Fråga: Hur mycket får man till slut av Swappie egentligen?

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av mullsjomannen, 1 jul 2023.

1. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Swappie har börjat med telefonkiosker vid valda ICA butiker som värderar telefonerna via "AI" direkt på plats och lägger ett bud. Ska testa vad min iPhone 15 Pro Max 256 värderas till. Hemsidan säger 12400 drygt men det är nu rätt många rapporter om att Swappie kör med lockpriser.

Kristy, Becs9310 och bernard gillar detta.
  2. art0101

art0101 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    347

MINA ENHETER

Det är så lustigt när allt tillskrivs "AI". Jag misstänker att deras kiosker inte alls är speciellt avancerade utan har en ganska rudimentär granskningsalgoritm baserat på den vinstmarginal de vill ha per telefonmodell.

Fördelen är ju att slippa posta och vänta på deras värdering. När jag skickade in min iPhone 13 Pro så tog det hela över en vecka.

bernard gillar detta.
  3. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 417
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Är troligtvis i färd med att skicka in en telefon till swappie inom kort. Stämde din värdering med din och hur lång tid tog det mellan att du postade paketet och pengarna på kontot?

4. danne_00

danne_00 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    dom hittar oftast nån liten "repa" och sänker priset med 500.. brukar va standard då som flesta tänker skit samma jag tar det.. så vips har dom tjänt 500 till

mange76 gillar detta.
  5. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    801
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14
    Telefon 2:
    Iphone 14
    Av ca 9 sålda telefoner har jag endast fått avdrag en gång. Så nån standard sänkning har jag inte varit med om

Kristy och mange76 gillar detta.
  6. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 417
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Har använt swappie två gånger, men det var ett tag sedan. Båda gångerna har jag fått min bedömning av skicket godkänt.

Tredje gången gillt får man hoppas :)

7. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 270

MINA ENHETER

Har inte heller fått några avdrag på telefoner jag skickat in via Swappie. mResell däremot ville dra av 1000:- på en repa som inte fanns och dom hade nog inte räknat med att jag skulle kräva tillbaka den. Synade den som en idiot när jag fick tillbaks den men kunde inte hitta någon repa.

Skickade in den till Swappie istället o fick inga avdrag

Kristy, Rosén78 och mange76 gillar detta.
  8. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    175

MINA ENHETER

Första gången jag använde Swappie och jag är nöjd, satte medvetet skicket ett snäpp högre än vad jag egentligen trodde. Svaret blev att de sänkte priset till den nivå som jag själv tycker är rimlig. 8740:- för en 1,5 år gammal 14 Pro 256 GB.

9. stealth.pilot

stealth.pilot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    242
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Fick en värdning på 7800 för en iPhone 14 pro 128GB med 91% batterihäls men annars i toppskick. Som det nämndes ovan så "hittade" de en repa och sänkte den till 7000kr, nappade eftersom jag inte orkade inte vänta ytteligare 1-2 veckor tills de skicka tillbaka den.
    Det var andra gången de har jag gjort ett avdrag, första gången var det faktikst 2000kr men valde att den ska skickas tillbaka till mig.

10. mange76

mange76 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 417
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 16 pro
    Platta:
    iPad Pro M4
    Tredje telefonen jag skickade in var en 13 PRO i otroligt bra skick för att vara över två år gammal. Batterihälsan var 88% och jag valde att skicket var som nytt.

Jag skulle fått 6490kr för den men fick tillbaka att de hittat ngt märke någonstans och sänkte den till 6270kr. Som sagt över två år gammal och skulle inte få detta vare sig här på swedroid eller blocket, så jag är mer än nöjd :)