Ibland helt svart skärm, annat fungerar

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av linden1977, 27 sept 2021.

  1. linden1977

    linden1977 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hej,

    Min pappa hade min gamla op3, och numera min gamla op6.

    Sedan en tid tillbaka (typ augusti) har telefonen börjat med svart skärm då och då. Den kan ligga på ett bord och när den aktiva luckan på fodralet öppnas tänds inte skärmen. Inte heller när man trycker på strömbrytaren.
    Om det ringer så ringer det i mobilen och om jag dubbeltrycker på strömbrytaren aktiveras kameran, jag kan även ta foton då jag trycker på skärmen.

    Genom att hålla inne strömbrytaren i typ 10sek så startar mobilen om och skärmen fungerar normalt.

    Men detta kan inträffa flera gånger på en dag och börjar bli riktigt irriterande.
    Sökte på Google efter symtomen och har gjort de flesta tips jag själv kan komma på. Tömt cachen vid boot-menyn.
    Kollat så bakgrundsbelysningen står på ljust samt auto.

    Det fel jag vet om är att glaset på baksidan i fodralet sprack när mobilen nästan var helt ny, och på senare tid har samtalshögtalaren börjat spöka så ganska ofta köra handsfree högtalaren när man pratar i mobilen. Kör Nova launcher.

    Annars verkar batteri och snabbhet vara helt ok. Någon som vet vilken op som skulle vara en lämplig ersättare för en op6? Första gen op var jag inte så imponerad över, men sedan min op3 så har jag varit fast x)
     
  2. Larskrister

    Larskrister Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2015
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    24
    Min har börjat uppföra sig på samma sätt med svart skärm. Tror det är mjukvaran.