i5700 vs Nokia 5800... (+någon som tappat sin i5700?)

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av zippiz, 27 maj 2010.

  1. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Funderar på att skaffa mig en Spica imorgon och använda den som arbetsmobil. Använder idag en Nokia 5800, och är väl egentligen rätt nöjd men är grymt sugen på en Android.

    Någon som jämfört dessa telefoner, är det värt att byta (förrutom just att få Android då.)


    Sen undrar jag också om någon har tappat sin Samsung Spica? Känns ju lite jobbigt om telefonen är väldigt känslig då jag ska ha den i jobbet, och jo... jag tappar min telefon ibland :)

    Har tappat min Nokia 5800 ganska många gånger, och den lever fortfarande utan att jag behövt byta något.
     
  2. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    tappade min Spica rakt ner på asfalten när jag skulle ta upp den ur fickan. Blev några små repor på skalet, men eftersom jag har den svarta modellen syns de inte.
     
  3. Adyzz

    Adyzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tycker spican har väldigt bra byggkvalité, ingen Legend men ändå. Har tappat min, blev några repor på skärmskyddet. Tappar du den ibland rekommenderar jag invisible shield (full body), borde funka fint :)
     
  4. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat 5800 tillräckligt för att ge en rättvis gämförelse. (har bara pillat lite på en kompis 5800.) Men rent generellt så känns Spican snabbare. Den har även en kapacitiv skärm, vilket ger en (enligt mig) bättre känsla.5800 har dock mycket bättre högtalare. där har inte spican så mycket att komma med. (Fortfarande helt godkända.)

    Det är typ så mycket jag kan säga utifrån mina erfarenheter.

    När det kommer till att tappa den så håller den förvånansvärt bra. Klumpig som man är så åker den i backen rätt så ofta. Har fortfarande inte några större skador på den. Några små hack och repor i baksidan, och skärmsyddet är i behov av ett byte, men annars så har den klarat sig bra. Den har inte börjat knarra eller liknande när man vrider eller trycker på den.

    //Oliver
     
  5. sfa

    sfa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den silvergråa listen på den vita spica'n är väldigt dåligt färgad.
    Jag tappade min i backen i förrgår och den blev repid direkt.
    Den vita färgen är det inga problem med men den silvriga kanten som sagt. Den är rätt dåligt färgad.
    Men telefonen tuffar och går. Tur att jag hade ett displayskydd på den :)
     
  6. pierre.c

    pierre.c Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tappade min när jag åkte fritt fall på gröna lund, men den landade i någons sockervadd så det blev inte en skråma. :)
     
  7. CogD

    CogD Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft min i en vecka och den har börjat knarra som tusan och det klickar typ till när man petar på baksidan av den.

    Kan inte uttala mig om byggkvalitet/hållbarhet i övrigt, som sagt bara haft den en vecka.
     
  8. akoi

    akoi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har tappat min 3-4 gånger i golvet,,allt funkar o inga sprickor eller dylikt..
     
  9. OskarEmilsson

    OskarEmilsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Samma sak här, tappat min spica flertalet gånger utan märke, inte ens en omstart.
     
  10. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Hade också 5800 innan jag skaffade min spica, var nöjd ut i det sista:) Men den fick leva vidare i min fars händer:)
    Jag tappade min mobil häromdagen rakt ner på betongtrappan... lucka, batteri och mobil gick åt varsitt håll... slängde ihop allt igen, och funkade utan problem:) Och inte en repa på varken skal eller skärm:P Lucky me:P