Hur står sig en välfungerande o2x mot sgs2?

Discussion in 'Optimus 2X - Allmänt' started by FedEx, Oct 6, 2011.

1. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, rubriken säger väl allt. jag vill inte diskutera de problem som vissa enheter har, det räcker med de hundratals andra trådarna.

Om jag har en välfungerande optimus 2x i ena handen och en välfungerande galaxy s2 i andra handen, kommer jag märka någon skillnad i prestanda, flyt osv?

Vid eventuell skillnad, beror det på hårdvara eller faktumet att o2x bara kör android 2,2?

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Nej du kommer inte att märka någon skillnad så länge du bara håller dem i handen. Tror inte det är sådan skillnad så du bara är ; Shit herregud vilken skillnad! Men visst kan det vara skillnad på dem.

3. Gorgeous

Gorgeous Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S9
    Den största skillnaden misstänker jag ligger i Samsungs vs LGs launcher.
    Hårdvaran är jämngod med ett litet övertag för Samsungen.
    Samsungen är väl fortfarande "värst" av alla lurar ?

4. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det jag märkt med en kompis Samsung och min är att hans skärm har bättre svärta fast jag tycker det ser lite konstgjort ut. Flytet är ungefär lika bra sen tycker jag ljudet är bättre i min LG än i hans Samsung. LG original Launcher är sämre men det finns ju massa olika att välja på som är roligare.Sen tycker jag flytet i när man surfar är bättre i LG och det samma med Wifin som är helt underbar i min som aldrig har strulat. Minus för LG är uppdateringarna men man får hoppas att dom ändrar sig. Och LG känns lyxigare i handen lite mer tyngd och inte så plastiskt och knapp fri på skärmen.

5. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag håller inte ett dugg me dig. Jag hade inte en men två LG´s i två omgångar och orsaken till varför jag bytte tillbaka till SG2 var just de fakta som du tar som positiva för LG-n där alla de fakta som du ta upp för mig var tvärrtom. SGs-an är bättre i alla avseende än LG-n utom designen som är smaken som baken.:teeth:

6. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Jag har både sgs II och lg optimus 2x och använder just nu mest Lg:n :) Flytet märker jag ingen större skillnad på. Samsungen är ibland något snabbare när jag har dom bredvid varandra o öppnar samma saker. Men knappt märkbart för mig. Sen så funkar min LG utan problem. Lg.n tycker jag är skönare o hålla i och känns mer gedigen. Men Samsungen är fin den med. Men om jag var tvungen att sälja nån så skulle det bli svårt. Detta är vad jag tycker.
    Hade varit annorlunda om min lg strulade vilket den inte gör eller gjort.

7. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har båda lurarna och LGn är felfri. Jag kan ändå säga att SGSII är bättre på precis allt. Snabbare överlag. Det kanske till stor del beror på 2.3.4 ??, det visar sig när LG kommer med den uppgraderingen.

8. Tsukasa-san

Tsukasa-san Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har nog en betydande roll skulle jag tro. 2.3 ska ju bland annat vara bättre på att stänga av appar/processer som inte används.

9. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har inte haft koll på vilka appars som körs i bakgrunden på LG2X. Med 2.3 i SGSII finns en bra funktion där man lätt kan se och släcka ner appar. När man håller ner hemknappen lite längre visas en lista på vilka appar som är igång och det syns att många körs när de en gång har varit startade. Det gäller t.ex. Internetbrowsern, meddelanden m.fl. Det ser inte ut som att dessa appar drar någon processorkraft men de har tilldelats RAM.

I samma meny kan man förutom att stänga av appar också frigöra RAM med en enkel knapptryckning. Gör man det som få man ett meddelande om hur många processer som har stoppats och hur mycket RAM som har frigjorts. Det brukar vara knappt 20 processer som stängs av när man frigör RAM och någea hundra MB RAM som frigörs av den totalt i GB som finns i SGSII.

Överlag är SGSII mer intuitiv än LG2X och har smartare MMI funktioner. Därmed inte sagt att LG2X är en dåligt lur, fram till SGSII var den helt klart favoriten och frugan som fick ta över den är mycket nöjd.

10. Magnus72

Magnus72 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Spelprestandan är det då inget fel på LG Optimus 2x.

11. Beckim

Beckim Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Javisst om telefonen fungerar och när den fungerar. Hade massa 3d spel som krävke mycket av grafiken men så fort man spelade ca efter 4 min då blockade telefonen. Det enda som fungerade var att dra ur batteriet och starta den igen. Min backlucka var helt förstört efter bootlops och block av telefonen.... men andra ord shit telefon. Jag ahr alldrig känt mig så lurad av något företag som LG med sin jävla optimus 2x. De kan behålla shiten själv till sina barn och barnbarn och sina anställda.

12. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade O2X i 6 månader och har nu en SGSII. Jag tycker att SGSII är bättre på allt! Snabbare, bättre touch, bättre kamera, bättre skärm, bättre batteritid, mm... Men framför allt STABILARE!! Den blir aldrig seg som O2X kunde bli efter x antal timmars drifttid, vilket är underbart!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

13. Magnus72

MINA ENHETER

Visst i benchmarks, men i spel står sig fortfarande LG mot SGS2 rent prestandamässigt.

Visst är det en telefon, men jag är mycket intresserad av att spela på den likaså och där är det då inga problem med framerate på något spel.

Min LG funkar ändå riktigt bra faktiskt, jag kan lira på den länge utan att den kraschar.

SGS2 är riktigt nice då jag har en kompis som har en sådan, men ser för mycket ut som en Iphone utseendemässigt. Men som sagt inväntar nog nästa Samsung om det ska bli en ny telefon senare Galaxy S3 isåfall, om inte LG bestämmer sig för att blir först med Quad Core också men gärna då med Android 2.3 åtminstone :).

Sen lär LG Optimus 2x få en rejäl boost när 2.3 släpps till den, om det släpps överhuvudtaget förstås ;)

Last edited: Oct 14, 2011
  14. Rak Pipa

Rak Pipa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag använder idag en O2X och en SGS2 med CM7 nightlies på båda. Med samma rom på båda lurarna är det ändå stor skillnad på dem. SGS2 tycker jag är rappare och allt flyter mycket bättre på den än O2X.

15. Magnus72

MINA ENHETER

Med rappare menar du själva Android interfacet? Nu får man tänka att SGS2 också har 2.3 mot 2.2 på LG:n. När 2.3 släpps till LG 2x kommer den att bli rappare.

Rent prestandamässigt när det gäller spel ligger de lika av vad jag har sett och de spel jag har jämfört mellan de båda.

16. rbt

rbt Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Med CM7 på bägge så spelar inte orginalrommens version någon roll. Men för de som vill köra orginal vore det bra om 2.3 kommer någon gång

17. Magnus72

MINA ENHETER

Ja jag håller med rbt, nu är förvisso SGS2 klockad 1.2 vs 1Ghz på LG.

Men benchmarks för mig säger inte mycket när det är ren spelprestanda som för mig är viktigt. Jag ser telefon som en bärbar spelkonsoll faktiskt men har den som primärt telefon förstås ;)

Jag tycket inte original launcher på min laggar så mycket faktiskt, inget jag klagar över dock.

18. Rak Pipa

Rak Pipa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Cm7 är ju Gingerbread 2.3.7 så det är en viss skillnad mellan telefonernas flyt etc i mitt tycke. Nu märks detta mest då man pillar på båda samtidigt men SGS2an känns snabbare för mig. Märks i tex låskärms animering vid upplåsning och framförallt i webbläsaren i CM7 romen.

Nu spelar jag väldigt väldigt lite så kan inte uttala mig om vilken som är bäst där.

19. Magnus72

MINA ENHETER

Jo den inbyggda browsern på LG är lite laggig, dock kör jag med Opera istället och där laggar browsandet inget alls på min LG OPtimus 2x.

20. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Optimus 2x ÄR den sämsta dual göre telefonen. Chipet är flera år gammalt och nvidia slutade bry sig om chippet redan innan optimus 2x kom, de har ju inte ens brytt sig om att ge chippet filmstöd...

Men i spel som är anpassade för chipet så klart att det presterar bra

Sent from my Optimus 2X using Tapatalk