Google håller på att köpa Motorola källa: http://www.engadget.com/2011/08/15/google-acquiring-motorola-mobility/
Det har ju varit allmänt känt att de försöker köpa motorola. troligen för att kunna sälja egna mobiler. det som just nu bromsat upp processen är en granskning av EU, antar att det handlar om konkurensgrejs eller nått.
okej annars får man väl roota och slänga in ics, finns det någon stabil? har kollat på xda och det är som vanligt väldigt rörigt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1459641 Den kommer jag testa när jag får min Xoom. ~ Sent from my Samsung Galaxy S II using Tapatalk ~
Värför roota en helt ny tablet? Jag ska vänta för att undvika brick/problem Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk
Köra orginal? Det är ju tråkigt. Jag har redan ICS på min SGS2 och skulle aldrig kunna tänka mig att ta ett steg tillbaka igen.
Så länge man vet vad man gör så slipper man nog byta ut den på ett tag. :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Agree! På sgs2 är det nästan helt omöjligt. Vet inte hur det är på motorola. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
fast bricka handlar ju mer om att nått går fel i uppdateringen än att det är nå fel på mjukvaran du lägger in. o oftast går det ju att rädda, bara man backup:ar. o varför roota? för att man vill ha android 4.0 NU?
det som gör det lite knepigare, eller rättare sagt, man måste hålla reda på mer, är att motorolan ju finns i en europa version och en USA version. min xoom va då svårare att roota än den nexus one oxå haft.
Xoomen är nog svårare att bricka än SGS2:an. Om man lägger in en rom till t.ex. US modell blir den inte brickad... Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Vaddå fungerar inte 3G då? Hur länge ska man vänta för att få ICS till EU 32GB 3G då -.- typiskt Motorola...hade hoppats med att få den först i.o.m att det är vanilla..
usa använder inte samma mobilteknik för sin "3g" nä angående ICS för europeiska xoom, hur långt är ett snöre? allvarligt talat, så äre ju ingen som vet, mer än motorola. Men du får det att låta som om det är typiskt motorola, i så fall äre ju typiskt samsung, lg, asus osv. de har ju inte heller ICS till alla sina android produkter ännu. i och med att det är vanilla?
nej, bara motorola som jag fattat är vanilla och borde ju såklart få det förrän sgs 10.1 och resten av plattorna ute i marknaden. eller kanske asus också är vanilla? sgt 10.1 är inte det iaf.