ICS stock keyboard med layout from HTC_IME?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av nu1mlock, 2 feb 2012.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har nyligen flashat in ICS på min Desire HD och är riktigt nöjd. Förutom med en sak - tangentbordet.

    Jag gillar utseendet och alla små saker som att det "blinkar" grönt vid rättstavning och sådant. Det jag däremot inte gillar är att det är så mycket krångligare att få fram specialtecken jämfört med t.ex. HTC_IME. Och ordlistan - den är helt värdelös. Tonvis med vanliga ord existerar inte och rättstavningen försöker nästan jämt "rätta" ord så att det blir en hel del särskrivningar!

    Min fråga till er är då om det finns något tangentbord som ser ut och fungerar som ICS stock (färg, utseende, "blinkningar" etc) men med en ordlista från t.ex. HTC_IME och layout för specialtecken som t.ex. frågetecken, @ och en massa annat?

    Tack på förhand!
     
  2. jabbeboy

    jabbeboy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    1 465
    Mottagna gillanden:
    202
    Telefon:
    Xiaomi 13T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 13T

    Tjena. Roligt att det fungerar bra med ICS.
    Men som sagt tangentbordet är ganska meningslöst, men har ett jätte bra alternativ mot det..
    https://market.android.com/details?...sMSwxLDEsImlucHV0bWV0aG9kLmxhdGluLnBvcnRlZCJd

    Ser precis ut som stock ics keyboard, om inte ens lite bättre, fungerar bättre, man kan ställa in vibrationshårdheten, o s v..
    Ordlistan fungerar också bättre än stock
    Testa vettja..:D