Jag kör Beta 5.3 sen igår och den funkar ganska bra. Tyvärr funkar inte kameran alls och många program buggar, men den funkar absolut för mig.
Är Data usage halvtrasigt för er andra också? Jag har ingen möjlighet att sätta limit tex. Öht känns funktionen väldigt trasig, men det är svårt att veta vad mer som saknas när jag inte testat en fungerande version. Vidare är min Clock paj. Det blir FC när jag ska ställa alarm. Street view FCar när jag ska titta mig omkring.
Data usage funkar inte för mig heller, läste att dom på xda löste det med någon app, kmr dock inte ihåg vilken, Klockan fungerar galant, väcker mig varje morgon
Jag rullade tillbaka till LCs 5.0 då jag inte orkade ändra dpi:n. Tycker fortfarande det är lite för tidigt för att använda dagligen då det är kompabilitetproblem med för många appar jag använder ofta. Klockan fungerar som den ska. Data usage verkar fungera som det ska förutom att man inte kan sätta en gräns. Jag kan se vad apparna använt och hur mycket förgrund- respektive bakgrundsdata de skickat. Jag har däremot problem med grafikbuggar. Mest uppenbart i navigation där grafiken buggar rejält.
Anledningen att det buggar i maps (navigation) är att dn inte har fullt 3d stöd änn utan förlitar sig på ett ful-hack... Sent from my HTC Desire HD
Då har vi samma strul med Data usage. Jag har också grafikbuggar, men det är ok. Det mesta är ganska ok egentligen. Synd på kameran bara, men den lär väl komma igång nån gång.
Tyvärr syns inte min telefon på mitt konto i Market, så jag kan inte installera appar längre. Känns lite kymigt nu när Google firar och säljer 10 appar för en krona styck under tio dagar.
Ja, riktigt irriterande att man inte kan köpa till sitt "google konto" utan att välja en telefon. Jag fick återställa en CM7 backup. Tror jag får dras med den tills det kommer en stabil beta med utan snabbhax gör hw acc och en fungerande kamera.
Ny update: Beta 4: -HSDPA Icon fix in statusbar -Launcher with preferences -Kernel update to b15 by LC -Added latest gapps -Added camera.apk (dosent work now) -All the changes i applied before -Key lights working for me now -Added Cm-Torch -Superuser app dosent fc [ROM][BETA IV] Ice Cream Sandwich for Desire HD | Beta build is online | Source port - xda-developers
Någon mer än jag som har problem med mms? Kan varken skicka eller ta emot :/ Sent from my Desire HD using Tapatalk
Nu har jag inte provat denna betareleasen, väntar nog ett tag till men ditt problem låter som att du får gå in o kolla inställningarna. >Trådlöst o nätverk >mobilt nätverk >åtkomstpunkt Googla o kolla hur inställningarna ska vara där för din operatör o fyll i allt rätt där inne. Jag har varit med om de problemet nån gång när jag bytt rom Sent from my Desire HD using Tapatalk
Kolla att du har rätt inställningar * Kopplingspunkt: services.telenor.se * Användarnamn/Username: Skall ej anges * Lösenord: Skall ej anges * IP-Adress: 172.030.253.241 * Startsida: http://mms/ * Nätverkstyp: IPv4 * Proxyserveradress: 172.030.253.241 * Proxyportnummer: 8799 Nu ska det vara rätt, har haft samma problem själv ibland med en del romar där efter installationen har jag upptäckt att antingen fattas någon info eller är där fel.
Hur funkar den senaste realesen? Är den tillräckligt bra för daglig bruk? Sent from my Desire HD using Tapatalk
Inte enligt mitt tycke, kameran fungerar inte vilket blir lite störande när man väl behöver den. De flesta appar kan du inte heller ladda ner då det inte finns något stöd på market. Går kanske att ändra någon fil så telefonen ser ut att va av annan modell?
[ROM][BETA V] Ice Cream Sandwich for Desire HD | Beta build is online | Source port - xda-developers Beta v. 5.0 är ute.