Hur nöjd är du med din Play?

Diskussion i 'Xperia Play' startad av simpleminds, 11 feb 2012.

?

Hur nöjd är du med din Play?

Poll closed 12 mar 2012.
  1. 1

    0 röst(er)
    0,0%
  2. 2

    0 röst(er)
    0,0%
  3. 3

    1 röst(er)
    12,5%
  4. 4

    0 röst(er)
    0,0%
  5. 5

    0 röst(er)
    0,0%
  6. 6

    1 röst(er)
    12,5%
  7. 7

    2 röst(er)
    25,0%
  8. 8

    3 röst(er)
    37,5%
  9. 9

    1 röst(er)
    12,5%
  10. 10

    0 röst(er)
    0,0%
  1. simpleminds

    simpleminds Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Tänkte kolla runt i alla underforum för Sony Ericssons mobiler av senaste generation av och undersöka nöjdhetsfaktorn för att sedan jämföra detta index och se vilken mobil det är som har nöjdast användare.

    Så, hur nöjda är ni med er Play på en skala från 1-10? Ni får såklart motivera era val i tråden.
     
    Last edited: 11 feb 2012
  2. Phukkitt

    Phukkitt Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Blev en sjua, ganska nöjd. Tror att jag egentligen har fått ett dåligt exemplar för den laggar i spel och applikationer den inte borde lagga, t.ex. Minecraft utan fancy graphics och med short draw distance laggar ändå (ibland, sen slutar det lagga och flyter på, sen kommer lagget tillbaks en stund igen etc.)

    Tycker att de inte riktigt tänkt igenom hårdvaran. Ganska medelmåttig prestanda redan när den kom ut för snart ett år sedan, men de marknadsförde och prissatte den som en highend-lur. Kommer aldrig förstå varför de väljer att bara ge telefonen ett par hundra MB internminne och skicka med ett minneskort på 8GB, minnet borde vara inbyggt från början. Det är en spelmobil, man installerar således en massa spel, men får brist på internminne. Trots det lilla minnet väljer de att skicka med flera skitspel som tar en massa plats, men inte får avinstalleras utan måste lösas med root.
    Inte ok. :/

    Sen är byggkvaliten lite halvtaskig. Den är plastig, blir repig lätt, knakar, glapp mellan skärm och gamepad när den är stängd.

    Riktiga analoga spakar hade varit bättre än dessa som är nu, vill jag ha touch så finns det ju redan på skärmen, man köper ju en Play för att man vill ha riktiga knappar.

    Vid närmare eftertanke skulle jag nog röstat 6 eller 5, nästa gång blir det en ordentlig mobil och sedan en Gametel eller annan gamepad.
     
  3. Lintberg

    Lintberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Personligen så är jag nöjd med Playen, stark sjua, svag åtta i min värld. Har även jag haft probelm med lagg på spel, men efter en repair (eller kanske heter ominstallation av mjukvara) via Update Service så har den fungerat som en dröm. Tycker dock att utbudet av spel som stödjer kontrollerna är lite snålt, som att app utvecklarna ser denna telefon som en död produkt. Kan ju också vara så att dom inte nämner i beskrivningen att spelet stödjer kontrollerna fast dom gör det. Värt att notera att jag köpte denna lur på påsken och har inte rootat eller trixxat något med den.

    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
     
  4. leiden

    leiden Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu skojar du väl?! Det finns omkring 230 spel som är optimerade för Play.
    Lista finns här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1217060
    Du hittar säkert några spel som är värda att titta närmare på ;)
     
  5. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ursäkta om jag bumpar en gammal tråd nu, men jag hade gett en solklar tia, spel i alla varianter går ju att ta del av med hjälp av spelkontrollern, bland annat gamla klassiska Red Alert och Pokémon till gamla Gameboy Color och Gran Turismo 2 on the go och allt, hur jäkla kul är inte det? :D

    Jag köpte denna telefonen i syfte att spelmissbruka, och det klarar telefonen av att hjälpa mig med grymt bra, och utöver det så gillar jag Android, hur jag kan anpassa det och sen ett stort plus för Sony Ericsson (som numera bara är Sony(bläh :P) för att de snart ger oss en färdigt utvecklad version av ICS, vad mer kan jag begära? ingenting, jag är nöjd som det är, enda jag saknat är HDMI-utgång, men det fixar snart xBound som är en OMAP3-dongel över WiFi så det finns inget o klaga på för min del :D
     
  6. Xplay

    Xplay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nöjd.
    En 7 får den av mig pga att de kunde gjort den så mycket bättre.
    En bättre kamera, skärm och en kraftfullare processor samt större internminne(hur tänkte de här?) och det hade blivit en solklar tia.
    Hade dom satsat fullt ut på modellen hade det kunnat bli en mycket större succe.

    Gillar formatet och kvaliteten på hårdvaran är bra iaf på mitt ex. Skön att hålla och tjockleken eller tyngden är inte ett problem alls. Game paden är utmärkt att navigera med när man surfar på täta sidor som olika forum.