Hybrid-app vs native-app

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av nyfikennu, 8 jan 2014.

  1. nyfikennu

    nyfikennu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar om någon har erfarenhet att skapa en hybridapp som man kan använda offline. När jag läser om den så tycker vissa att den blir lika bra som en nativeapp och vissa att den fungerar dåligt. Vi planerar att köpa både programmering och animering men är osäkra på om apparna ska göras som hybrid- eller native-app. Om vi har förstått rätt skulle en hybrid-appslösning vara billigare än att göra native appar för ios resp android. De planerade apparna kommer inte att använda sig av t ex kamera, gps.

    Ser köparen/användaren någon skillnad dvs kan de avgöra om det är en native- eller hybridapp vid köp från Apple Store resp Google Play.

    Syns någon skillnad vid användandet?

    Vid uppgradering/buggfix ser det ut / fungerar det som vid native app

    Övriga tankar

    Är det någon som har erfarenhet skulle jag bli MYCKET glad om du kan berätta.
     
  2. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Överlag så presterar hybridapparna sämre än native, och vidare så behöver man ju ändå skapa två versioner om man vill följa dom design guidelines som resp plattform har. Har man ett eget uttalat designspråk så kan man kanske slippa det. För användaren syns det ingen skillnad utöver ev dåligt UI, men det har en massa native appar med.
     
    nyfikennu gillar detta.
  3. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag har gjort både native och hybridappar, både till android och till iOS och jag tycker i de allra flesta fall att native-appar piskar skiten ur hybridappar ordentligt.

    Sen är det svårt att ge ett mer utförligt svar utan att veta mer om den app du planerar.
     
    nyfikennu gillar detta.