Fråga: Hur utbrett är ljudproblemet?

Diskussion i 'Xperia Z2 - Allmänt' startad av Marie71, 3 jun 2014.

  1. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej!

    Sitter nu och ser över vilka alternativ det finns på marknaden för att köpa ny telefon för att ersätta min Samsung Galaxy S2 som har varit helt suverän men som börjar bli lite gammal och trött nu. Har visserligen nyligen köpt nytt batteri till den men undersöker ändå alternativen på marknaden.

    Just nu känns det som om valet står mellan Xperia Z2 eller Samsung Galaxy S5. När jag kikade på dem i butiken tilltalade mig Z2-an mer i utförande - dels telefonen i sig men även skärmfärger och så.

    Men sedan gick jag in och kollade recensioner på nätet och även denna sajt, och överallt läser jag flera inlägg om ljudproblem. Det verkar vanligt? Är det verkligen värt att köpa denna telefon med risk för ljudproblem? Och dessutom att man inte kan byta ut batteriet som jag gjorde på min S2 när det tog slut?

    Hur länge håller batteriet tror ni? Mitt S2-batteri höll i tre år så när som på ett par-tre månader. Och kan man byta ut batteriet så är det ju helt ok, men är man tvungen att köpa en helt ny telefon - not so much!
     
  2. scarecrow88

    scarecrow88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har absolt inga problem med ljudet. Jag och min tjej köpte denna samtidigt och båda är supernöjda. Har inget att klaga. Tror du hade varit nöjd med telefonen. Den är lite tyngre och lite mer "ömtålig" jämmfört med S5an då den har glas på bakisdan. HAr aldrig varit så nöjd med en telefon. Måste man klaga på nåt så hade det varit att skärmen är lite för känslig, håller man fingret nån mm över skärmen så tror den att man har tryckt på nåt. Batteriet är jättebra. Vet ej livslängden på den men tror den håller fint i några år utan att den ska bli märkbart sämre. Vet ej om den går att byta ut.
    Lycka till!
     
    Marie71 gillar detta.
  3. Bettanboop

    Bettanboop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2011
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Både jag och min sambo är super nöjda, inga problem alls med ljud eller något annat'

    Skickat från min D6503 via Tapatalk
     
    Marie71 gillar detta.
  4. baetis

    baetis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Står också i valet och kvalet. För mig står det dock mellan z2 och htc one framför allt.

    Har känt på båda i butik och inte blev man mycket klokare av det. One var väl millisekunden snabbare när man startade webbläsare osv, men det var verkligen hårfint. Högtalaren var också bättre på one.

    Däremot gillar jag sonys större batteri, större skärm, vattentåligheten och att man kan använda den där smidiga laddningsdockan.

    Egentligen är det väl sony jag vill ha, men då är det ju det där med ljudproblemen. Innan jag ens läste om dem här på swedroid så hade jag en kompis som köpte z2. Jättenöjd är han, men jag märkte direkt när han ringde mig från den att ljudet var skräp. Svårt att höra vad han sa och det hackade lite. Ord föll bort här och där.

    Sedan läste jag på swedroid om problemen ett par dagar senare. Frågade min kompis om han upplevde problem, han sa nej. Han ringde mig sedan igen från mobilen och ännu en gång hörde jag att allt inte stod rätt till. Så nu vågar jag såklart inte köpa z2, men känner mig samtidigt inte helt såld på htc one heller. Lg g3 känns inte som att den heller blir 100% rätt.

    Vettefan vad man ska göra. Om man väntar ett tag kanske kvalitetsproblemen löser sig?
     
    Marie71 gillar detta.
  5. Marie71

    Marie71 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för era svar! :)

    Jag får fundera lite mer. Känner mig fast i exakt samma dilemma som baetis... Det är väl egentligen Sonyn jag vill ha, men alla rapporter om ljudproblemen får mig att tveka...

    Får väl avvakta och hålla mig till min S2-a ett tag till!
     
  6. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag gick från S2 till denna. Tycker inte ljudproblemet är så stort att jag hade bytt tillbaka. Är så många andra fördelar. Undrar även om ljudet var mycket bättre på S2.Fast jag pratar inte så mycket och när jag gör det använder jag oftast högtalaren.

    Batteritiden är betydligt bättre trots den större skärmen. Det lär säkert hålla minst 3 år som på S2.
     
    Last edited: 5 jun 2014
  7. sanity

    sanity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2011
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gick från s5 till z2 och ångrar mig inte en sekund! Har inte märkt ett skit skillnad på ljudet ( pratar i telefonen upp till 3 timmar per dag) mot s5:an.
    I min värld är sonyn bättre på allt jag nyttjar flitigt. Skönt att slippa plastigheten och jag bara älskar batteritiden! Rekar sonyn till de jag känner mycket varmt.