Hur ta bort tillagda displaysidor?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av pjb, 16 jul 2010.

  1. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tvingades sitta länge i ett väntrum och då tog jag fram Spican och började pyssla.
    Upptäckte vad ni andra säkert sedan länge vetat om, att man enkelt kan lägga till ytterligare displaysidor till de tre som redan finns från början.

    Antar att det är Touchwiz 3.0 och/eller Android som styr det hela eftersom de tre bindestrecken upptill inte fanns i 1.5 men efter uppdatering till 2.1.

    Det är enkelt att lägga till fler displaysidor och ändra till vilken som ska vara hemsida om man trycker på menyknappen och sedan Redigera och därefter på + mellan sidorna.
    Men efter 8 sidor blev det lite ohanterbart och jag vet inte hur jag gjorde, men till slut lyckades jag efter mycket pillande få bort två så nu har jag 6 displaysidor, vilket är lagom så man slipper använda mappar som ser likadana ut även om man kan namnge dem.

    Så nu frågorna till Spica-proffsen:
    Hur gör man för att enklast ta bort en displayssida?
    Vad är max och hur många sidor bör man ha?
    Och hur påverkas prestandan av antalet? Finns något optimalt?
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag tror inte det finns nått enkelt sätt att ta bort en sida, mer än att gå in i options/settings/preferens till den launchern man använder och sänker antalet sidor där. Dock tror jag inte man får välja vilka man vill ta bort först.
    Jag använder max antal sidor för LauncherPro som är 7, men det finns nog laucnhers som stödjer upp till 9 sidor men jag har inte riktigt koll, jag är nöjd med de jag har.
    Jag har aldrig hört nån prata om att fler sidor skulle sänka prestandan något direkt, men jag antar att nått liten liten prestanda sänkning får man väll om man har fler eftersom det blir mer att hålla koll på, men det är nog inte märkbart ändå.
     
  3. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är det samma som ljud och visning under inställningar? Hittar inget där.
    Ser att att du har en sådan där proffslauncher och jag bara har Samsungs egen. Jag börjar tro det beror på den och inte Android OS nu.
    Bra att det är så lätt att lägga till fler sidor, synd bara att jag först nu upptäckte det och att det är så väldigt svårt att ta bort dem.
     
  4. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Du kan ladda ner massor av launchers från marknaden, bara att pröva sig fram vilken man gillar bäst tex LauncherPro, ADW launcher, Helixlauncher, Zeam, det är egentligen bara att välja och vraka :)
    Jo det är väll mer laucnher som avgör hur många sidor du kan använda men jag har för mig att själva android också stöder ett visst antal sidor, typ i 1.5 så har jag för mig att man bara kunde ha 3 sidor tex men nu i 2.1 kan man ha upp till 7-9 st.
     
  5. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det är launchern som bestämmer detta, och inte android i sig.

    Om du trycker på menu > edit så trycker du bara på det lilla minustecknet i övre högra hörnet för att ta bort en hemskärm.
     
  6. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack.
    Nu kommer jag ihåg. Det var så jag gjorde fast det funkade dåligt. Man fick hålla på flera gånger och starta om. Men det är så man gör.
     
  7. groan

    groan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2014
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Inte svårt

    Har en en Samsung Tab 3 med ver 4.1.2 och där gör man så här, "snudda" vänster knappen inte hålla och du får fram en meny där det bland annat står "Redigera sida" i den skärmbild som kommer fram håll fingret på den sida du vill ha bort i ca 2 sek, dra den till Ta bort, sedan bara upprepa tills du är nöjd.
     
  8. tontmobil

    tontmobil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    1 600
    Mottagna gillanden:
    471
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    De var fyra år sedan

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
     
    kalleboston gillar detta.