Hur snabbt går tekniken framåt?

Diskussion i 'Allmänt' startad av hobbitar, 26 apr 2012.

1. hobbitar

hobbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderar lite på att köpa en telefon för högst 3000 kr i slutet av sommaren och har kommit fram till att Samsung Google Nexus är den telefonen som är mest "up to date" så att säga för dom pengarna, den har både NFC och DLNA. Jag hade gärna haft 4st kärnor men måste prioritera lite pga min budget.
    Jag undrar då också om det finns någon annan telefon för samma pris som är mer framtidssäker än nexusen?

Eftersom jag gillar att ha de senaste uppdateringarna och apparna på telefonen undrar jag om denna telefon kommer att bli föråldrad redan i slutet av detta året eller om man fortfarande (efter att en ny nexus kommer) kommer att uppdatera telefonen till den senaste versionen?

Kan äben tillägga att jag inte är sugen på att roota och hålla på med telefonen, min nuvarande liquid har blivit väldigt instabil pga av detta + att batteriet sugs ur då och då. Kan iof bero på min bristfälliga kunskap om telefoner också men det är väldigt omständigt att flasha in nya ROM´s osv hela tiden.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Om du vill ha de senaste uppdateringarna snabbt så är det en Nexus som gäller.
    Google verkar åtminstone låta en modell bakåt få alla uppdateringar. Jag kör en Nexus S som ju är 1,5 år gammal och den fick ICS redan förra året.
    Jag räknar med att köpa varannan Nexus för att hålla mig lagom uppdaterad på den senaste tekniken.