I dagens reklam en MarQuant (?) 7" tablet 4.0 ICS

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av zekealthor, 23 jul 2012.

1. janlev

janlev Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har aldrig lyckats med google playstore, däremot fungerar 1Mobile Market utmärkt. Hämta på http://www.1mobile.com/

Har numera fullt med program på plattan, uppdaterade automatiskt till senaste version, även om jag hämtat dem på andra ställen. Har inte tankat några köpe-program, har faktiskt inte ens reggar mitt namn i butiken, så betalnings sätt osv kan jag inte svara på.

2. MrBB

MrBB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er! Första inlägget :-). Dax att kliva ur skuggan ...

Köpte samma platta till grabben o började undra direkt om google play, ny rom, root osv... EN enda forum tråd på hela internet om denna jula platta. O den va här på swedroid :-).
    Till saken,
    Ni som har lyckats få igång market grattis till er! Nästa gång förklara för andra hur man gör!

Tanka hem su samt busybox från någon annan market få igång de båda , busybox finns redan dock i system mappen som ni inte kan se än men d kommer vi till.
    Plattan ÄR rootad redan från Kina som nån redan nämnt!
    Tanka hem google playstore, finns på mer än många forum :-). Googla! 3.5.15 fungerade för mig.
    Tanka hem rootexplorer elr nått annat kul ni gillar o utforska rooten med o installera det.
    Utforska rooten till system apps o kopiera över playstore apk ändra permissions o boota om . Market borde fungera nu om du har ett gmail konto. Så fick jag igång det på min grabbs platta.
    Hoppas ni fattar nått för bättre än så här vet jag fan om jag kan förklara :-).

EDIT: följande gäller inte längre, problemet fixat :D (vill man ha nått gjort får man kavla upp ärmarna :P )

Nu till mitt problem, hoppas nån har mer kunskap!
    Obs!!! Ändra inte build.prop filen för mycket! Speciellt inte dpi! Låt den stå på 120! Skriv 130 o ni får en telefon ui , skriv 100 o ni snabbar plattan .. precis som jag... gissa om min 5 åring är ledsen hehe.

Finns det nån här som har lyckats komma åt booten så man kan återställa plattan därifrån o förhoppningsvis återställa build.prop???? Plz help :-)
    Återställa plattan från inställningar fungerar inte skall tilläggas!

Last edited: 29 jul 2012
  3. Arglo

Arglo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag skapar en dedicerad teknisk tråd nu för Marquant M700 i forumet.
    Är en hel del ny information jag har på den och den gör lite nytta så här långt ned i en tråd om jag postar det nu.
    Ni som råkat lekt sönder era plattor pga rootning osv kan kolla den nya posten för där har jag information om en annan Firmware som har Google Play osv från start. (Glöm inte allt lekande med Root/ROM/Firmware kan alltid skada enheten och garantin.
    Kommer även göra en tips och trix eftersom denna enhet är otroligt rolig och användbar till mer än barn och surfning.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=78963

Mvh, Arglo

jimjim06 gillar detta.
  4. debbox

debbox Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Inget svar men en ide bara är att kanske använda "adb restore". Fast gissar att du inte har någon backup (via adb backup). Men om du kanske får tag på en backup eller imagefil så kanske du kan fixa in den.

5. MrBB

MrBB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tack för tipset men som min edit säger "problem solved" :P

att få tag på en img fil skulle inte göra ont (orginal dvs) , man kanske kan pusha jula till o fixa en åt oss :D

6. t90fpe

t90fpe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan,
    jag läste på forumet om denna platta och införskaffade en.

Den har fungerar bra och jag har installerat flera av de appstores som ni rekommenderat (1 mobile, slide me osv) samt laddat ned appar som tv.nu, svd.se, angry bird, wordfued plus några till. Nu för 2 dagar sedan har plattan börja bete sig väldigt konstigt, när jag startar upp den finns inga appar kvar, inga inställningar osv. Jag får hela tiden sätta om till svenska språket, lägga in WIFI igen osv och när jag försöker ladda ned/installera några appar får jag meddelande "Out of space" men enligt systemet ska det finnas över 2 GB ledigt i "Internal storage". Går jag i under Settings | Storage listas två internal storage på höger sida varav den översta säger "Total Space: 0.00B" och den andra säger "Total Space: 2.22GB". Ut över dessa finns en EXTSD med 9.36 GB. ledigt.

Vad ska jag göra? Har sökt på nätet utan framgång, någon som har något tips?

7. jimjim06

jimjim06 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ännu bättre pris idag...

Köpte en idag efter att läst denna tråden, den är på utförsäljning nu 699kr på JULA
    Tackar, skall testa senare.
    tänker läsa igenom tekniktråden ikväll, och kanske komma med lite nybörjarfrågor om nåt verkar svårt.
    Denna tråden var det första som kom upp via Google, som vanligt när jag googlar på surfplattor, tack Swedroid.

Detta är mitt första inlägg på forumet, men det blir nog flera.

MVH Jimjim

8. jimjim06

jimjim06 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skall returnera den idag, wifi startar inte...
    Tror jag ber att få en ny.

MVH jimjim

9. monarped

monarped Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jula säljer den för 499 nu