Fråga: Hur nöjda är ni med ZR så här långt?

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av Zanders, 25 sept 2013.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Just det där med utan täckning är nog dåligt formulering/översättning.
    Om jag inte missminner mig så har det göra med användningen av radioenheten, tex voice eller data.
     
  2. tompan

    tompan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2009
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8 (jobbet)
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Info:
    Nova
    Jag fick den OTA härom kvällen. Vet dock inte riktigt vad den innehöll för ev. fixar, men jag har åandra sidan heller inte frågat farbror Google. :)
     
  3. Johan_90

    Johan_90 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick in den nya uppdateringen för ett par dagar sen, jag har nu använt no signal alert sen dess och totalt har jag tappat signal 1 gång, och då ligger telefonen inställd på 4G som prio. Visst, troligen kommer jag nog tappa när jag rör mig utanför stan men nu är jag mer än nöjd :)

    Ångrar inte mitt köp det minsta, det enda jag är lite kritisk emot är skyddsluckorna för headset+laddning, dom känns lite veka...o_O
     
  4. DeLorean75

    DeLorean75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft detta problemet, men det är helt borta sedan jag uppdaterade till 10.31.A.2.67.

    Sent from my Xperia ZR (C5503) with Tapatalk 4.
     
    repan01 gillar detta.
  5. DeLorean75

    DeLorean75 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nya egenskaper

    The my Xperia application that helps you find your phone and secure everything you have on it. Read more at myxperia.sonymobile.com

    New customisable navigation bar with quick settings

    New widget functionalities, both on lockscreen and homescreen

    Support for bigger (64GB ) SD card so that you can store even more on your Xperia™

    Sent from my Xperia ZR (C5503) with Tapatalk 4.
     
  6. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ni som har ZR, hur beter den sig när det regnar på skärmen? Misstolkar den regndropparna för tyckningar eller går det att hantera pekskärmen som vanligt.

    Min Defy+ blir helspattig när det regnar och det beteendet vill jag inte ha i nästa vattentäta telefon... ZR är hetaste kandidaten just nu. Allt annat med prestanda är ju på tok för stort.
     
  7. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag burkar ha den ute i regn utan någon problem.
    Kan göra en video när jag utsätter den för spray av droppar om du vill.
     
    team@ gillar detta.
  8. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tackar!
    Det låter fint! Kör man geocaching med mobilen så blir det gärna lite regn ibland och då är det skönt om den inte flippar ur :-)
     
  9. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det blev en ZR. Och efter en dryg vecka med den är jag supernöjd. Har faktiskt inte kommit på något negativt ännu.

    Sent from my C5503 using Tapatalk
     
  10. Enarmad

    Enarmad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xperia Z1 Compact
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7
    Drygt ett halvår med ZR nu...och fortfarande helnöjd!! Den har badat i en iskall och glasklar källa där den tog väldigt coola undervattensbilder, och den har tappats i asfalten på jobbet utan en skråma och den har inget emot dammet på jobbet heller. Känns som denna kommer få vara kvar tills den dör... :)

    [​IMG]
     
  11. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    mycket nöjd

    Efter nåt halvår har jag bara positiva omdömen om själva luren. Att appkonstruktörer och programutvecklare klantat sig är inte telefonens fel. Fått lov att avinstallera appar som verkat lovande men som visat sig fucka upp batteri och system så att luren blev nåt helt annat. Google har ju riktigt lyckats åka i diket med senaste maps-versionen där man inte kan spara kartor eller använda labs. Undrar om de vill få oss att börja betala för dom funktionerna.
    Kameran är jag jättenöjd med när jag börjat använda snapseed som komplement i efterproduktionen. Försökte använda bump men tycker att det inte funkar pc->mobil och att appen äter batteri. Någon som har andra tips? Myphoneexplorer verkar oxå besvärlig att få till.
    Gör numera så att jag kollar funktionalitet efter app-installation och avinstallerar om jag inte är nöjd. Har inte dragit in senaste androiduppdateringen därför att folk rapporterar strul. Väntar till nästa, buggfria, uppdatering dyker upp. Är ändå nöjd med det jag har.
    Detta är den enda hyfsat vattentäta lur där man enkelt kan byta batteri själv. Har hittat kraftfulla batterier på ebay för nån hunka som ger rejäl användartid ifall jag får lust.
     
  12. ca6

    ca6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 5 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xperia 5 III
    Telefon 2:
    XZ1 Compact
    Telefon 3:
    Samsung S10+
    Platta:
    Lenovo Legion Y700
    ROM:
    crDroid 9.0 Slim
    Info:
    8/128
    Är väldigt nöjd än så länge. Enda strulet är batteritiden, eller snarare uppskattningen av återstående batteritid som inte stämmer. Tyckte telefonen tappade väldigt mycket i batteri för ett par månader sedan och bestämde mig för att ladda ur telefonen helt med hjälp av en drainer app...det visade sig att med full drain (utan vibration) så låg uppskattningen kvar på 1% i över tre timmar utan att telefonen stängde av sig. Vet inte om det här har med att göra att jag har ett utbytesbatteri som jag varvar med. Men det är ju ett angenämt problem att uppskattningen är i pessimistisk iaf :)

    Tycker telefonen blivit ännu snabbare och smidigare sedan uppgraderingen till 4.3

    Står nu i valet och kvalet att byta till en Z1 Compact då jag fortfarande tycker att ZRen är lite stor, hade en Xperia Mini Pro innan...men jag avvaktar tills Compacten finns i butik och man kan klämma på den lite.

    Compacten har ju en högre specad kamerasensor med, tycker fortfarande att ZR tar lite risiga bilder i mörka miljöer.
     
  13. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Hur länge håller batteriet för er om ni lyssnar på musik hela tiden och surfar lite då och då?
    Är riktigt sugen på en!
     
  14. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu brukar jag visserligen inte lyssna på musik hela dan, men än så länge har jag bara kört "nattladdning" på min.

    Fantastisk batteritid.
    Helnöjd med mobilen i övrigt också. Det finns inget som jag stör mig på. :-)
     
  15. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Kul att höra :)
    Kanske får köpa en begagnad för 1500kr och vore skönt att ha en vattentät så än bara kan skölja av den när man kommer hem.
    River och bygger i jobbet så dammigt blir det.
    Nu köpte jag iofs en g2 igår men men :d
     
  16. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Batteritiden är kanon men Den fungerar inte så bra när det droppar vatten, den reagerar på varenda droppe..
    Sen lyckades jag få kameran att imma igen också. :P
     
  17. Alligatorn

    Alligatorn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2013
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    46
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Imman försvann på linsen efter natten.
    Telefonen laddar snabbt och jag köpte ett bt headset så nu slipper jag krångla med luckorna.
    Front kameran är rätt kass men inget jag använder mer än oseriösa snapchat bilder.
    Kunde inte vara nöjdare nästan! 4/5 pga dioder som lyser vid laddning som inte går att stänga av..
     
  18. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Jag är helnöjd - igen :)

    Höll på att skrota den i somras med Sonys kassa uppdateringar. Men nu efter uppdatering till 4.4.4 funkar allt som det skall igen!

    Helnöjd med både format och prestanda, trots att det har gått drygt ett år sedan jag skaffade min ZR
     
  19. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    nöjd

    Nu efter nåt år och med 4.4.4 är jag helnöjd. Köpte ett 5000 mA batteri med ny lucka som inte är tät men fixade i samma veva ett Kruzell-skal som håller samma vattentäta prestanda som ursprunget. Kan nu använda usb för laddning (tyckte laddvaggan strulade) utan oro att luckan försämras och använder kruzellskalet när jag snorklar eller ägnar mig åt andra blöta aktiviteter.
    Kör på i flera dagar innan jag laddar. Telefonen har fått ersätta digitalcompaktkamerorna jag tidigare använde och känner mig helt trygg när jag plockar telefonen från laddaren på morgonen och vet att jag kan veva på hela dagen med kameran utan att oroa mig för batteristatus.
    Dröjer nog ett bra tag innan jag kommer att fundera på ett byte. Isf till en z3-compact som ser lovande ut. Funderar däremot på en qx100-glugg att komplettera kameran med, Isf när secondhandpriset på ebay passerar under tusenkronorsstrecket med frakt.