Hur väcker man ett gammalt intresse?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Galaxxy, 17 dec 2013.

  1. Galaxxy

    Galaxxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hej!

    Firar snart 3 & 1/2-årsdag på Swedroid. Ett av de forumen jag varit medlem på absolut längst under mitt liv. I början av min Swedroid-karriär var telefoner i allmänhet mitt största intresse, och Android i synnerhet. Ville en vän eller familjemedlem snabba upp telefonen, eller kanske byta ROM var jag den första de gick till för att bli assisterade.

    Idag har mitt intresse svalnat av betydligt. Även om jag fortfarande kör Android, samt byter ROM periodvis finner jag inte detta alls lika tillfredsställande. Jag känner inte alls samma glädje över Android och telefoner i övrigt som jag tidigare gjort. Min frånvaro från Swedroid har lyst, och från att ha postat ett flertal poster om dagen har jag nu ett fnuttigt snitt på 0,52 poster per dag. Visst kikar jag in på forumets OT-del då och då, men det är i första hand för att ha kontakt kvar med Swedroid, för jag gillar verkligen forumet och dess atmosfär.

    Detta är självklart otroligt tråkigt, och jag vill att mitt intresses gnista ska tändas igen. Det är här jag behöver hjälp. Hur kan jag återfå mitt telefonintresse, och återigen ägna 4-6 timmar om dagen åt Android, åt att byta ROM, ändra teman etc.? Är det kanske någon här som tröttnat på ett intresse, för att sedan återfå det? Dela gärna med dig!

    Med vänliga hälsningar,

    Galaxxy
     
  2. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Kanske en utmaning? Köp typ en liten skittelefon (galaxy pocket eller vad den nu heter med en 800 Mhz processor) och försök att få den flyta så bra som möjligt. Typ. Jag vet inte riktigt :)

    Skickat ifrån min Samsung Galaxy MEGA
     
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att man kan tvinga fram ett intresse. Tror bara ditt intresse svalnat lite, upplever själv att det kan gå i vågor och är intresset bara tillräckligt stort tror jag du hittar tillbaka vart efter.

    Skickat från Tapatalk
     
  4. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Jag upplever precis samma. Det var när jag köpte min Nexus 4 som allt svalnade. Har en buggig rom men pallar i te byta och återställa allt. Framför allt återställandet som har gjort mig mindre sugen på Android och mer och mer på ios...

    /Tapatalked
     
  5. ftangstrom

    ftangstrom Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2012
    Inlägg:
    1 318
    Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jag kan instämma i era åsikter. Gick från iPhone 3GS till Note när den kom i Januari 2012. Nu 2 år senare är jag inne på min 3e Android som är N5 och förra var N4 och det börjar dala hela intresset för telefoner. Jag läser fortfarande nyheterna men tycker utvecklingen går för långsamt så man tröttnar. Skulle kunna tänka mig en iPhone igen om de släpper en modell med större skärm och om man kan hitta den till bra pris. Skulle aldrig betala 6-7000 för en mobil när jag kunde få en N5 för 2350 kr. Det är idioti. Sen vill jag inte hålla på och flasha och roota utan vill ha bra uppdateringar som håller telefonen fräsch utan att göra något själv.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  6. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Som Fredriks skrev, alla intressen kan gå i vågor, och jag har själv kännt som du flera gånger om olika saker. Eftersom du ändå håller dig up to date så kommer intresset förmodligen komma tillbaka. Rätt var det är händer det något intressant inom ämnet och man dras in.

    Har precis själv fått tillbaka mitt Android intresse efter ett par månader utan att ens ha lyssnat på de android-podcasts jag följt slaviskt varje vecka innan. Hur?

    Dels har jag fått lite mer fritid, och dels sumpade jag min note 2 i en avloppsränna och fick därför gå över till en nexus 4. Då behövde jag ju roota och fixa för att få stock android att betee sig som jag ville. Samsungen fick ligga och skämmas i en rispåse några veckor och vaknade till liv igen. Då skulle det återställas, flashas osv. Blev en massa "ofrivilligt" grejjande med lurarna, vilket leder till mer frivilligt grejande.

    Så jag tycker du ska slänga din telefon i en snödriva i natt, och plocka in den imorrn!
     
  7. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tror inte man kan vara väcka de. Man tröttnar ibland behöver ett break och pysslar med annat. Helt okej ju och rätt skönt. Själv då styrs mitt intresse nästan uteslutande av två saker, antingen någonting jag stör mig på och vill lösa eller så är det nyhetens nyfikenhet. Annars om allt bara funkar som jag vill så pillar jag gärna med annat som programmering exempelvis.

    Lite roligt att flera skriver att iPhone är rätt att gå till när man tröttnat. För mig så funkar android även om man inte är så intresserad för stunden. Tycker iPhone bara skapar en massa andra iproblem som jag inte ids befatta mig med.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  8. Galax

    Galax Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    2 510
    Mottagna gillanden:
    270

    MINA ENHETER

    Ingen mobil har tilltalat mig mycket sen Galaxy Nexus, därefter har jag bytt en hel del gånger men nu har det svalnat. Efter att ha testat allt blir det någon klassiker som har bra utvecklarstöd.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  9. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Man förändrar intressen genom livet. That's it typ.

    Ett intresse är något som känslor styr över och känslor är jäkligt svårt att fabricera med tankar då kroppen fungerar åt andra hållet!

    Tycker du inte att det är kul längre får du helt enkelt acceptera det och hitta det du tycker är roligt nu för tiden. Är det så att du saknar att pilla med telefoner tillräckligt kommer du återvända till det per automatik.

    Edit, Detta hade visst många andra skrivit. Kanske borde kolla i tråden innan man svarar ;)
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag tycker du ska se det som sunt att inte längre snö in på den hyfsat meningslösa aktiviteten att hela tiden mecka med luren ;)
     
  11. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Låter lite som detta.
    <iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/qR8VDXzR49I" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

    "Hej bullen"
     
  12. maxperes

    maxperes Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Samma problem här. Inte alls lika taggad på att flasha ny uppdatering på rom/ kernel längre. Kommer det en så gör det mig inget att vänta ett par dagar... Tråkigt!

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  13. Marooned

    Marooned Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    1 252
    Mottagna gillanden:
    243
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone Xs Max
    Platta:
    iPad 9.7" (2018)
    Lär dig koda så du kan göra egna ROMs eller appar?
     
  14. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    programmera en egen app
     
  15. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    Plus ett på den. Kul att vi blev med swedroid samtidigt :-)

    har därför gått över till sonys enheter. Enda jag slipper mecka med för att vara nöjd. Har inte ens root nu för tiden haha.
    Ska följa den här tråden med intresse :-)
     
    Last edited: 29 dec 2013