Problem: Hur ta bort de förba**at irriterande notiserna i lockscreen??

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av palmbergt, 9 jan 2015.

  1. palmbergt

    palmbergt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2012
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har Lollipop.
    Och nu till det otroligt irriterande problemet. När telefonen är låst (har pinkod som låser efter 10 min pga jobbet) så ser jag dessa jäkla notisfönster i lockscreen.
    Väljer jag att gå in i Inställningar - ljud - aviseringar - program, så kan jag ju välja om jag vill ha notiser eller inte. Men jag vill ha notiser om tex mail, se batteristatus från Battery Doctor mm inne i telefonen, men INTE se dessa jäkla notiser i lockscreen!
    Tar jag tex bort notiser från mail och Battery doc så försvinner de ju även helt när telefonen är olåst vilket inte är som jag vill ha.
    Som jag vill ha det:
    -Välja vilka notiser jag vill ha inne i telefonen.
    -Endast välja exempelvis att nya sms och spotify om jag lyssnar på det ska synas i lockscreen.

    Och hur har de tänkt när de valt vilka inställningar man kan välja under Inställningar-ljud-aviseringar-skärmlås??
    Det som finns att välja på är:
    -visa alla notifieringar (denna visar då allt i lockscreen och gör att det ser skit ut)
    -Dölj endast känsliga alternativ (denna visar notisen i lockscreen, med med texten att innehållet är dolt). Totalt värdelös inställning.
    -Dölj alla notifieringar (visar ingenting i lockscreen).
    Varför inte lägga till ett alternativ som heter "Visa endast prioritet"??? Eftersom man kan gå in i resp app och välja att den ska ha prioritet, så är det alltså den appen jag även vill se i lockscreen.

    Locksreen ser ju skit ut trots en fin bakgrundsbild om man ändå ser alla dessa jäkla notisfönster.
    Verkar ju vara allt eller inget som gäller??

    Sedan en annan bugg?
    När jag spelar Spotify så vill jag ha spelaren alltid synlig när jag drar ner notisfönstret. Detta fungerar inte. Öppnar jag spotify, trycket på hemknappen och drar ner notisfönstret så syns den. Men så fort jag öppnar någon annan app, surfar mm och sedan drar ner notisfönstret så är Spotify borta.
    Då måste jag trycka på 'multitask ikonen' och välja spotify, eller gå in i appen från appikonen så spotify blir den senaste appen jag använt. Då syns den där igen när notisfönstret dras ner.
    Jag vill ju kunna ha spotify igång, surfa, och sedan bara dra ner noticen för att byta låt, inte behöva gå in i spotify!
    Jag har valt att ha Spotify som prioritet i inställningarna för notifieringar, men det hjälper inte.
     
    Last edited: 9 jan 2015