Fråga: Hur restora en backup ?

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Pageup, 6 aug 2012.

1. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej !

Har kollat i forumet och inte direkt hittat svaret på min fråga, ber om ursäkt om frågan har besvarats eller om tråden ligger fel, nu till själva frågan.

Jag har gjort en backup tidigare i recovery mode, antar att det är vad som kallas för en nandroid backup, visst sparar den hela romen som man hade innan ?

Säg att jag vill återställa, startar jag bara om i recovery mode och kör backupen där från internal sdcard rätt upp och ner så är telefonen som innan jag flasha in en annan rom i den ?

Och innan jag kör restorar telefonen, måste jag göra en factory reset och rensa chache och sånt där ?

2. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Bara att återställa, det enda som inte följer med är modemet så har du bytt modem under resans gång blir det inte det modemet som du hade när du gjorde backupen

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Pageup gillar detta.
  3. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, spelar det någon roll vilket modem man har ? Och hur flashar man in ett nytt ?

Vi säger om ex telefonen ska in på reperation så kör jag triangle away för att reseta countern, men isåfall kan jag inte använda mig av min orginal "backup" som jag gjorde innan jag flasha en ny rom, utan jag måste ladda ner orginal firmware då ?

4. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Oftast inte, beror lite på
    Med nyare lfb,lg6 och lg8 (uk fw) så får man samtalsproblem om man kör på tidigare modem än lfb, den andra parten hör inte dig

Ska den in då ska du flasha stock i odin, göra en fabriksåterställning

Lite kuriosa

Dottern har tagit min gamla sgs,flashat custom rom på den och det var svårt att höra vad hon sa i samtal,distat till tusen, har aldrig haft det problemet förr, trodde micgainen var på tok för hög så jag testade med allt kändes det som, sänkte micen men det hjälpte inte.

Till slut tänkte jag, testar att flasha ett annat modem, nu är det kristallklart ljud

Last edited: 7 aug 2012
  5. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, men om ljudet fungerar bra i min nuvarande rom och jag bara åtställer till min backup, då borde väl ljudet funka lika bra där ?

Har inte ännu funderat på en backup, men att ha lite mer kunskap skadar inte så man längre fram slipper problem :)

ska väl tillägga att jag har ingen aning om vilket modem jag har nu, det här är min andra android telefon och den första jag rootat och flashat in nya roms i, så är novice på området, så hoppas mina frågor inte är allt för dumma :D

6. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Det ska inte vara några problem, får du problem är det bara att fråga.

alla är barn i början

Pageup gillar detta.
  7. Pageup

Pageup Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Aa det är sant, är dock lite av ett teknikfreak och gillar att pilla med sånt här så det ska nog lösa sig :)

Vill tacka dig S-Droid för att du tagit dig tid att svara på mina frågor. Får helt enkelt återkomma om jag får problem, tack så mycket :P

S-Droid gillar detta.
  8. S-Droid

Mottagna gillanden:
    745

MINA ENHETER

Inga problem

Såg att jag missade att svara här

Modemversion ser du om du går till inställningar - om enheten - basbandsversion