Hur står det till med S ??

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pata, 24 aug 2010.

1. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Funderingar ... På väg att köpa en ny mobil. Då faller ögonen på S. Frågan är då ??

Hur står det till Med denna. Det verkar som att man själv får hålla på att fixa och greja med olika FIXAR för att få den att fungerar bra..

*** Hur är det med GPS:en ??
    *** Massor andra fixar jag har läst om i forumet... Är detta ett måste ?

Är den värd över 5000kr vid ett ny köp ?

2. fekke

fekke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag skulle nog tyvärr köra på en Desire istället.
    Visst jag gillar telefonen, och att pilla med olika grejer så för mig gör det inte så mycket (tills det är fixat såklart!)
    Men annars en skönt telefon med många roliga funktioner och dyligt.
    Jag har dock inte testat GPSen specielt mycket men den är nog lite sämre än i min gamla Nokia 5800

3. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Som jag ser du själv kör med en Hero med lite olika fix och kanske inte så rädd att fixa själv och har grundkunskaperna vad gäller Android system så kan jag säga då att jag kör själv en moddad Rom nämligen Samset 1.9e med A2SD fix och min SGS är rapp och följsam även efter över 200 appar installerade. 5-7 st appar använder jag dagligen och några appar körs i bakgrunden och det funkar bar för mig.
    Min GPS var OK från början men många hade det struligt och därför behövdes fixar för det samt fixar för lagget men det senaste läkta firmwaren JM6 sägs ge både följsam gränssnitt och tydligen har även GPS-en blivit bättre enligt många.

På jobbet har en som har HTC Desire och efter att ha lekt med min SGS säger att han idag skulle välja SGS istället för Desire om han kunde välja.

Jag tror att när det officiella firmwaren kommer då kommer detta att åtgärda det mesta av barnsjukdomarna på SGS och när Froyon anländer då blir den en toppen mobil :)

Till din sista fråga, om den är värt 5000kr ? Ja för mig var den värt det och jag hellre betalar fem papp för SGS än sju-åtta för en hajpad fruktmobil.
    Du kan naturligtvis vänta och se för det rullar ut nu en massa andra fina Android mobiler men jag tycker att SGS är en bra mobil och jag ångrar mig inte att jag valde den.

Jag rekommenderar att du bildar dig en uppfattning genom att läsa så många recensioner från dem stora sajterna, användarrecensioner från typ Prisjakt och kolla upp här i forumet innan du bestämmer dig att köpa den.

Lycka till med ditt val ;):)

4. kongoman

kongoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag sitter i samma båt som du och är otroligt sugen på att skaffa en SGS, men tvekar eftersom jag inte tänker lägga 5000:- på en prototyp som inte fungerar som den ska.

Kan för övrigt tipsa om att HTC kommer ha en unveil i London, tror det var 15/9, där det ryktas om att den Europeiska versionen av HTC EVO / Desire HD kommer presenteras. Kan ju vara värt att vänta och se vad för spec denna/dessa kommer ha...

5. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Har nexus, desire o sgs. Sgs spelar i en egen liga, Bättre på allt (utom gps) om man inte är rädd för lite fix. Så frågan är: roota och fixa eller inte?

6. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    i så fall är väl en androidlur ingenting för dig.... för det kommer alltid finnas bättre, snabbare och ballare mjukvaror och appar än vad tillverkaren förmedlar.

Ja, och när den är släppt är det bara att vänta på nästa galaxy, eller iphone5... framtiden kommer ju alltid ha vassare prylar på lut, eller hur!

7. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Finns dem att få tag på nu då? skulle väl bytas till LCD display

8. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det verkligen att jämställa med en prototyp tycker du? Att det kommer finnas snabbare och bättre i framtiden är helt klart, men det som släpps ska fungera. Med prototyp menade han nog sånt som inte är färdigfixat..

9. kongoman

kongoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis.

10. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    vad är definitionen på färdigfixat då?

alltså telefonen funkar ju utsökt från början, sen att det kommer uppdateringar betyder ju inte att det är en prototyp.

11. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beror lite på om du gillar att pilla, jag gör det inte men är ändå nöjd med SGS.

Lutade åt SGS eller iPhone 4. Jag har ägt Samsungs telefoner tidigare och de är extremt dåliga på uppdateringar och fixar, vilket nog är Apples enda bra sida (apparna också förstås, android market kan inte mäta sig med app store ännu).

Till slut insåg jag att jag inte behöver flera års uppdateringar och fixar på min telefon då jag ändå byter en gång om året ungefär.

Last edited: 24 aug 2010
  12. zupe

zupe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

det är bara att inse fakta. Det släpps inga eller mycket få mobiler som är helt bugg fria.
    De har helt enkelt inte tid/ råd att testa produkten till 100%. den måste ju ut på marknaden innan den är omsprungen av nyare konkurrenter. En mobil har ju max ett år på sig att sälja bra innan den är last gammal. Troligen ännu mindre kanske tre fyra månader sen är den helt ointressant för alla teknik freaks som vill ha något ännu bättre

13. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Fast tittar man på Apple ser man att man inte måste ha så bråttom om man tillverkar produkten med lite finess.

Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000

14. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Iphone är knappast buggfri... Varje utgåva har haft sina problem.

15. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Som sagt man får välja mellan pest eller kolera, Desire har kass batteritid och Galaxyn dålig GPS.

Galaxy´n är överlägsen när det kommer till spel och film, gå till youtube och titta på tex "Couples Retreat Trailer HD" så fattar vad bra skärm den har. Eller spela Asphalt och få ett smakprov på grafiken processorn kan.

Jag gillar också Galleri appen som är förinstallerad, via den kan man se alla sina foton som man har spart i google picasa. Och gratis swype kan inte heller klaga på :P

Jag tröttnade på att min Desire inte hade plats för appar och den dåliga batteritiden, lagg mm och bytte till en Galaxy S och är supernöjd, skulle aldrig någonsin tänka mig att byta tillbaka. Så om man är i köpa tankar kan jag rekommendera galaxy. Förhoppningsvis kommer det mer grafikkrävande spel typ Asphalt (som ingår) framåt vintern.

Så beroende på vad man ska ha mobilen till så tycker jag man ska beakta dessa fördelar.

Desire: Android 2.2, Navigation, 1000kr billigare.
    Galaxy: Spel, video, foto, displayen

16. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Gpsen är i prototypstadiet tycker jag. Sen är det mycket annat som fungerar klanderfritt men det gör ju inte gps-problemet mindre påtagligt. Snart är det nog fixat dock och en lur att räkna med i flera år framöver.

17. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

skulle vänta om jag vore du. inte värd 5k atm med alla buggar och dålig mjukvara

18. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den har varit värd varenda öre :) Du ska inte lyssna på alla gnäll spikar :D

19. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

+1....

20. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har då inte sagt att den skulle vara buggfri... Det är ändå en mer genomtänkt produkt, Apple är inte de som kastar ut ofärdiga produkter på löpande band.