Fråga: Hur tömma kalendern och synka på nytt?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av MartinAsplund, 22 jul 2012.

  1. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hur gör man för att tömma hela HTC-kalendern? Just nu är den kopplad att synka till min Google kalender. Dock är det knas med synkningen och därför vill jag tömma allt som finns i kalendern i telefonen. Det som jag har lagrat i kalendern på mitt Google-konto vill jag inte radera. När kalendern är rensad vill jag synka på nytt.

    Alltså hur tömmer man kalendern på HTCn (utan att kalendern på Google påverkas)?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    När jag rensat kalendern har jag gått in under inställningar och sen valt program eller appar. Där är det bara leta upp kalenderappen och sen rensa data i den. Dom gångerna jag gjort det har det inte påverkat kalendern i gmail eller outlock men vill man vara ytterligare säkrare kan man ju tillfälligt stänga av synken under konton o synkroniseringar och välj där det gmailkontot du synkar. Tryck bort bockarna för kalendern så du inte synkar.

    Alternativet om du vill vara riktigt säker är ju att ta en backup av gmailkalendern genom att exportera en kalenderfil till ditt skrivbord.
     
  3. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Nu har jag lyckats tömma kalendern i telefonen. Men eftersom den inte synkar äldre händelser ändrade jag telefonens datum innan jag skulle synka, nu vägrar den helt att synka någonting alls mitt med Google-kontot. Kan det bero på datumet? Hur i så fall får man kalendern att synka allt (även äldre händelser) med Google?

    Nu har jag också upptäckt att det i min kalender på Google-kontot har blivit knas. En del poster där, på vissa datum, har hamnat två gånger på samma dag. Alla dubbletter har en beskrivning med följande text:

    categories: http://schemas.google.com/g/2005#event
    status: TENTATIVE:

    Hur får man bort dubbletterna?
     
    Last edited: 22 jul 2012
  4. MartinAsplund

    MartinAsplund Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dubbletterna har jag lyckats få bort nu (raderade dem manuellt en och en). Men hur jag ska lyckas synka kalendern med alla händelser har jag inte löst än. Att ändra datum på telefonen gick inte.