Hur ser er batteristatistik ut?

Diskussion i 'Desire Z' startad av jishi, 30 aug 2011.

  1. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Tycker min batteristatistik är helt uppåt väggarna, kan vara sen jag rootade och switchade till CyanogenMod.

    Min statistik är efter 8h 36m:

    Cell standby 26%
    Wi-Fi 25%
    Phone idle 22%
    Android System 17%
    Display 6%
    Voice calls 3%
    Bluetooth 2%

    Och då har jag också 62% kvar. Jag har inte problem med batteritiden, men jag tycker förhållandet mellan skärm och cell standby är inverterad?

    När jag jämför med tjejens SE Neo, så är skärmen den absolut största batterislukaren, och cell standby motsvarar ungefär vad min skärm drar.

    Jag har trots allt använt skärmen ganska frekvent, spelar en del wordfeud, samt kollat säkert 30-40min youtube idag, samt mobilsurfat en halvtimme.

    Hur ser statistiken ut på era desire Z? Och för er med andra telefoner? SÅ energisnål kan inte skärmen vara, känner jag...
     
  2. Hunnert

    Hunnert Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känner igen det där. Undrar om det kan vara någonting hos CM7 som spökar eller åtminstone har en annorlunda tolkning av batterianvändningen än standardromen? Min är likadan iallafall, trots att det vid använding känns rätt uppenbart att skärmen borde vara den stora boven...
    Är väl bara ett kosmetiskt besvär trots allt kanske. Imho så är ju batteritiden mycket bättre med CM7 hursomhelst :)