Hur mycket batteri drar musikspelaren?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av sparriskrigaren, 22 sept 2010.

  1. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har inte ens provat att spela MP3 i min SGS eftersom jag har en annan klockren spelare som jag hellre använder, och är van vid.

    Nu ska en kompis till mig eventuellt köpa en SGS, men han kommer däremot att använda telefonen som enda MP3-spelare. Batteritiden är ju inte direkt lysande i denna telefon, så hur mycket drar musikspelaren?

    Jag tänker, skärmen är ju ändå avstängd. Någon som har testat? Hur länge räcker en laddning om man lyssnar på musik några timmar per dag?
     
  2. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    jag vet inte exakt men har lyssnat med mina lurar anslutna via bluetooth.. lyssnade i ett sträck från 10:00 - 19:00 ... hade ca 60 % kvar på batteriet då så jag tror ett dygn skulle funka ganska bra iaf :-) Läste nånstans på samsungs sida om galaxyn att den skulle klara upp till 100 timmar enbart mp3 lyssnande.. får väl ta det med en nypa salt
     
  3. wannebe

    wannebe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

  4. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    Vill bara tillägga att den givetvis drar ännu mindre om man stänger av BT:n och använder ett trådanslutet headset. Har dock inga uppgifter på hur mycket längre speltiden blir. Är lite skeptisk till 100 timmar dock, kanske utan någon app installerad och kör den i flygplansläge?
     
  5. Laplace

    Laplace Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    brukar oftast lyssna ungefär 1-2 h/dag och märker knappt någon batteriskillnad mot dagar då jag inte lyssnar. så den kan inte dra så mycket!

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk