ROM: ICS build 7 från Teamhacksung - Första steget till Cyanogenmod 9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av josåatt, 26 nov 2011.

1. illusion

illusion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Build 14 ute

2. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min telefon brickades efter en vecka med build 13, jag kunde inte ens komma in i recovery mode. Jag har dock lyckats återställa den med odin, då jag kunde ta mig in i download mode.

3. cadahl

cadahl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du fick alltså en boot loop? Minns du vad det var du gjorde när det hände? (Det har hänt mig också fast i build 12.)

Har förresten lagt in build 14 nu, det var en enkel uppgradering genom CWM utan att wipea något manuellt. Däremot fick jag lägga in gapps igen själv. Ikonerna låg kvar, men gick inte att starta ("..not installed"). Efter gapps-flashningen startar de, men jag kan inte längre köpa något i marketplace. :(

4. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gjorde ingenting, jag hade den i fickan när det hände. Jag tog upp telefonen ur fickan och den bootloopade. :/

5. jaegermeistr

jaegermeistr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade min på v13 med glitch kernel i några veckor, allt flöt på perfekt, i förrgår låg den och bootloopade i fickan, varm som satan, kom in i download men inte recovery.

Flashade om med odin och körde in 13 igen, utan glitch kernel. lägger jag in glitch blir det bootloop direkt, oavsett hur "ren" telefonen är...

6. cadahl

cadahl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också haft instabilitet med Glitch.. kanske bäst att hålla sig till teamhacksungs stock.

Pazzo, körde du någon annan kernel?

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jade hade instabiltitet redan på CM7 med glitch v13 ....
    innan dess har det varit klockrent

8. Pazzo

Pazzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nej, jag följde bara guiden på xda-developers.

9. cadahl

cadahl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Aha.. konstigt. Har du build 14 nu eller inte vågat?

10. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Build 14 flyter på lika bra som förut. Jag förstår inte var ni får alla fel ifrån? Hade några enstaka problem i B12 men efter det så flyter det som smör.

11. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Har hamnat i bootloop massa ggr(B13 och 14), kommer ej in i CWM, lätt fixat med Odin dock.

Fick det nu senast också men då kom jag in i CWM, bara att flasha igen så går det fint.

Tror det har att göra med olika versioner/moddade CWM som tex. glitch har. Man behöver då flasha två ggr för att det ska bli stabilt. Andra gången från den nya kerneln med moddat CWM, efter det är det all good.

Rullar på cm 7.2 kang nu och glitch 13.1, sjukt smooth.

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag litar alltid på dig twisted... 7.2 kang eller denna rom för dagligt bruk? ;)
    jag borde köpa ny telefon eg tycker sgs känns lite torr nu :D

13. jaegermeistr

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köpa ny telefon känns ju jävligt ovärt, har haft min sen juli 2010, har ett abonnemang som går ut 2012.

Med Teamhacksung ICS b14 fungerar allt jag vill använda min telefon till, batteriet håller i ca 2 dagar och jag sitter konstant med wifi på.

Galaxy S har fortfarande kvar lite liv, väldigt bra hårdvara om vi jämför med vad som finns nu och fanns då.

Ja vi saknar ram, ja vi saknar en extra kärna på CPUn, men fan det gör *phone of which we dont dare mentioning its name*

Med rätt optimeringar flyter våran telefon på, ge devs lite tid att få det så bra som det går och vi kan vara stolta SGS ägare!

Och har du inte testat teamhacksungs ICS rom ännu, gör detta, det är en sån otrolig skillnad att man inte ens kan föreställa sig.

14. Djinn

Djinn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Motorola Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola Moto X4
    Tycker nog att denna rom funkar för dagligt bruk och att det gett nytt liv till min sgs. Enda jag kan anmärka på är att det inte gick att ringa 112 nu när det stod en bil och brann vid min infart. Dock så stod det nödnummer på displayen så det kanske var mobilnätet (tele2) som bråkade, men det fungerade att ringa dit med Telia så jag tror inte det.

Skickat via tapatalk, som finns gratis i Samsung appstore

15. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag har inte kört ICS för dagligt direkt då jag inte använder SGS'en till att ringa(har inget simkort i den ens, kör den till musik och för att mätta mitt flash beroende :P ) CM7.2 är fortfarande snabbare och buggfritt till skillnad från CM9.

Jämfört med SGS2'an är skillnaden inte enorm, skärmen å så är det ju ganska enorm skillnad på förstås :)

16. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hela grejen med att byta telefon har ju tappat lite av sin lyster när det kom operativsystem som var konsekvent och uppdaterades till ens telefon. Innan dess fick man ju nya mjukvarufunktioner vid ett byte så det kändes som en stor grej. Om jag skaffar en ny telefon nu kommer jag fortfarande använda den till exakt samma saker som jag använder min nuvarande telefon till.

Jellybean kanske blir så krävande att SGS:en inte hänger med längre men i detta stadie finns det inga jättestora förtjänster med ett byte som jag ser det, förutom större skärm. Sedan kan det ju såklart vara kul att byta ändå.

17. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja jag har ju haft min sgs sen den kom ut så jag är lite sugen på något nytt.. men överlag behöver jag inte ny telefon eg. Jag hade önskat att alien-dalvik hade kommit som det skulle till nokia n9 då hade jag lämnat skutan här för länge sen. N9 är ren pr0n! ;)

18. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hur kan jag lösa problemet med musikuppspelningen? Kör ICS musikspelare och efter ett tag går det inte spela upp någon musik alls med någon musikspelare förutom UberMusic. Hur fixar jag det så jag kan spela upp musik i ICS musikspelare? Har clearat cache.

19. jaegermeistr

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lirkaren, testat rensa application data och cache?

20. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har gjort det men det funkar ändå inte.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk