Problem: Hur upplever ni eran telefon?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Herrn, 17 jul 2012.

1. Sideburns

Sideburns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Min fungerade i början, sedan slutade kameran att fungera, sedan tappade jag täckningen. Antingen full täckning eller ingen alls. Har haft den på reparation 3 ggr nu och sista gången bytte de ut hela radion för både wifi och mobilnätet. Nu verkar den fungera som den gjorde i början, men antar det tar en månad så är de igång igen. Det är den mest värdelösa telefon jag haft då den är helt opålitlig. Kör den som ren 3G mobil och har 4G helt avaktiverat så är inget med dålig 4G-täckning osv. Väntar bara på att den skall sluta fungera ännu en gång så jag kan reklamera hela köpet och skaffa en S3a.

2. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Tror självklart inte han sitter och hittar på. Låter snarare som om han var ärlig och delade med sig av sina egna slutsatser han kan ha dragit av vad han själv "hört".
    Vilket "chip" var det han menade på var dåligt förresten?
    Vad säger Tele2, är det 4g-delen eller telefonen i sig som dom har haft problem med?
    Har sett att folk skrivit om liknande problem när 3g lanserades, barnsjukdommar i både mobiler och nät, men då har det varit relaterat till 3g, det som var nytt.
    Nedanstående inlägg visar på problem även utan 4G och dessutom med kameran. Det låter nästan som att det skulle kunna vara problem i produktionen av dem och inte telefonmodellen i sig? Speciellt eftersom det inte verkar gälla alla exemplar utan bara ett fåtal! Iof sig, vet ju inte hur många det gäller. Det är en del som klagat här på forumet på sina telefoner, men å andra sidan är det oftast de som har problem med produkten som söker sig till forumen. Om man inte har ett lite större intresse för just den produkten förstås. En "vanlig" användare nöjer sig ofta med att bara använda den så länge det fungera.

Jäkligt tråkigt när det blir så, du skull stått på dig och sett till att få en ny telefon, om inte en annan modell, så iaf en helt annan/ny LTE... Med facit i hand hade säkert det blivit billigare för dom med.
    Återkom gärna när du använt den nu ett tag och berätta om det löste sig eller inte efter reparationen!

Last edited: 2 aug 2012
  3. Sideburns

Sideburns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Den funkade ju klockrent första 1,5-2 månaderna så kunde inte häva köpet när den väl var igång och jävlades med mig. Nu måste jag lämna in den 3 ggr så de har chans att åtgärda felet. Sista gången var den på service i över en månad så jag fick kuta runt med en Nokia 3210, och det sjuka var att den faktiskt är bättre än S2 LTE ;)