hur många uppdateringar kan vi förvänta oss?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av KhaaL, 31 maj 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag funderar på att köpa upp mig från en samsung galaxy till en desire, men jag tvekar lite då det verkar inte vara självklart att vi kommer få framtida android uppdateringar. 2.2 är givet, men hur vet vi att vi kommer få 2.3/2.4 och uppdateringar längre fram? Det känns som att tillverkarna kan kränga en telefon och sluta att uppdatera den, och lämna konsumenten med en "gammal" telefon fast den är knappt 1 år gammal (som fallet med samsung galaxy). För man kan väl knappast reklamera en telefon för att den slutar få uppdateringar?

2. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Jag är lite kluven till detta, tycker att 2.2 ska ingå då det släpps när Desire är så pass ny. Men är det egentligen rimligt att HTC i framtiden ska fortsätta att uppdatera en telefon efter att andra modeller tagit över? Vi pratar ju inte buggfixar utan extra funktionalitet.

Jag har ingen aning om Gingerbred som förväntas komma vid årsskiftet kommer till Desire, men gör den inte det kan du ju roota din telefon och på så sätt få senaste Android.

3. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Under förutsättning att HTC fortsätter producera Android-telefoner bör uppdateringar inte vara något problem. T.ex. när de portar FroYo 2.2. till Desire med Sense, lär de också göra den till Legend - alltså är det ganska logiskt att Hero bör få den utan några större problem.

Skulle tro att uppdateringarna slutar komma efter 2-3 år, när hårdvaran i din telefon har blivit ifrånsprungen av de nya systemkraven.

4. KhaaL

KhaaL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

@Travolta fast det är ju inget man kan göra då det är sjukt svårt att roota, och vad jag vet omöjligt i dagsläget att roota bootloader som är nyare än 0.80? och garantin ryker också vad jag förstår...

@cnord finns det uttalat från HTC?

5. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köper man en dator med Windows XP får man i vilket fall inte Windows Vista på köpet, och efter en tid Windows 7...det känns rimligt att få 2.2 när det släpps så snart efter, men därefter ser inte jag någon anledning att göra det. Känns orimligt att kräva det också.

Däremot kan man inte säga detsamma om Tattoo och Hero; som har pre-2x Android vilket är förenat med en hel del problem, såsom att bluetooth inte funkar fullt ut osv.

6. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Sant, men kommer gå riktigt smidigt när proceduren för rootning utvecklas. Du kommer ju inte behöva roota på ett bra tag efter vi kommer få 2.2.

Uppdateringar (nya Android-versioner) till Desire i flera år ser jag som osannolikt, i alla fall officiella uppdateringar.

7. cnord

cnord Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Förutom att Windows inte är open source... En bättre jämförelse är således Open Office - och det har jag uppdaterat gratis till mina datorer i snart 10 år.

8. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.