Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

  1. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Ni som fått hem ICS, vilka är era första intryck?
    Läser man på XDA så verkar Android-lagget existera i olika stor/liten utsträckning som i GB. Vad tycker ni?

    Har ni hittat några buggar, något ni stör er på etc? Eller har Sony lyckats än en gång?

    Själv sitter jag på tuben, på väg hem från jobbet. Ska slänga i mig mat och sen flasha in ICS (orkar inte vänta när det är så enkelt).

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  2. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Har slängt in uppdateringen nu, så mycket nytt är det inte, förutom en del visuellt såklart, annars är det mesta sig likt då Sony redan hade med det mesta nya i GB versionen. Musikspelaren har fått sig några riktigt trevligt detaljer och känns lite mer genomtänkt nu. Samma med galleriappar som fått sig ett enormt lyft, är riktigt snabb samtidigt som det är väldigt lätt scrolla och hitta enskillda bilder ifall man har mycket bilder. Mycket bra jobb av Sony måste jag säga!

    Har inte märkt av något lagg nu, var dock lite de 5 första minuterna. Dock så fabriksåterställde jag min. Buggar har jag inte heller märkt av några under den timme jag fått leka.

    Lite screenshoots ifall någon är interesserad: https://www.box.com/s/88dafd6500fa8f88f4ea
     
    Last edited: 21 jun 2012
  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Något jag är intresserad av och vore tacksam om någon kunde testa är hur exchange mail osv fungerar. Tycker det fungerar riktigt bra i GB men är lite rädd för att tidpolicyn för låsning/pinkod är ändrad i ICS och låser telefonen så fort skärmen har varit avstängd.

    I GB på Xperia S följer stockmail exchange serverns satta policy, har man servern satt på en timmes tidpolicy så låser inte telefonen inom den timmen. På ICS i min Ray låser den direkt man låst skärmen oavsett vad serverns tidspolicy säger och samma sak på SGS3 har jag läst/hört

    Det är oerhört irriterande att ha en telefon som låser snabbare än vad Policy säger och jag personligen tycker det är frustrerande att behöva knappa in pinkod så fort skärmen varit låst. Det finns ju 3:e parts mail som löser detta på ett bättre sätt men jag tycker Sony lyckats riktigt bra med sin lösning i GB så jag hoppas den är lika bra i ICS
     
  4. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Har inte hunnit testa så mkt, men en funktion jag verkligen gillar är "Filmer", den sorterar alla mina TV-serier perfekt och på ett (enligt mig) riktigt snyggt sätt!

    Webbläsaren är riktigt bra. Att scrolla runt på t.ex AIKfotboll.se är numera laggfritt, vilket det inte var i GB.

    Inte upptäckt någon bugg eller något negativt än så länge..

    Återkommer när jag använt telefonen någon timme till :)
     
    Robban1 gillar detta.
  5. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Några nya widgets!? eller appar!? så som anteckningar.. ficklampa.. hur fungerar settings i notificationbar!? Tangentbordet osv..
     
  6. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Seriöst, är det verkligen så jobbigt läsa igenom tråden? Kollar du på mitt inlägg så har jag lagt några Screenshots som visar det mesta av det nya.

    Ja det finns ett nytt tangentbord, information får du leta själv.
     
    Last edited: 21 jun 2012
  7. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    En annan sak jag upptäckt är att det inte är något lagg när man ska svara på ett samtal, tidigare behövde man slida med fingret två gånger över slidern för att den skulle reagera och besvara samtalet. Jag har inte haft samma problem med ICS. Om det är tillfälligheter eller ej låter jag vara osagt.


    Hur f*n gör man screenshots? i GB behövde man bara trycka på powerknappen för att få fram valet att ta ett screenshot.

    Settings i notification bar fungerar, men inte lika smidigt som på vissa andra telefoner. Man får dra ned settings, sen trycka på en knapp för att komma till inställningarna.

    Nya appar? nja, appen Filmer är iofs ny och jag gillar den skarpt. Galleri heter numera Album och fungerar lite bättre. Annars är det inga nya appar.

    Tangentbordet är typ detsamma, men man kan ställa in det på ett annat sätt tror jag. "Swype" fungerar lika bra/dåligt som förut. Sony har enligt mig det bästa stock-tangentbordet, bortsett från iPhone.
     
  8. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Antar att antecknings-widgeten man ser på ena screenshoten är Sony's verk? Kewl isf.
     
  9. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Screenshot : powerknapp +ljud ner

    En del appar har ju blivit uppdaterade dock, men ja som du säger massa nya appar är det inte.

    Du kan ju ställa in tangentbordet om du inte gjort det. Ta upp tangentbordet och tryck på den blåa stav ikonen nere i vänstra hörnet så får du en guide där du kan ställa in det.

    @Cubenga Japp, det är en ny widget ifrån Sony.
     
  10. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Tack! Men det var bättre förr ;)

    Jag upptäckte precis det, sjukt mycket bättre! Nu kan jag ställa in tangentbordet precis som jag vill ha det :)
     
  11. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Precis, speciellt med Punkt och komma på sidorna om space riktigt smidigt!
     
  12. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    En annan bra grej jag upptäckte nu när jag skickat en bild till dropbox, nu skapade systemet en snabbknapp för dropbox så jag endast behöver klicka på den om jag vill skicka bilden till mitt dropbox-konto! :)

    Här är exempel på Film-appen.

    Bild 1: Här ser man överblicken av mina 100% lagligt nedladdade TV-serier:
    https://www.dropbox.com/s/ms3b4w89lbtl2u4/Screenshot_2012-06-21-20-54-02.png

    Bild 2: Klickar jag på t.ex Boardwalk Empire så får jag fram denna meny:
    https://www.dropbox.com/s/hd11br3fqcl1rk7/Screenshot_2012-06-21-20-54-10.png

    Toksmidigt!

    Edit: Det ska tilläggas att jag inte behövde lägga in några som helst bilder eller liknande, telefonen laddade (utan att jag märkte det) hem covers för de flesta serierna jag har på telefonen :D
     
    Last edited: 21 jun 2012
  13. jensklas

    jensklas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2012
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Naglar! Grym skiva!

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  14. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Det är klart, här rullar ingen mainstream skit.:cool:
     
  15. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hur är den uppdaterade kameraappen!? Kan man fota medans man filmar eller finns begränsningen i själva kameran!?
     
  16. Malsa

    Malsa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar det att koppla in en PS3 kontroll till Xperia S utan att behöva root:a? (Med ICS då förstås...)
     
  17. Arvid719

    Arvid719 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Nope


    Du måste ha en app som heter Sixaxis, den kräver dock root för att funka.
     
    Last edited: 22 jun 2012
  18. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Eller så använder man LiveDock. Men visst, LiveDock slutade funka till stor del när arc S fick ICS. Så det är möjligt att LiveDock blir obrukbar.
     
  19. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    En grej jag stör mig på när man tex växlar från Google Chrome till hemskärmen är att hemskärmen laddas långsamt. Först ser man tomma foldrar och widgets som efter någon sekund fylls i :/

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  20. HenrikLundqvist

    HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2011
    Inlägg:
    1 511
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Känns som att jag spammar tråden, men jag är lite smått lyrisk över vad Sony gjort med ICS! Läste precis en riktigt bra grej på XDA, i ICS har Sony skickat med en funktion som gör att du kan ta backup på HELA(?) telefonen :)

    Klistrar in texten från XDA:

    It was available on the X10, then it wasn't anymore, then it was sort-of implemented in PC Companion, but now it's finally back. A proper back up and restore application that doesn't require you rooting your phone. I haven't tested the functionality yet, but it sure looks like it is fully capable of backing up, along with contacts, messages, settings, alarms, notes, ... You can even save the backup directly to a USB device connected through USB on-the-go. I might finally not have to re-do all Angry Birds levels every three months when I wipe my phone!


    http://i.imgur.com/5Otv2.png


    Läs hela "recensionen" här:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=27721756

    Xperia S ICS review - a love story

    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2