Det finns dock risk för att det kommer dröja med ICS till DHD, om det nu kommer. Av vad jag har läst, och logiskt tänkande kommer till samma slutsats, så kommer nyare modeller att prioriteras före en telefon med 1 år på nacken. Men som alltid, när väl HTC släpper sin Senseversion på ICS så lär det dyka upp customs ala ARHD ganska omgående.
DHD är väl bara ett år gammal så att Nesus One som är två år gammal inte får ICS kanske inte betyder så mycket.
Visst är det så. Värt att tillägga är dock att i fallet med N1 så är det hårdvaran som sätter stopp för en eventuell uppdatering. Hade den klarat av att köra ICS hade den garanterat fått det. I fallet med DHD handlar det snarare om HTCs policy om att uppdatera gamla telefoner med ny programvara och den tillhörande risken att begränsa försäljningen av nya modeller.
Tar nog några dagar innan man ser nått stabilt kan jag tänka mig. Sen vill man inte vara försökskanin direkt
Finns det någon status på någon som gör en ICS ROM till Desire HD nu när källkoden är ute? Eller om CyanogenMod släpper en helt vanilla utan deras custom-grejer som de gjorde med 2.2 eller 2.3 (kommer ej ihåg vilken version det va)
Säg inte att du baserar det på det här: "HTC knows how excited our fans are to get their hands on Google’s latest version of Android, Ice Cream Sandwich, so we’re thrilled today to announce the first wave of HTC phones that will receive upgrades: We can confirm the brand new HTC Vivid is upgradeable to Ice Cream Sandwich. In addition, Ice Cream Sandwich is coming in early 2012 to a variety of devices including the HTC Sensation, HTC Sensation XL and HTC Sensation XE, as well as the HTC Rezound, HTC EVO 3D, HTC EVO Design 4G and HTC Amaze 4G through close integration with our carrier partners. We’re continuing to assess our product portfolio, so stay tuned for more updates on device upgrades, timing and other details about HTC and Ice Cream Sandwich."
Haha den var bra, HTC support vet knappt vart dom jobbar, Du har större chans att hitta hjälp i manualen än att fråga dom. Nja kanske inte så illa men, dom vet bara vad som är aktuellt just nu. och förnärvarande ser dom ingen uppdatering till dhd, och därför säger dom såklart nej.