Håller med denna användaren på XDA om jelly-effekten https://forum.xda-developers.com/sh...888954d9aa43b7674aca&p=72866380&postcount=368:
I'm fed up with this issue. I've initiated a RMA request for a return while I'm within the 15 days window. I'm done with this phone.
What really irks me isn't the issue itself, but how OP keeps shoving everything under the rug and hoping that its customers are too dumb to notice. It's been the same story since the OPO and OP2. They are never going to change.
I encourage anyone reading this to do the same. Companies like this need to know they can't keep taking customers for idiots.
Nya fusk uppdagas ju nästan på daglig basis nu. Man undrar vad nästa fusk OnePlus gjort är. Hade själv precis smält att kameran på OP5 är lite speciell och hade tänkt mig beställa en telefon, och nu får vi veta att även skärmen är lite speciell. Detta är jag inte lika säker på att jag kommer kunna bearbeta, och jag tycker användaren jag citerade sätter huvudet på spiken när han säger att OnePlus tror att deras kunder är dumma i huvudet och skulle kunna förbise uppenbara missar.
Jag trodde ärligt att antalet skandaler skulle stanna vid kameran. Att bara kameran var katastrof. Men men...