Hur står det till med S ??

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Pata, 24 aug 2010.

1. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Tja, deathgrip vs gps.... Känns som ingen större skillnad.

2. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Att dödsgreppet blev ett problem var inte på grund av att iPhone var en ofärdig produkt, det var för att Apple sket i konsekvensen av sin design.

3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Ofärdig eller dålig testad: same same

4. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Antalet sålda iPhone4 visar på något annat än "same same" dock.

5. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

lol, skulle antal enheter vara ett mått på buggfrihet ;)
    Iphone säljer av andra skäl.
    Och sgs är väl uppe i en 5-6 miljoner ex redan med.

6. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 724
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Nöjd med min SGS, fick min för ett bra pris från tyskland och tror nog inte att jag skulle hostat upp 5k för en mobil överhuvudtaget. runt 4,5k ligger min smärtgräns på när det gäller mobiler.

Brorsan bad mig att beställa en iPhone 4 åt honom. Kändes som att få en fet spark rätt på pungen att behöva betala 6,4k (telia kontant) och sedan dödslång väntetid för att få mobilen. Fast iPhone har ju sina fördelar, t.ex. att den har så många olika språk på tangentborden och fina apps ;)

7. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

blir en sgs för mig om ett par veckor när min gamla iphone 3g abbonemanget löper ut. GPS är inget problem för mig då jag använt den ca 3 ggr på hela tiden jag haft iphönen.

8. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har fortfarande inte pratat om "buggfria" mobiltelefoner. Jag pratar om produkter som är färdiga och inte färdiga. SGS är en halvfärdig produkt... Det ser man blixtsnabbt om man jämför TouchWiz 3 på wave och den som finns i SGS. Det man får i Bada är en färdig produkt, det man får i Android är inte ens i närheten... GPSen krånglar för att drivrutinerna inte är klara... Lagproblemen är med stor säkerhet också på grund av samma sak... De har helt enkelt inte fått lägga ner tillräckligt med tid på att skapa en bra och komplett produkt.

Last edited: 24 aug 2010
  9. YellowZombie

YellowZombie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vet inte om jag kommer tillföra disskutionen något med mitt inlägg men Iphones IOS har ju haft en utvecklingstid på snart 4 år? rätta mig om jag har fel.

HTC har ju med sitt Sense Ca 1 års utvecklingserfarenhet vad gäller just gränssnittet och min Hero var långt ifrån buggfri när den kom. Så om du vill ha något beprövat och gedigen byggkvalité, där har du svaret! köp en Desire! +htc har i stort sätt varit bra på det där med gps....

MEN

Det är ju Samsungs helt nya Gränsnitt som sitter i våran sgs TW. Klart telefonen kommer ha en del buggar, so what? Uppdateringar kommer och om du inte gillar att det händer saker med din telefon, ja? Köp ett äpple eller en Desire.(inget illa menat, det kommer ju uppdateringar till dessa telefoner också) Hur som helst är det med denna modell som Samsung med allvar har börjat slåss med de andra konkurrenterna. Vill man ligga i framkant vad gäller teknik och utveckling så tycker jag att en SGS är helt rätt för dig!

Just det, måste bra få säga det: Tidningen M3 är Fanboys of apple. Läste den idag...suck.....

10. mickeko

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jämför TouchWiz 3.0 på wave och på SGS som sagt... Det är "samma" produkt släppt ungefär vid samma tidpunkt... Så det har ingenting med "helt nya" gränssnitt att göra... Det heter 3.0 inte 1.0 dessutom..

Jag vill inte byta ut min SGS, men det är en halvfärdig produkt på ett sätt som inte går att jämföra med någon annan telefon jag haft... iPhone är inte världens bästa telefon, den är inte buggfriast, men det är en KOMPLETT produkt.. Därför säljer den bra.

11. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Skulle utan tvekan välja SGS framför HTC Desire o iPhone vilken dag som helst TROTS lite meck o fixande fram tills officiella firmware släpps o senare FroYo.

Jag tycker många här glorifierar iPhone alldeles för mycket. Jag köpte min 1:a iPhone 3G 2008 för sinnessjukt mycket pengar och året därefter 3GS. Det var nytt tänk när det gäller att sammanföra bra infrastruktur med AppStore/iTunes (dock ej programmet) i ett barnsligt enkelt pekgränssnitt och självklart fungerar detta koncept fortfarande just pga. infrastrukturen och gränssnittet. För mig personligen så har tyvärr inte iPhone+iTunes varit den där idg.se glorifierade hypade wünder-allt-i-allo luren. 3G hade fruktansvärt irriterande buggar och framför allt med en totalt värdelös GPS... det var först med 3GS och version 3.13 som många irriterande buggar och problem åtgärdades...

12. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Är det inte rätt enkelt?
    Jo de flesta av oss är väldigt nöjda med telefonerna- men vist fan är det pinsamt dåligt att när man plockar den as_fina_grymt_snabba_monstret ur kartongen så laggar det när man bläddrar bland menyerna? Ärligt talat- det är fan inte att gnälla om man påpekar det åt en eventuell köpare.

Men!
    Som någon nämnde tidigare- du värkar inte helt väck när det kommer till att fixa och trixa lite med telefonen så för fan- KÖP! Grymt läcker telefon!

13. Yasho

Yasho Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Är sjuk nöjd med min sgs. Och då har jag inte rootat eller pilar nämnvärt mycket med telefonen. Visst den kan lagga till ibland, men det gör alla telefoner som jag har testat inkl iphone och desire. Och gpsen funkar sisådär av och till men den skulle ju fixas i nästa uppdatering.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. sparriskrigaren

sparriskrigaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Telefonen är fantastisk och i min mening det vettigaste man kan köpa för pengar idag - förutsatt att Samsung fixar till lagget och GPS. Förhoppningsvis ordnar detta sig om en månad med Android 2.2.

Den enda konkurrenten i ligan lär vara iPhone 4, som är mycket dyrare och har som enda fördelar en fungerande betal-appstore samt ett vansinnigt mycket bättre utbud av spel IMO.

15. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Detdär var ju nästan kul... antennproblemet som löstes genom att programera "staplarna" så det ser ut som full mottagning fast det är noll ;)

16. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    okej... jag kan verkligen inte ske varför Samsungs missar är katastrof och Apples missar är helt okej.

17. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Om vi använder android som namn på SGS operativ så blir ju telefonen snabbare för varje uppdatering medans iphone blev oanvändbara(om vi skall tro tidningarna) med senaste OS:et.

18. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag gillar inte iPhone heller men har du källa på att det enda som gjorts är HELT kosmetiskt? Det borde gnällas mer om det isf. Kanske är det den fula bumpern som dom ger bort som hjälper..
    Så är det nog inte. Miss i designen däremot. Rejäl miss. Det kommer nog en iP4s med isolerad antenn ska du se.. :P Galaxyn har ju inte fått nån uppdatering än trots att den funnits lika länge på marknaden. Det säger ju en del om hur fort dom försöker fixa felen och då tycker jag att man som konsument kan få bli lite kinkig.
    Du menar när man lägger i ett operativsystem anpassat för bättre hårdvara i en gammal telefon? Otippat att det krånglar..

Detta svarade jag på med "multi-knappen". Tänk vad smidigt att svara på allt i ett och samma inlägg istället för att spamma halva sidan.. ;)

19. simon

simon Banned - Scammer Bannlyst

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ut med produkten snabbt eftersom nu är ju galaxyn iphone killer

20. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Haha :)