Fråga: Hur mycket kan man konfigurera en urtavla

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Exile82, 31 jul 2018.

  1. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Hej. Jag äger ingen smartklocka för tillfället, men har alltid varit nyfiken på Android Wear, och det börjar bli dags att slå till.

    Eftersom jag inte är speciellt bevandrad i ämnet, så tänkte jag slänga ut några frågor till er, mina gurus.

    1. Det finns ju hundratusentals olika watchfaces, med olika fördelar. Jag skulle vilja kunna konfigurera delar av urtavlan själv. Det finns vissa där man kan göra det, vad jag har förstått. Men enligt era erfarenheter, hur fritt är det att konfigurera dessa? Om jag skulle vilja ha en aktiekurs för en specifik aktie, behöver man programmerarskills (och i princip skapa en egen urtavla)?

    2. Jag har sett att tasker finns för AW. Är det någon av er som använder det? Kan man exempelvis ändra urtavla utifrån givna villkor?

    Tack på förhand!!

    //Exile
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Har gjort en del egna i watchmaker och även Puji black Watch Face tidigare. Inget avancerat och vet faktiskt inte hur mycket man kan göra gällande aktiekursen du vill ha. Om inget annat finns garanterat en app för det.

    Går givetvis att göra egna via programmering vilket jag tyvärr inte har gjort så kan ej svara på det.

    Ping @keyser@keyser visst har du gjort en del tidigare?


    Edit, länk som kanske intresserar. Våra egendesignade Watchfaces för Android Wear / Wear OS


    Gällande köp så vänta tills i höst då det ryktas om en pixelenhet och även nya enheter från andra tillverkare.
     
  3. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Tack som fan för att du tog dig tid att svara chraist! Kul med någon som gjort egna tavlor.
    Nu tror jag kanske att mitt "behov" går att lösa på andra sätt, exempelvis tror att jag att investing.coms app lirar med Android wear, och man kan säkert skapa en genväg till appen. Men du vet, när man anar att möjligheten finns så vill man ju gärna skruva det till perfektion.

    Tack för länken, jag kollade I den lite snabbt, men märkte att den är typ 4 år gammal.

    Ja, Google Pixel Watch är definitivt en kandidat. Det ser ut som att den kan presenteras 4e oktober, tillsammans med Pixel 3. Kanske läge att avvakta 2 månader.
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ja kan du hålla dig så ska du absolut vänta. Själv har jag en Huawei Watch första generationen och är nöjd med den men det lockar alltid med nytt och helst då förbättring gällande batteritid. Där har Samsungs klockor som kör Tizen en fördel idag. Men jag hoppas vi ser ändring på det framöver.

    Ska se om jag hittar länkarna till watchmaker och Pujis G+ sidor.
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  6. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, jag har tittat på många klockor, Huawei bland annat. Har fastnat för LG Watch Sport, men tänkte nog ligga lågt till Google har visat vad de har.
    Android Wear är en dealbreaker för mig, Tizen har avslut sina fördelar men jag vill ha Googles ekosystem.