Hur skickar man till en grupp upplagd i gmail?

Diskussion i 'Xperia active' startad av kungmats, 19 mar 2012.

  1. kungmats

    kungmats Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag vill skicka sms till en grupp jag har i gmail men jag lyckas inte få fram någon grupp som mottagare när jag ska skicka. Bara dom vanliga kontakterna.

    I min HTC Desire HD dyker mina grupper upp tillsammans med kontakterna, men inte här.
     
  2. inact_0004

    inact_0004 Youth Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Kontaktappen i telefonen har inte stöd för grupper på det sättet. Om du vill skicka SMS till grupper föreslår jag att du tittar efter någon app för det.
     
  3. kungmats

    kungmats Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK, tack för svar, fast om man går in inställningarna på gmail-kontot under kontakter så kan man ju välja där vilka grupper man vi använda. Dock dyker dom inte upp när man skall skicka som sagt var.
     
  4. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nej, som svaret ovan löd, sms-appen och kontaktappen har inte stöd för det.

    Handcent SMS däremot har stöd för grupper. Jag har iofs inte gjort några grupper i Gmail, men en egen grupp i Handcent för att skicka sms till gruppen.

    Jag tror att andra populära sms-appar som Go SMS och Chomp SMS också har bra stöd för grupper. Titta på dom!
     
  5. kungmats

    kungmats Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    OK, ska kolla på apparna, men jag måste kunna använda gmail-grupperna som jag även skickar mail till och dessutom örändrar hlea tiden ... då vill jag inte hålla på och labba med andra grupper.

    Kan man ladda ner den kontaktapp som HTC Desire HD använder?
     
  6. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har nu testat att skapa en grupp i gmail och den dyker upp helt korrekt i Handcent. Jag kan nästan garantera att det funkar lika bra i de andra jag nämnde.

    Det får du nog i så fall leta efter på xda. Jag vet att till xperia-telefonerna har det ju släppts delar av UX-gränssnittet som apk-filer. Inte omöjligt att samma har gjorts med Sense.