ICS Android 4.0

Diskussion i 'Desire HD' startad av modstar, 19 okt 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Håller med Toydroid, HTC's support kan vara helt värdelösa ibland. Ena dagen så ska det absolut inte komma en uppdatering, nästa dag så kommer den om en vecka. Så det är inget man kan förlita sig på. Jag tror personligen ICS kommer komma till DHD och det Borde vara så också. Telefonen är väl strax efter 12 månader nu väl?
    Avtalet med Google säger att telefoner måste uppdateras i 18 månader. Dock är jag inte hundra på om det avtalet gäller för DHD men man får ju hoppas.

Hårdvaran är ju inte för klen för det direkt och Google själva har sagt att alla som kör 2.3 ska kunna köra 4.0 utan större problem.

2. nu1mlock

nu1mlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    242

MINA ENHETER

Oavsett så är jag helt säker på att vi kommer se en fullt fungerande custom ROM långt innan HTC får ut en uppdatering till Desire HD - om dom gör det, vill säga.

Mozze gillar detta.
  3. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Helt klart, custom ROMs kommer alltid först! Får bara hoppas det kommer en stable så snart som möjligt :D

4. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Skillnaden på custom ROMs och ROMsen som företagen släpper är ju att custom's i stort sett alltid har buggar. Det har visserligen stock ROMsen också, men inte i alls lika stor utsträckning.

5. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Det håller jag nog inte med om. CM7 Stable, men även RC1 funkade ypperligt för mig.

Men visst har "mindre" ROM mer buggar.

6. PatricF

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag syftade mer på att ROMs från tillverkarna alltid har deras bloatware (HTC Sense, Samsung TouchWiz etc) och det tar lite längre tid att porta över till nya versioner än vad det gör att få över en helt vanilla.

Man kan hitta buggar i allt men jag tycker dock CyangogenMod gör ett riktigt bra jobb! Deras stable releaser brukar alltid vara riktigt stabila.

7. Blup

Blup Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Att all bloatware tar längre tid att porta stämmer ju såklart. Men det återstår ju att se hur lång tid det tar innan en cm9 stable kommer ut, och hur lång tid det tar för första tillverkare att uppdatera till ICS.

Det var lite det jag menade, det finns ju redan ICS från source (kwiboos), men det finns en del buggar och de känns ganska "sega" enligt mig. Så som sagt, det återstår ju att se hur lång tid det tar innan en stabil version kommer ut.

8. goranwik

goranwik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    HTC Nexus 9
  9. roblibob