Diskussion: ICS - Första intryck, buggar/problem?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av HenrikLundqvist, 21 jun 2012.

1. Larzan

Larzan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är en trogen läsare som nu blivit medlem för att få hjälp med detta problem. Uppdaterade telefonen igår med ICS och körde sedan en total återställning - och nu fungerar inte ljudet vid musikspelning eller vid samtal? Och ja - självklart är ljudinställningen på. Hittar ingen annan som haft detta problemet och undrar nu om någon vet något eller om jag måste lämna in min för övrigt underbara Sony Xperia S ?

2. s-flow

s-flow Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nej, ingen återställning efter GB överhuvudtaget, bockade till och och med av
    "wipe data" alternativet i Flashtool. Alla appar och data orörda, men optimerade till ICS efter första ICS flashen.
    Min telefon är heller inte rootad, om det nu påverkar något.

3. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag hade nog börjat med att köra en omistallation via PCC först, om problemet kvarstår är det nog inlämningsdags..

Larzan gillar detta.
  4. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Tycker vi alla ska bomba SONY med dessa problem. Är det bara jag som tycker knapparna/touchen längst ner är tröga? Oavsett operativsystem?

5. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Vad händer egentligen? Telefonen blir bara konstigare för var dag nu. Dataanslutningen har varit ok men de sista dagarna har jag tappat kontakten med sidor hejvilt. Stabilast var telefonen med KA08 så jag hoppas det dyker upp en custom-ROM snart.

6. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Har precis uppdaterat via SUS å jädrar vad nöjd jag är! Den var seg de första minuterna men nu flyter den på bra och telefonen känns betydligt rappare, de flesta appar funkar mycket bättre! Har inte resetat telefonen och hoppas slippa

7. seekay

seekay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej! Jag skulle vilja veta om det är någon skillnad på den fösta ics uppdateringen .ch och den för nordiska telefoner som finns ute nu. Jag flashade med den första, och måste väl säga att det mesta flyter på bra, med några saker som man skulle vilja ändra på. Exempelvis så när jag lämnar en app låt säga wf, då blinkar alla ikoner jag har på hemskärmen till ca en halv sek. Ung som den uppdateras, lite störande... Sen att inte sony fixat till så att man exempelvis kan komma åt låsskärmen via ljud upp/ner utan envisas med enbart powerknappen...Batteritiden är i stort sett samma som på GB:( Trist räcker nästan inte en hel dag med normal anv... Sen en sak som de flesta verkar skriva om är att man ska ställa ner ljusstyrkan på skärmen, den är automatisk såvida du inte ställer den på 100% så alla vet. En rätt kul grej jag upptäckte igår var att när man ställt in ett alarm så kan man om man klickar på den lilla symbolen nere i vänstra hörnet får man en typ av nattklocka med dimmad skärm (lyser upp om man touchar den) Sen är det ju kanon att musikspelaren på låsskärmen stödjer exempelvis spotify eller tunin radio. Även bra att den finns i snabbfältet då man drar ned det, tänker då på att man enkelt kan byta låt eller pausa. Den fanns ju där även på GB men då var man ju tvungen att öppna den.

8. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Det är bara bloatware som skiljer versionerna. Det som nu nämner med musikspelaren är att android har haft för lite minne och stängt launchern. Går fixa med root dock, om man nu måste....

9. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Har inga problem så vet inte vad du pratar om..

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

10. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Inga problem här alls, missar dom aldrig så något fel gör du. Men du kan ju alltid aktivera Onscreen knapparna nu när vi har ICS, dock så kräver det root.

11. Brad

Brad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingen som har samma problem? Eller som har en idé om lösning?

12. Cubenga

Cubenga Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Det här med att kunna låsa upp mobilen med volymknapparna funkar för mig. Men det finns en hake. Det funkar inte om jag inte har musik igång. Sen så funkar det inte om man har Slidern som upplåsningsalternativ. Detta pga. att du måste ha ställt in att mobilen inte låser direkt när den går ner i viloläge.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

13. Boezak

Boezak Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har sett att fler än jag har problem med kameran. Min funkar inte alls utan jag får ett felmeddelande "Fel, Kameran är inte tillgänglig".

Är det någon som fått ordning på det? Jag har startat om minst 10 gånger och det hjälper inte.

14. seekay

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Men hur är det framöver då när nya uppdateringar kommer? Tror seus då att min nalle inte är "svensk" eller?

15. seekay

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jo om man inte har något skärmlås på funkar ju det men känns inte säkert att ha den i fickan utan slide lås... Detta kan väl inte vara en så stor grej att ordna då det funkar exempelvis med go locker...

16. seekay

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Måste bara fråga någon kunnig om följande... Nu när jag ha .ch installerat på min, kan jag då ta en fullständig backup och installera den nordiska och sedan göra restore från tidigare backup? Och om jag skulle vilja flasha med en preerootad .img fil hur gör jag då? Kan väl inte använda en .img fil i flashtool??

Tack

17. MatteK

MatteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur tar man en skärmdump med ICS? Den fina funktionen att man kunde trycka på av/på-knappen för att hitta en meny för det är borttagen.

Hur når man inställningar på ett smidigt sätt. På den tidigare versionen var det ju bara att trycka på knappen längst till höger för att hitta dit men nu är den bara till för att lägga till program/widgetar på startskärmen. Hittar inte många av funktionerna som fanns förut och jag säger bara - Gör om! Gör rätt!

18. MatteK

MatteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om du lägger upp en länk så får du gärna se till att den fungerar också, annars är det ju bara onödigt att lura folk (som jag) att klicka in på den. Pajasartat att lägga in en länk som inte fungerar!

19. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm.... blev lite besviken på hur chrome fungerade i min lur. Den rendera sidor riktigt dåligt, och tycker att stockläsaren är faktiskt bättre mångt och mycket. Verka också som att omritningar i launchern har blivit vanligare igen också. Synd att ICS är så tungt, när det är så jäkla najs att använda annars. Jag hoppas nu på 4.1 att det kommer vara mindre tungt på något sätt.

20. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Avstängningsknapp och volym ner i ca 2 sekunder för screenshot!

Dra ner statusbaren för att komma in på inställningar snabbt!

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2

TranQ gillar detta.