ROM: I9100XWKI8 NEE på Kies (2.3.5)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av qsecofr, 7 okt 2011.

  1. Chilaq

    Chilaq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Men man vill ju behålla alla sina highscores. idag kan man inte göra det utan att bräcka garantin, kasst!
     
  2. dubalizer

    dubalizer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2009
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att dom spelen jag har spelat har haft sina save:ar på sd-kortet, så det har aldrig heller varit något problem
     
  3. skrewie

    skrewie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    2.3.5 är inte bara snäll mot batteriet, även flytet i luren + prestandan är sjukt bra nu tycker jag. 3750 i quadrant och 58 mflops i linpack. Tre brandad tele.....
     
  4. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Själv upplever jag en fruktansvärd försämring av batteriet. Inte ens 3 h aktiv skärm på lägsta styrka och batteriet är slut. Och det efter en hard reset.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Chilaq

    Chilaq Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nä där har du delvis rätt. De större spelen, tex Asphalt, som behöver extra MB att ladda ner för att kunna starta, sparas i sd-kortet. Kanske även highscores sparas där, jag är inte säker. Men de mindre spelen, tex Flick kick football, Angry Birds mfl sparas inget på sd-kortet, det är säkert.

    Majoriteten små-spel dominerar i min telefon och när man ska göra en factory reset så raderas allt och man får repetera alla banor igen.
     
  6. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har version 2.3.4 och skulle vilja uppdatera till 2.3.5.
    När jag gick in på inställnignar|Om telefonen|Programuppdatering och skaffade ett konto hos Samsung så fanns det inga uppdateringar!

    Kan inte använda Kies för min dator vägrar ansluta min <3 Galaxy s 2 på annat sätt än som usb-lagringsenhet. Har 64 bitars win 7 men måste pga jobbet ha Center för Windows-mobile enhteter installerat. Jag gissar att det är det programmet som är orsak till Kies och min dator inte alls känns vid att min Android ansluter.

    Varför får vissa 2.3.5:an till sin Galaxy nästan automatiskt men inte alla?
     
  7. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Om du har ikryssat USB-felsökning under program, utveckling så kan telefonen inte anluta till Kies.
    Testa att bocka ur det om det är ibockat.

    Jag tror inte att 2.3.5 är tillgänligt via OTA.
     
    Trollet14 gillar detta.
  8. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, USB-felsökning är inte ikryssat...
    Jag har haft många turer med support ang Kies och dom bad mig återställa min Galaxy till fabriksinställningar, fastän anslutningsproblemen fanns redan när den var fabriksny..
     
    Last edited: 27 okt 2011
  9. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 575
    Mottagna gillanden:
    693
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Har du några utropstecken i enhetshanteraren då telefonen är ansluten?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  10. oxpo

    oxpo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Prova, om du inte har gjort det, att starta om telefonen och datorn, innan du ansluter igen.
    För vissa har det också hjälpt att avinstallera kies och installera om det.
    Lycka till.
    /oxpo

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. DeusHades

    DeusHades Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en Galaxy S2 begagnad från en kompis, den har inte haft några problem tidigare. Innan jag uppdaterade till den nya versionen så märkte jag inga större problem. Men nu efter uppdateringen så har jag stött på ett par stycken:

    1. Skärmen kan frysa ibland, dvs att det inte går att trycka på nått. Vid ett tillfälle så funkade inte ens mittenknappen. Har kanske hänt runt två gånger sedan uppdateringen.

    2. Mobilen startades om flera gånger efter att jag uppdaterat den. Idag har detta inte hänt.


    Någon som haft liknande problem? Funderar på att göra en factory reset, men orkar inte installera om alla appar och försvinner alla filer också? Den "hårddisken" som består av ca 12 gb, kommer alla filer där vara kvar efter reset? Såg nån som nämnde att man kan spara all info och alla appar genom google, hur gör man det?
     
  12. 200dl

    200dl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan du skriva så kan du läsa. Skumma de 229 inläggen innan ditt i den här tråden. Hittar du inget svar så föreslår jag att du postar en ny fråga.
     
  13. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, inga utropstecken.
    Ingenting.

    Galaxy känner av att den laddas och datorn ignorerar totalt att luren är ansluten.
    Förr kraschade datorn alltid när jag anslöt galaxy när den sökte efter nya drivrutiner, sen kom Windows med uppdateringar, datorn kraschar mer sällan men har slutat reagara när jag ansluter Galaxy via USB.
     
  14. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Om du har fått Kies eller liknande program att fungera, så kan du göra en back-upp först innan du gör fabriksåterställningen.Då kan du säkert återinstallera det mesta igen via en funktion i Kies.

    Jag har inte lyckats med att ansluta till Kies men flyttade över det jag kunde på datorn manuellt från telefonen.Kan bara ansluta min galaxy som USB-enhet.

    När du sedan gör ominstallationen kan du välja om du bara vill återställa systemfilerna eller formatera om hela telefonen.

    Apparna försvinner och jag trodde att det bara var att ta hem dem igen och fick lite panik på Androidmarket där de som jag ville ha tillbaka såg redan installerade ut. Så jag trodde att man behövde fixa ett nytt gmailkonto eller så. Men det var faktiskt inte svårare än att klicka på de "redan installerade apparna" igen i androidmarket på samma sätt som man gör när man tar hem nya appar. Då skickas dessa till din telefon nytt.
    I ditt konto i Andoidmarket ser du en lista över de appar du hade tidigare, där ifrån är det lätt att välja dem igen.

    Har du epost i telefonen så gör back-up på viktiga meddelanden för säkerhetsskull. För mig försvann tack och lov inte inboxens innehåll från webbmail och annan mailklient också när jag raderade epostkontot på telefonen när jag gjorde återställningen.

    Ha en bra back-up på adressbok/kontakter också, de som är i telefonen försvinner ju men inte de som är sparade på tex simkortet.

    Foton och sånt kan vara bra att ha en extra backup på också och annat som man inte vill förlora.
     
  15. Razzle

    Razzle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är inte alls imponerad av batteritiden!

    Men det mest irriterande av allt är att klockan beter sig jättekonstigt. Spelar ingen roll hur många gånger jag ställer om den, manuellt eller automatiskt, efter ca ett dygn går den alltid 7-8 minuter före.
     
  16. Nabilon

    Nabilon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Testa på annan dator samt med en annan USB-sladd (har själv haft problem med USB-sladd som av någon anledning helt plötsligt slutade funka. Den laddade dock).
     
    Trollet14 gillar detta.
  17. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min klocka började gå rätt sedan jag bockade ur:
    Inställingar|Datum & tid|Automatisk- Använd nätverksvärden

    Synd med batteritiden, min har ganska bra batteritid, iallafall jämfört med iPhone eller så. Displayen drar mycket om den är ljus så jag drar ner ljuset så mycket jag kan, det är behagligare läsbakgrund för mina ögon också.

    Kolla i:
    Inställingar|Om telefonen|Batterianvänding

    Så ser du vad som har förbrukat batteri, kolla om det är något av detta som du kan vara mer energieffektiv på.
     
  18. Trollet14

    Trollet14 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har den medföljande USB-sladden som Samsung rekommendrar, har även provat med en jobbtelefons sladd med samma typ av USB-sladd.

    När jag bytte jobbdator för några veckor sedan så hade jag samma problem med att ansluta min Galaxy så jag antar att det måste vara något program vi har på jobbet som stör. Avinstallerade Windows mobile device center och installerade om Kies men lik väl fortsatte datorn att vägra anstluta min Galaxy och svarade med att krascha till blåskärmsvyn igen.

    Däremot kunde min Galaxy ansluta till Kies installerat på en bekants XP-dator utan(jobbprogram). Så det är nog inte fel på min Galaxy, men något i min dator (Win 7 64 bitars Home premium) ställer till.
     
  19. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Någon mer än jag som fick ett roligt problem i natt? Det är ju så att jag har ju satt så att den ställer kloclan automatiskt och i natt blev det ju vintertid och då stod klockan uppe i statusfältet på 2:50 min klockwidget 2:56 men klockan var 2:05 xD


    Sent from my iPad2 using Tapatalk
     
  20. majmun

    majmun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hade själv samma problem förr. Det visade sig att widgetlocker var boven, jag var tvungen att låsa upp skärmen och sen ansluta kabeln, om jag minns rätt. Först då läste kies av mobilen.
     
    Trollet14 gillar detta.