så tar Bladen priset.
    Vet inte hur det är med custom roms på Bladen, ska det komma CyanogenMod till den?

Ska nog också byta till en ZTE blade.. om det inte kommer något bättre erbjudande snart.

10. ErsdaHL

ErsdaHL Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag skulle jäkligt gärna byta min spica mot en sån blade men jag förstår inte vad halebop dillar om riktigt då jag frågade

Tidigast när det är mindre än tre månader kvar av din nuvarande
    bindningstid kan du förlänga abonnemanget.

Välj då alternativet "Jag vill behålla mitt nummer" i webb-butiken.

Vill du köpa en ny telefon nu så kan du köpa den antingen med
    kontantkort (med eller utan avbetalning) eller beställa ett till abonnemang med nytt nummer.

Du kan även välja att slutfakturera ditt bundna abonnemang.
    Du väljer själv om du göra om det till kontantkort så länge eller bara ha abonnemanget obundet.

Vid slutfaktura betalar du de återstående (bundna) månadernas eventuella pristillägg och månadsavgift, avgiften läggs på nästa faktura.

En administrationsavgift på 250kr tillkommer om du vill slutfakturera ditt abonnemang när mer än 3 månader återstår av din bindningstid.

Ha en trevlig dag och välkommen åter!
    Hälsningar
    Mathias
    Halebop Support

11. Jontatas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

lol, älskar den förklaringen ifrån Halebop.
    Skönt med tydliga regler...

Bladen spöar Spican på i stort samtliga punkter utom processorns klockfrekvens, men jag tror inte att man märker av det. Bladen känns snabbare tack vara allt annat lull-lull.
    Några har klagat på dåligt ljud i Bladen dock, mycket brus etc. även vid uppspelning av musik.
    Custom roms verkar det dyka upp en hel del av, vet inte helt hur planerna är ifrån CM, men det är väl inte otänkbart.

/J

12. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

jag förstår inte vad dom pratar om. För att byta till zte blade billigaste sättet går jag tillväga hur ? btw nu har blades börja komma in på tradera:)

Last edited: 17 nov 2010
  13. Pjodor

Pjodor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Antingen så har han inte förstått din fråga eller så har han bara tagit nått allmänt svar och kört copy/paste, mest troligt kanske.

Men man skulle kanske kunna tyda att om du har mindre än tre månader kvar på din bindningstid är det inget problem att binda sig längre och i och med de få en ny telefon på avbetalning. Annars om du har mer än tre månader kvar så blir det en administrationsavgift på 250kr, fast det verkar iofs bara vara för om du vill betala av hela bindningstiden.
    Hur som helst var det ett dåligt och otydligt svar tycker jag :P

14. Mr_East

Mr_East Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är nog samma som Telia att man kan binda om sig 3 mån innan bindningstiden löper ut.
    Allt för att fresta till att binda upp sig med samma leverantör igen.

15. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu börjar min Spica sega sig igen. Alltid är det något. Undrar om det kan vara Tweetdeck som jag installerat!...

16. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

min telefon har låst sig flera gånger den här veckan så jag behövt hårdrsa med att ta ut batteriet.

17. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Du kör ju stock romen, den är allt annat än bra :E
    Om du tror det är Tweetdeck som orsakar det kan du ju prova avinstallera det.

18. ErsdaHL

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ursäkta mitt ordval men jag är så jävla less på den här telefon jäveln jag skulle gått på htc istället telefonen laggar så in i helvetes kävla mycket och suger manligt könsorgan hela dan!!!!!!!!!.köp aldrig spica

19. marcuspresident

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

håller med :)

20. Prompel

Prompel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hvor er den funksjonen? Jeg har lett, men finner det ikke. Er det en del av TouchWiz? Jeg skulle nok ikke rootet.

:P