Fråga: I butik som testexemplar!

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av wohlin, 21 mar 2013.

  1. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Någon som vet när den kommer till butik så man kan åka o känna lite på den? Skriv gärna här så fort nån vet det :)
     
  2. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Pratade precis med min kontakt på elgiganten. Dom får in One i butik början på maj. Han berättade också att demolurarna kommer i samband med release.
     
    wohlin gillar detta.
  3. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    I maj? så jäkla sent?
     
  4. Hcore

    Hcore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    I och med att dom prioriterar internetbokningarna så blir butiksreleasen försenad ytterligare.
     
  5. Aletheia

    Aletheia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kanske finns lite överallt nu men kan nämna att phonehouse i Solnacentrum har ett demoex nu...
     
    Drenken gillar detta.
  6. Sriwongwaew

    Sriwongwaew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Phonehouse i vällingby har också en HTC One som man kan prova på, inge dummy då utan riktig, får mig att vilja ha den så illa, ville testa högtalarna fullt ut men lägsta volymen var redan för högt för att besvära hela butiken! Men schysst telefon! ser fram emot min!
     
    Hubbatix och Affe_ gillar detta.
  7. wohlin

    wohlin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER


    Chattade precis med Phonehouse kundtjänst. Och dom påstår att det inte finns något DEMOEX i någon butik alls? Trollar ni eller Trollar dom? :)
     
  8. cub31993

    cub31993 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det är de som trollar ;) Solna Centrum har ett testexemplar, har lekt lite med det och måste säga att det är nog den bästa mobil någonsin!
     
  9. Hubbatix

    Hubbatix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tack för tipset, Sriwongwaew! Masade mig ut till Vällingby (Solna hade ju varit närmre men vem åker till Mordor frivilligt?) för att klämma och känna.
    Mycket riktigt så hade de en riktig lur i ett ställ och jag kan lätt säga att den utklassar allt annat i fråga om känsla och byggkvalitet! Även skärmen kändes betydligt vassare än t.ex. Xperia Z som jag också varit lite intresserad av. Svårt att sätta fingret på exakt vad som fick mig att känna så dock...

    Byggkvaliteten lirar som sagt i en annan division än övriga androidlurar jag känt på och första intrycket var också att den verkade mindre till storleken än jag befarat/förväntat mig. På ett väldigt positivt sätt alltså, trots att den är i klass med SGS3 storleksmässigt så tycker jag att den kändes mindre och smidigare. Dock, som påpekats av andra tidigare, så fanns det ett litet litet gap i designen vid de två limmade aluminiumprofilerna som täcker högtalarna. Inget att snacka om egentligen men värt att nämnas...

    Kikade lite på kameran också och har väl ingenting att anmärka på egentligen, kändes som en kompetent mobilkamera, helt klart. Låg några Zoes i albumet också, såg rätt häftigt ut faktiskt.

    Snubben i lådan sade att de förväntar sig leverans till butikerna om cirka två veckor. Nu har jag ju förbokat min hos Telia redan men jag har tidigare velat lite mellan HTC One och Xperia Z och känslan när man väl får hålla i lurarna är helt klart till HTC:ns fördel. Xperian kändes bara vass, klumpig och skitig i jämförelse.
     
  10. Sriwongwaew

    Sriwongwaew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Dom som inte vet vad dom snackar om! Var i handeln's phonehouse också och dom hade dummys bakom kassan som man kunde få klämma på, både en svart och silver, kan säga att den svarta är grymt snygg!
     
  11. vic viper

    vic viper Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Tänk ändå vilken dummy det blir till en HTC One med dess unibody chassi, jämför med chassidelarna till valfri Samsung som kostar (och känns som) totalt SEK4.50.-
     
  12. Sriwongwaew

    Sriwongwaew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    var i vällingby idag och skulle kolla deras text exemplar, vilket till förvåning så har dom plockat bort den, tydligen för att kunder har blivit irriterad för dom tycker inte man prioriterar leveransen av telefonen eller något ^^
     
  13. garpen0

    garpen0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2013
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    132
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Problemet är att ingen ÅF kan ta emot en förhandsbokning när leveransdatum och antal enheter är så okänt. Det har sagts 18/4 men antagligen kommer det att bli att varje butik får ett fåtal enstaka exemplar och sedan blir det en ny väntan.
     
  14. Sriwongwaew

    Sriwongwaew Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det finns en testexemplar av HTC one på elgiganten vid kungsgatan stockholm
     
    -WR- gillar detta.
  15. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Då vet jag var jag ska imorgon!

    Sent with HOX via TT2
     
  16. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Hehe, samma här. Vi kanske ska boka tid...? =P
     
  17. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Nu har jag varit där och lekt med ett demoex. Jag säger bara: WOW!
     
  18. Kikoelz

    Kikoelz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Ipad Pro
    Haha, skriv gärna lite första intryck! :)
     
  19. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Först vill jag säga att jag idag har en vit HTC One X. I min mening förra årets bästa och snyggaste mobil. Jag har även använt iPhone i alla varianter inkl. 5:an, SGS3 samt mini, Note 1 & 2, Xperia Z och andra i Xperia-serien mfl. Så när det kommer till smartphones har jag sett min beskärda del.

    Helt ärligt trodde jag inte att jag skulle impas av One så mycket, med tanke på att jag redan har One X. Men ack så fel jag hade...

    Det här är varför, jag punktar upp:

    • Designen: I särklass den bästa mobil jag har hållit i. Jag fattar inte hur de klämt in så mycket prestanda, så stort batteri, så grym skärm i en så tunn mackapär. Det solida bygget ger den tyngd och stabilitet, samtidigt som den knappt väger nåt (lite av en paradox, men den som hållit i den förstår vad jag menar). ifixt.com gav One 1 av 10 i repairability, så det förklarar den kompakta känslan man får när man håller i den. Det är ingenjörskonst av högsta nivå!
    • Sense 5: Snyggare, snabbare och en del nya funktioner (utöver Blinkfeed alltså) jämfört med den nuvarande Sense jag har. Allt har en mer 2D-look a'la Win8, vilket jag tycker om. Avskalat, men ändå grafiskt tilltalande.
    • Skärmen: Jämfört med HOX så tappade jag inte direkt byxorna när jag såg den, men då har HOX en helt magisk skärm. Jag gick inte in med lupp och tittade, utan jag tittade så som jag skulle gjort i vardagligt bruk, så att säga. Mitt första intryck är att det iaf inte är sämre än HOX. :) Jag jämförde inte sida vid sida, men jag fick inte den där tappa-byxorna-känsla jag fick när jag såg HOX-skärmen första gången.
    • Blinkfeed: Jag kan definitivt se mig själv använda det här. Snabb, snygg design, högupplösta bilder och enkel att bläddra igenom. Här är content A och O. Vilka feeds man har är väldigt avgörande, och när jag bläddrade igenom fanns en hel del. Men inte The Verge, inte Ars Technica, inte AP. Jag vet inte om jag missade dem. HTC måste dock leverera svenska källor! Aftonbladet, Dagens Nyheter, nåt från IDG, fan vad som helst, bara det är på svenska.
    • Kameran: Jag tog några bilder, varav en bild med Zoe. Det var på elgiganten, så ni förstår nog att det var gott om ljus där, men de bilder jag tog såg riktigt bra ut. Zoe kan bli en riktigt bra funktion om man vill lägga lite extra tid på att redigera sina bilder. Mitt intryck var ganska snabbt att kameran är mycket bättre än HOX.
    Ja... det var väl allt.
     
    foxman, Hubbatix, alterswede och 1 annan gillar detta.
  20. 8500rpm

    8500rpm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2013
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    -WR-: Jag kommer från Samsung&Blackberry! lägre, kör nu TouchWiz, hur ser notifieringarna ut på olästa epost (pop/imap) samt olästa sms med Sense5?

    Kan du fixa en screenshot :)

    Låter bra allt annat du skriver!