ICS Alpha build (XDA)

Diskussion i 'Motorola' startad av Öbo, 21 jan 2012.

  1. Öbo

    Öbo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2009
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har flashat in alpha ROM:en som finns på XDA (MZ601 ICS 4.0.3 alpha build - xda-developers).

    I det stora hela fungerar det sjukt bra, med jag har ett stort problem - ingen 3G anslutning. Det verkar som om 3G fungerar för de flesta på XDA, men vissa (inklusive undertecknad) har problem.

    Problemet är att faanstyget inte tillåter mig att ansluta till mitt när (Telenor) även om alla inställningar stämmer och att SIM kortet är olåst.

    Någon mer som provat denna och kan bekräfta att det skall fungera även för Telenor?

     
  2. glade

    glade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xperia 5Z

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia 5Z
    Kommer nya uppdateringar nästan varje dag.
    Du har inte testat uppgradera?

    Kom en ny version idag 22/1

    /G


     
  3. niad

    niad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag läste lite i tråden, hittade info om "Team Eos UMTS EVEREST", någon som vet om detta är ICS för MZ601 med 3G ?

    Umts Everest rom:
    goo-inside.me - umts_everest downloads

    Hittad här:
    goo-inside.me - teameos downloads

    Jag kommer nog att prova den men jag satte upp Wingray innan helgen och allt fungerar så bra så om någon provat Umts Everest så vore det kul att veta vad det är och hur det fungerar på MZ601 först innan jag flashar igen.

    ---
    Redigerat, kunde inte hålla mig har flashat in Everest och får nu 3G utan problem på min MZ601. Fungerar den precis som Wingray såvitt jag ser.
     
    Last edited: 23 jan 2012