Hur nöjda är ni med eran Legend? Köpsugen.

Diskussion i 'Legend' startad av elpapo, 17 mar 2011.

  1. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Sjukt nöjd! Inga problem med Wi-Fi eller 3g. BlaY0 0.7 med data2ext äger! Supersnabb rom quadrant score över 1500 ;-)

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  2. Knäckebrorsan

    Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    504
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Min Legend fungerar även väldigt bra utan att roota (har aldrig testat och kommer aldrig våga). Dock har jag ganska stora spelkrav (och det är min kära Legend inte så bra på), så jag skulle inte köpa en Legend nu. Däremot är det enda nackdelen, och jag kommer att ha kvar den i minst ett år till. Så om du inte har så höga krav för spel så är det inga problem alls :D
     
  3. sabre

    sabre Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste hålla med "Crusac" i allmänhet - och det där med Alfa Romeo i synnerhet! Min Legend har inte visat sig så stabil som jag trodde, även om den är lätt att tycka om ändå. Det med att Wi-Fi dyker när det har lust oavsett signalkvalitet är sant även på min, har inte kunnat få det fixat.
    När touchskärmen sen bara funkar slumpvis blir man lite mer frustrerad, krävs regelbundna "factory resets" och så ska det inte behöva vara.
    Förra HTC:n (touch diamond) funkade nästan 13 månader innan touchskärmen la av, den här knappt ett halvår. I övrigt är den ju helt OK men det hjälper ju liksom inte...

    Sabre/Noob
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Samma för mig, wifin är klockren men mottagningen för samtal är under all kritik. Frugans Hero är klart bättre i det fallet. Är nästan så att jag ibland funderar på om mitt ex är defekt men jag orkar inte lämna in den nu när den börjar bli så gammal, krånglar oftast enbart inomhus...

    Skulle inte rekommendera den åt någon som pratar mycket samt ofta har dassig mottagning, jag kan glömma att prata inomhus i min lägenhet här i gbg, får oftast gå ut på balkongen. Är dock nöjd med det övriga & pratar inte så mycket i den.
     
  5. Emptydroid

    Emptydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2010
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Hela Legend är en grym telefon, morsan har en som hon fick från jobbet, jag lekte med den innan jag fick min DZ och jag rekommenderar dig att köpa Legend (inga problem alls med telefonen)
     
  6. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det där låter klart skumt! Har i och för sig märkt att min Legend emellanåt saknar täckning där jag tycker det borde finnas, men det är absolut inte i närheten av det du beskriver.

    Däremot kan jag ha en eller två pinnar i mottagning men ändå ha "perfekt" samtalskvalitet.

    edit: Sitter din batterilucka fast ordentligt så du har kontakt med de små metallblecken där?
     
    Last edited: 29 mar 2011
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Det där med batteriluckan har jag inte reflekterat över men den sitter som den ska, ja bortsett från att den ofta lossnar när jag plockar upp mobilen ur byxfickan men det verkar många ha problem med.

    Ska dock testa att rengöra dessa bleck, har inte tänkt på dem faktiskt. Helt klart så har min blivit sämre, den har aldrig varit riktigt bra men nu är den olidlig. Det konstiga är att pinnarna finns där, ofta nästan fullt. Likt förbaskat så bryter den oftast, ja nästan alltid, samtal i min lägenhet. Utomhus är det dock aldrig problem.

    Känns drygt att skicka in den också, blir nog byte snart ändå...
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jag dristade mig till att bryta ut de små metallblecken i telefonen så att dom ska ligga an hårdare mot skalets bleck. Testade att ringa fröken ur & gick runt i hela lägenheten, inte en störning! När frugan ringde mig tidigare i kväll så bröt det 2 ggr & jag sprang runt & sökte signal.

    Måste testa mer innan jag kan dra någon slutsats & vara säker men kanske det satt i detta ändå! I så fall så får jag tacka dig Skumrask för tipset om dessa bleck.
     
  9. Skumrask

    Skumrask Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fasen vad bra, hoppas det funkar fortsättningsvis också!

    Sent from my Legend using Tapatalk
     
    Last edited: 7 apr 2011
  10. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag körde just in data2ext(4) på min Legend. Kör Cyanogenmod 7 RC4.
    Fick upp mitt score från 800 till 900. Ingen superhöjning direkt.
    Kör du ext2- eller ext4-varianten?
     
  11. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Data2ext (2) BlaY0 0.8. SetCPU på performance överklockad till 800 ger score 1633, SetCPU on demand ger scores strax under 1500. Jag har ett 16 gb class 2 kort.
    Har du gjort rätt vid partitioneringen? Har du aktiverat funktionen i kommandotolken. Efter aktivering behöver du starta om mobilen. Tänk på att inte använda tredje part of program och reboota för du kan skada information på kortet.

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  12. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Okej, jag körde ext4 för att det stod att det var säkrare. Läste att det inte var lika snabbt, så det är jag fult medveten om, men att det inte skulle göra så stor skillnad.
    Kör CM7, H:806MHz(L:400MHz), ondemand, sanDisk 32GB Class 2. Står att jag har 800mb fritt minne. Så funktionen måste vara igång. Är det möjligt att partitionera om till ext2 om det skulle vara aktuellt?

    Vad menar du med "Tänk på att inte använda tredje part of program och reboota"? Att jag alltid stänger av med långt-tryck på knappen på ovansidan?
     
  13. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    May I remind all of you that rebooting using a2sd or data2ext doesn't unmount sd-ext partition at all which may result in some data being lost or filesystem corruption especially if ext2 is used. And this is not problem of my scripts but system/framework itself that doesn't care about partitions which it doesn't know. However HTC (unlike AOSP) uses unmount routine upon shutdown so shutdown actually unmounts all partitions making sure all data are written before power-off.

    Data2ext 4 är säkrare på vilket sätt? Jag har rebootat med tredje part program innan jag visste läste detta. BlaY0 0.8 har egen reboot och även hotboot. Jag har gjort båda utan problem.



    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  14. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
  15. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag läste bara i tråden på XDA att det var säkrare med ext4. Mindre chans till dataförlust. Det verkar vara stor skillnad mellan CM7 och Blay0(1:1.5), läste jag.
    Kanske därför jag inte får så bra poäng. Det är iaf inte sämre än innan, och jag har mycket mer minne. Så jag avvaktar tills CM7 har kommit i RTM och kikar om jag ska ändra till ext2.
     
  16. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Jag hade Quadrant scores som låg runt 1100 när jag körde CMN7. Konstigt att du ligger så lågt :/

    Sent from my HTC Legend using Tapatalk
     
  17. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902395

    Det står klart här att data2ext 4 inte funkar med CWM 2.5.X, vad kör du för något? Kan det vara därför du inte får upp dina Quadrant scores?
     
  18. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag kör med 3.0.0.6. Men hade du data2ext(2) när du körde CM7? Det skulle förklara varför du har 20% bättre.
     
  19. Jompis

    Jompis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    369
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det här med custom kernel för överklockning, o.s.v. Är det något du har provat?

    Edit: Kan det vara så att det här redan är inkluderat i CM7? Kör stabilt på 806MHz nu. Men när jag provade 844MHz dog den på några sekunder bara. Dumt att utmana ödet kanske.
     
    Last edited: 12 apr 2011
  20. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 474
    Mottagna gillanden:
    568
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Ingen data2ext när jag körde CMN
    Custom kernel är inbakt i vissa ROMs, andra kräver att du flashar de separat. Kan du klocka över 600 så kör du en custom kernel :cool: