Problem: ICS Sensation XE, Problem med Volume+ mm, Är desperat för hjälp!

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av KoSoVaR, 5 maj 2012.

  1. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tja, nu är det så att jag håller på att bli galen...
    Installerade ICS på min Sensation XE och det verkar som om något inte står rätt till då applikationer osv inte vill fungera som den skall och att Sense kraschar jämt...

    Jag installerade den direkt på telefonen och hämtade Uppdateringen via wifi...kan tillägga att batteriet var fullt och telefonen var på laddning för att vara på säkra sidan.

    Det hela började med att jag inte kunde få Appen SwitchPro att fungera riktigt som jag ville då vissa genvägar inte verkar fungera :S

    Sedan när mitt batteri dog så skulle jag starta upp den igen och såg att det stod Android Uppgraderas och laddade igenom apparna osv, har även prövar
    att starta om telefonen och samma sak där... Är detta normalt ?

    Men nu till det jag stör mig på allra mest:

    Jag kan inte hur jag än gör, och jag fått all tips som jag bara kunnat ifrån skaparen av Volume+, att få appen att fungera... Jag har testat alla dem verisioner inklusive betaverisionerna som släppts nu den senaste tiden... och inget verkar fungera...samma sak har hänt med alla andra EQ-Appar som jag laddat ner och provat.

    Det verkar även som att många saker från "Inställningar" är borta på något vis
    , jag har helt enkelt inte dem inställning möjligheterna som jag hade innan på Gingerbread.

    Jag kan inte hitta "Music Effects" på inställningarna för att sedan välja "Volume+"

    Kan något fel hänt när jag uppgraderade programvaran ?

    Kan jag återställa telefonen till gingerbread på något vis, eller bara fabriksåterställa telefonen med ics ? Kommer det att lösa problemet isf ?

    Deras forum: http://androidaudiohacks.com/forum/

    Jag är väldigt tacksam för svar och hjälp!
     
  2. jinx

    jinx Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Volume+ funkar väll inte på ICS
    Sen att den uppdaterar varje boot är standard. ger sig efter ett tag .... sägs det (Kör deoxide så ja slipper de)

    Ang SwitchPro så finns ju alla dom som standard i HTC under widget eller genväg till inställning

    Alla inställningar + fler går o göra i ICS
     
  3. KoSoVaR

    KoSoVaR Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hur kommer det då sig att många andra får det att fungera felfritt ?
    Visst Bassboost och virtual room effects kommer inte att fungera men jag har heller inte använt dem sedan innan...

    Jag vill bara få det att fungera så jag kan fixa till min egna EQ....

    Nu funkar switchpro, "mobilt nätverk knappen" har typ fastnat och går inte att deaktivera och aktivera genom switchpro den är på hela tiden nu :/