Fråga: ICS till galaxy s?

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by Samsung Galaxy, Oct 18, 2011.

1. Kurt

Kurt Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Mailade Skitsung förut under dagen.
    (Sätter spoilers för att inte ta så för mycket plats..)

Mitt mail..

Register eller för att visa innehållet!

Svar

Register eller för att visa innehållet!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
  3. fryguy

fryguy Senior Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Tja Galaxy S såldes nog med 2.1 från början och uppdaterades till 2.3.x vilket ändå är rätt bra. Tror dock inte Galaxy S lär få ICS men jag hoppas att iallafall S2 kommer få det.

4. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Fördelen är ju att det är så många galaxy s/s2 sålda, så det lär ju vara fart på tex xda-developers så länge det inte är några andra begränsningar.

5. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Fråga varför 2.3.4. inte kommer till oss i Sverige när det finns i andra länder

6. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

De konstiga är att den finns via samfirmwire. Dessutom påstår sig en medlem här ha uppdaterat via Kies med en svensk-köpt SGS till 2.3.4, men det tror jag inte ett dugg på, troll larmet tjuter som in i helvete.

7. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Fint språk du använder..

Vidare:
    Att vi skulle få ICS är som om G1 skulle få det. Telefonen är för gammal och det är i så fall hemmafixarna som knåpar ihop något.
    Jag blev överglad när GB kom, och var då nöjd, vill jag ha mer köper jag en ny telefon, ändå gått över ett år sen jag skaffade SGS'en och har aldrig varit mer nöjd med en telefon faktiskt.o_O

8. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

"as i'm read at engadget, a device that come with 2.3.x will get the ics update" Tråden handlade dock om galaxy s plus och snubben länkade inte heller så vet inte om det är sant.

9. bainit

bainit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Varför skulle Samsung inte ge ut ICS för Galaxy S?

På många marknader har den inte funnits mycket mer än ett år.

De flesta som letar sig hit vill självklart ha det senaste, osv, men det finns många som fortfarande ser telefonen som ny. Kan inte Samsung visa på att du fortfarande har köpt "framtiden" kommer de att tappa kunder till den kända konkurrenten. IOS5 fungerar på telefoner som är över två år gamla.

10. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

att jämföra ios med android håller inte... ios är utvecklad på en enhetlig plattform där skillnaden hårdvarumässigt aldrig är gigantisk.. på android är fragmenteringen total så det är således helt omöjligt att ställa såna krav. Galaxy s kan säkerligen köra ics men personligen tror jag att S2 och sen självklart S3 kör ics.. inte SGS... självklart blir jag positivt överaskad men det känns som enormt bortkastade pengar för samsung att lägga ner det jobbet. Det ger helt enkelt inget klirr i kassan att hålla med sån auppdateringar.

galaxy s är 1.5 år gammal och har genomgått 2 stora uppgraderingar med froyo och gingerbread. ICS bör inte komma men återigen.. blir gärna positivt överaskad.

11. Kiske

Kiske Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta är så fel det kan bli, ju bättre rykte Samsung får ju fler köper deras telefoner.
    Som motpol kan man ta LG. De har vart usla på att uppdatera sina telefoner och jag skulle aldrig någonsin köpa en. Jag avråder även mina nära och kära så det blir en del mindre klirr i kassan för dem. Företag som behandlar mig bra däremot höjer jag till skyarna.
    Mina pengar och goodwill måste företagen förtjäna.

Tyvärr finns det en nackdel. De flesta företagsledningar tänker kortsiktigt och vill ha snabba cash och skiter fullständigt i om det ger pengar på sikt. Det är bara nästa kvartalsrapport som räknas så därför gör en del som LG. Därför skall också företag med bra support premieras extra.

12. Hrc4u

Hrc4u Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

13. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

14. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

rätt och fel såklart... kostnaden för kalaset lär utan tvekan överskrida vinsten... det är en 2 år gammal telefon det är inte fucking symbian vi pratar om

15. bainit

bainit Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är inte frågan om att ställa krav, det är frågan om Samsung vill ha återkommande kunder.

Sen handlar det egentligen inte om hur länge en telefon har funnits på marknaden utan om tiden från den blev ersatt och med tanke på det finns det kunder som har haft SGS mindre än ett år.

16. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

ur kundperspektiv ser man alltid att man vill ha uppdateringar och är märkbart oförstående till att dom uteblir. Jag är nog bara yrkesskadad men jag anser att ics inte bör komma till sgs.

17. joppe_k

joppe_k Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

G1:an är en annan femma. Galaxy S är hårdvarumässigt lika bra eller bättre än Nexus S som får ICS utan att blinka.

Det som kommer att avgöra om Samsung släpper ICS till Galaxy S är om de tror att de kan strunta i det utan att generera alltför mycket badwill från de existerande användarna. Om de tror att deras rykte skulle skadas till den grad att det kostar dem mer i försäljning än i utvecklingskostnad så kommer de att släppa den. Annars kommer de så klart att smita undan från ansvaret.

Tro inte nu att jag försöker svartmåla Samsung här. ALLA tillverkare skulle bete sig likadant. Enda orsaken till att t.ex. Sony Ericsson just nu går ut och stöttar Cyanogenmod och smörar för oss i största allmänhet är för att de känner att de ligger på efterkälken och måste fila på sitt rykte. Samsung hade ett dåligt rykte jämfört med t.ex. HTC efter deras två första Android modeller, så de har haft mycket att bevisa, men de gjorde sig ett namn på marknaden med Galaxy S som var en riktig kioskvältarsuccé.

Det som talar för att vi skulle få ICS är att Galaxy S var deras flaggskepp och deras genombrott på Androidmarknaden för lite över 1 år sedan och det finns otroliga mängder enheter i omlopp. Folk som bränner nästan 6000 kr för en värstingmodell förväntar sig också en bra support av sin enhet. De skulle mao. ta en ganska stor PR-smäll om de nu slutade stödja telefonen. Om de sen tycker att det är värt att ta den smällen är en annan fråga.

TL;DR: Om jag måste gissa så skulle jag säga att Samsung smiter undan här och hävdar att den är för gammal, men det finns en möjlighet att de känner pressen och tvingas uppdatera.

18. PaKr

PaKr Teen Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Tolkar ju uttalandet mer som att alla telefoner som idag kör GB "kommer att få" ICS, snarare än att han syftar på att bara telefoner som släppts med GB kommer få uppdateringen.

Sen kan man ju hoppas att Googles och Samsungs samarbete kring bla. Nexus modellerna är till fördel för oss SGS ägare i detta fall.

19. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, får ju hoppas på det bästa. :)

20. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Bra resonerat, nu gäller det bara att vänta och se vad som sker, håller dock med dig i samtliga punkter.