[ICS] [CM9] ColdFusion for the ZTE Blade [ROM]

Diskussion i 'Blade' startad av eraluno, 19 feb 2012.

1. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Har du senaste versionen utav gappsen? Har du kollat så att partionen verkligen är större? gjorde du wipe data innan du startade om telefonen efter att ha flashat ICS?

2. juanvb3

juanvb3 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

mobilen fungerade igen och den är full laddad igen. Men kan inte flasha in ROM det går bara inte och min clockwordmod recovery är 3.0.1.4 och går tyvärr inte att att uppdatera hittar inte uppdateringar :S och vart kan man hitta det senaste versionen utan gapps?

3. juanvb3

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag fick till tpt alla blev bara och den startar nu i 3.0.1.4 clockworkmod recovery som jag skrev förr men här ifrån går det inte o göra något! jag har laddat ner clockworkmod recovery 5.0.2.0 eler nått för att uppdatera den men när jag trycker på reboot recovery eller reboot system now s kommer det bara clockworkmod recovery 3.0.1.4 upp allatså den uppdaterar inte och jag har även försökt att installera CM9 (ics ) på det här men det står:

installing update.....
    assert faild: getprop ("ro.product.device"=="blade" II getprop ("ro.biuld.product") == "blade" E: Error in /sdcard/update-cm920120515-SNAPSHOT-blade-ColdfusionX-tila16991.zip (status7) installation aborted.

?????????

4. juanvb3

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nu har jag gjort så här att jag ladda ner den original 2.2 för zte blade jag ladda ner clockworkmod recovery och laddat ner TPT helper och TPT checker där de visar att jag har GEN 1. Frågan är då ska jag installera CM7 innan jag gör TPT GEN 1 to Gen 2 stock eller ska jag bara gör TPT och installera CM9 bara efter det?

5. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Gör bara en TPT GEN 1 to GEN 2 direkt, dock gör en custom TPT istället så får du välja själv hur mycket du vill ha i System osv :) Jag valde typ 4mb cache, 190 system o sen resten i data, och ICS flyter på väldigt bra på min Blade med Market fungerande och allt :) här har du den senaste gappsen :) http://goo.im/gapps

juanvb3 gillar detta.
  6. yps

yps Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ett strul på bladen, är att när jag läser mailen, så fungerar "förhandsgranskningen", men när jag försöker scrolla i mailet så blir det blankt/vitt bara, det gäller Gmail (kör Google Apps).
    Någon annan som har något liknade problem?

7. juanvb3

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så nu har jag fått o fungera allt tror jag det finns dock saker som inte riktig fungerade som musikspelaren och har inte fm radio heller, aja men det kan man nog leva utan. har laddat ner winamp spelaren nu för musik. undrar om det är någon som orkar ge tips o råd för att få mobilen på top (bästa appar osv, inställningar).... juste kom på att widgetar inte går att lägga ut på "skriv bordet" då kommer det fram att man ska in i superuser o fixa men det går inte :s aaja hoppas ni orkar :P tack

8. bjoma

bjoma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag hade liknande problem häromdagen. Men för mig hände det när jag läste mail med den vanliga epost-appen (som jag kopplat jobb-mailen till). Jag forwardade då mailet till min Gmail. Men när jag försökte läsa det där, i Gmail-appen, så hände samma sak! Övriga mail som skickats direkt till min Gmail funkade däremot bra.

Problemet var löst efter en kortare charter-flight. Måste varit höjden som löste det hela... eller om det var att mobilen startades om i och med flygandet.

9. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Jag tänkte lägga in den här men det är en sak som jag inte riktigt förstår. Jag köpte min blade som Gen 1 men har sen uppdaterat den till Gen 2 via TPT. Nu behöver jag partitionera om minnet och hur ska jag göra det då? laddade ner tpt helper men jag vet inte vad jag ska välja på frågorna den frågar eller vilken partitionering jag ska välja sen... någon som kan hjälpa mig?

10. Lord_trenchcoat

Lord_trenchcoat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har läst forumet länge, och också uppdaterat min telefon frpn stock till CM7 för flera månader sen.

Nu är jag sugen på att lägga in den här romen, men det här med TPT vet jag inget om...

Kan någon ge mig en idiotsäker step-by-step för hur jag byter från CM7 till coldfusionX?

Vore väldigt trevligt, och jag tror fler än jag skulle uppskatta det!

11. SpajX

SpajX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Hoppa någon sida bak i den här tråden så lär du finna svar.

12. alarson

alarson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

inte varit inne här länge,kör med swedish snow o den fungerar bra,men är lite sugen på ics,hur är den? funkar den för dagliga behov?mycket buggar? :P

13. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Den fungerar fint för dagligt behov, jag kör den version som kom i mitten av maj, men har kommit nyare sen dess, igår senaste... jag har inga omstarter eller FC i princip, kamera funkar, dock lite seg preview. fint flyt i den oxå

14. brocken

brocken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej jag lyckas inte lägga in senaste cm9. Jag lyckades på min andra blade får bara installation aborterna.jag har 220 i system lyckades gå från swedish snow till cm7 tacksam för hjälp

15. alarson

alarson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

länkarna verkar vara nere.. är det bara å vänta eller finns det ngn annan sida ? :)

16. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

17. Lord_trenchcoat

Lord_trenchcoat Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken browser tycker ni funkar bäst med rom:en? Har försökt stock och dolphin HD, men det går lite segt, svarar dåligt på kommandon ibland.

18. Eskimo

Eskimo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om jag har version 29/05/2012 men vill uppdatera till 31/05/2012 kommer allt att försvinna då? eller finns det något sätt som gör att man kan uppdatera precis om det vore stock android?

19. Alixw74

Alixw74 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Gen3

Har precis köpt en till min son, hade varit skoj med ICS på den...
    Det är en gen3 med 200 Mb sys partition... funkar denna ICS på den eller måste jag nedgradera till gen2?

Är helt lost när det gäller Blade'n...

20. Matte_N

Matte_N Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Tror att 200 Mb ska räcka, har för mej att minimum är 190.