ICS till Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av coopdeo, 19 okt 2011.

  1. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det låter helt jävla skumt. "Piratplattor" kanske?

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  2. eggepegge

    eggepegge Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns iofs skumt om Telia skulle skeppat piratplattor. Och officiellt är ju senaste budet från Samsung december/januari enligt ett tidigare inlägg vilket får mig att ställa mig frågande till svaret att plattan är "trasig".
     
  3. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Haha! Låter som soppa, men mig kvittar det :) Har kört ICS länge på min P7500 och oroar mig inte över att inte kunna få ota i framtiden pga "fel" firmware, för någon sådan lär aldrig komma iaf.

    Sent thru time and space.
     
  4. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Som sagt tidigare. Samsung Sverige har väldigt dålig koll. Tittar man på deras Facebook sida så har olika personer fått olika svar. En har fått svaret att det är fel på plattan då det inte finns 2 olika firmware versioner. En annan har fått svaret att det visst finns 2 olika, NEE och NSE, och att det är NEE som kommit än så länge.
    Tittar man på samfirmware.com så stöds också det senare alternativet då det finns Honeycomb 3.2 i 2 olika versioner, NEE och NSE.

    Från Facebook 21 december:
    "Samsung Sverige Hej Gerhard, Det finns två olika versioner av Galaxy Tab 10.1 3G (P7500). Vi har släppt ICS-uppdateringen till NEE-versionen (Open Nordic), men inte för NSE-versionen. I dagsläget vet vi inte när uppdateringen släpps till NSE-versionen, men vi kommer förstås att berätta mer så snart vi har mer information! // Immu"
     
    Last edited: 29 dec 2012
  5. Mikael.Svensson

    Mikael.Svensson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerade kanon att köra in nordiska versionen i min 7500 som finns på samf. Jag hade NSE platta men versionen som var släppt var NEE. Alla appar osv är kvar. Och det blev en helt annan platta.
     
  6. pellegj

    pellegj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kör den jag också, jag gjorde full factory reset och när jag kollade sen så är den inställd som NSE som standard utan att jag ändrat.
     
  7. Frispel

    Frispel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skiter i Samsung, odugliga satar.... har uppdaterat min nu med Odin och kör nu ICS 4.0.4 NEE . . .

    fan plattan vart som ny, men är nog min sista Samsung what so ever...

    Må gott!
     
  8. Taxen

    Taxen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ursäkta en kanske dum fråga, men hur ser man "vad den är inställd som"? NSE eller NEE?

    Hittar inget under info om plattan.

    Själv har jag laddat in NEE men den var ju identisk med den Polska som jag hade tidigare, exakt samma filstorlek och tidsstämpel på md5-filen så det bör ju vara samma.
     
  9. Mikael.Svensson

    Mikael.Svensson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du kopplar upp plattan mot Kies i datorn.
    När du fått kontakt med plattan kommer du in till grundinformation. En bit ner på sidan står det inbyggd programvara:

    PDA:LP6 / PHONE:LQ8 / CSC:LP5 (NSE)

    Så står det på min efter den var uppdaterad. La ej på minnet vad det stod på PDA / PHONE och CSC innan jag laddade in 4.0.4. Bara att det stod NSE La jag märket till..

    Hoppas jag kunde hjälpa dig lite iaf.
     
  10. Calleman

    Calleman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ingen annan än jag som får problem med bildkvalitet och hackande i Youtube appen efter ni uppdaterat till ICS med Odin? Jag fick gå tillbaka till 3.2 för att den skulle funka som den skulle igen.
     
  11. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Min fungerar som den ska, men jag kör med en rootad version av stock för UK för 7510.

    Sent from my HTC One X
     
  12. thomasengstrom

    thomasengstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har version "pda:kk4 / phone:kk2 / csc:kk3 (aut)" på min platta, och får meddelande då jag kopplar den till Kies att min enhet inte stödjer programvaruuppgradering via Kies. Har fabriksåterställt, provat på två olika maskiner, installerat om Kies etc etc
    Vad i hela världen betyder aut? Skulle inte där stå NEE eller NSE....?
    Någon som vet?

    Uppdaterat:
    Troligen för att butikerna/grossisterna köper in plattor som inte är för den svenska marknaden, utan importerar därifrån de är billigast. :-(
    Jag hade visst en Schweizisk version från NetonNet, men de tog in den på reklamation idag.. Får väl se vad som händer
     
    Last edited: 3 jan 2013
  13. thomasengstrom

    thomasengstrom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Troligen för att butikerna/grossisterna köper in plattor som inte är för den svenska marknaden, utan importerar därifrån de är billigast. :-(
     
  14. T4JZ0N

    T4JZ0N Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Går dock bra att uppdatera manuellt via Odin om man inte får den ota.

    Skickat från min GT-I8190
     
  15. Ricke77

    Ricke77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det nån guide som du följde? Funderar starkt på att flasha med CM10 men kanske ska testa ICS först?

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
     
  16. sasse

    sasse Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    mobilephreak gillar detta.
  17. Ricke77

    Ricke77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Jag har kört både den officiella Samsung 4.0.4 romen med och utan root + A1 kärnan och CM10 med både A1 kärnan och CMs medföljande kärna.

    Just nu kör jag helt standard Samsung 4.0.4.
    Det säger ganska mycket hur lite skillnad jag tycker det är i prestanda. Visst blir det lite snabbare med en överklockad kärna men när jag testade mellan 4.0.4 och CM10 men med A1 kärnan i båda romarna var det ingen särskild skillnad.

    Jag saknade dessutom allt för mycket en del TW prylar så jag gick tillbaka till 4.0.4 NEE när den kom.
    Ev lägger jag på A1 kärnan men jag känner inte att CM10 är så mycket bättre att den är värd att testa igen.

    Så prestandan har mer med hur väl optimerad Kärnan är än ROMen i sig.
    Därav så känner jag att en bättre fråga är vad du känner att du gillar med de olika ROMarna och det är svårt att för mig att säga vad du gillar mer eller mindre ;-)
     
    Last edited: 7 jan 2013
    Ricke77 gillar detta.
  19. Ricke77

    Ricke77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var svar nog för mig! Tror jag stannar på 4.04 ett tag till. När jag tröttnar och känner för spänning så går jag över till CM. Förbättringen från HB till ICS var klart bättre så jag är faktiskt rätt nöjd för tillfället. Det varar kanske en vecka eller två... ;)

    Skickat från min LT26w via Tapatalk 2
     
  20. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Måste bara hålla med om att 4.0.4 funkar riktigt bra, själv kör jag jellybeanrom (4.0.4 trots namnet) sedan i somras men i grunden så är det ju samma skrot och korn. Enda anledningen till att JellyBean skulle vara najs är att då skulle de kunna porta över Multiwindow, men då krävs det ju att det är touchwiz och det lär ju inte hända..

    Samsung har skött sig riktigt dåligt i Sverige när det gäller leverens av uppdateringen men mjukvaran de levererar är inget jag klagar på!