ICS till Incredible S?

Diskussion i 'Incredible S' startad av aloe, 24 sept 2011.

  1. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad kan vi förvänta oss framöver när det gäller vidareutveckla incredible s kommer icecream blir det annat sense när kommer 2.50... HTC kanske redan har slutat ätt jobba med incredible och gör en Nokia sköter i kunder och hänvisat till nya enheter ??????
     
  2. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Njae, jag tror de kommer med en Gingerbread 2.3.5 sen tar de farväl.
     
  3. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Gör inte så mycket när det finns custom roms. Apropå det, fungerar headsets för dig när du kör MIUI?
     
  4. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det känns ju inte så kul om denna incredible mobil stannar på gingerbread men ni har nog rätt bättre och byta till se i stället x10 har ju uppdateras många steg .JAG tror inte det blir HTC nästa gång
     
  5. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Det är 18 månaders uppdaterings garanti om jag inte missminner mig helt.

    Jag ser ICS som en självklarhet dock så misstänker jag att Vivo inte är en av deras prioriterade modeller så det kanske dröjer någon månad extra.

    Men orka Sense :P
     
  6. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Nja det tror jag, kör inte MIUI längre... så kan inte säga säkert
     
  7. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Citerar gsmarena HTC funderar på att ge ics till deras dualcore men incredible s och desire s är inte aktuella för fler updateringar än dem som finns idag 2.3.3 dom kan fetglömma att jag köper en HTC igen detta är jävligt dåligt att inte supporta deras skit lurar desire s och incredible s
     
  8. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Det där var en ganska så kass källa...
    GSM arena anger att deras källa är engadget och läser man citaten från HTC så kan man inte någonstanns läsa att Incredible S INTE kommer få ICS.
    detta är bara något som GSM arena har tolkat det som.

    HTC skriver att deras mål är att uppdatera så många modeller som möjligt av deras senare modeller, jag tolkar det som att Desire troligtvis inte kommer få ICS för att det är inte möjligt att få in ICS + Sense + ha en massa minne över.

    HTC skulle inte formulera sig som så att man vill uppdatera så många modeller som möjligt ifall man endast syftade på Sensation och EVO 3D.

    Utgå istället från det officiella uttalandet från HTC som är det som GSM Arena i tredje led har feltolkat

    Så innan HTC säger just att dom inte ska uppdatera Incredible S så kan du ju vänta med att säga "aldrig mer HTC"
     
  9. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag är skeptisk titta på tidigare modeller dom har inte fått särskilt många updateringar och desire var ett undantag då det var deras flaggskepp men inc s och desire s är inte det och HTC trycker ut så många modeller så möjligt så att man inte behöver ta ansvar för tidigare modeller och det har utlovats en update 2.50.....har den kommit nä det var en månad sedan dom lovade att den skulle komma
     
  10. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    HTC har uppdaterat ganska så bra, och Incredible S är inte gammal på något sätt.
    jag ser det som en självklarhet att vi kommer få ICS, säkert inte först men det kommer.

    Incredible S har verkligen möjligheter hårdvarumässigt att få ICS.
    oftast när telefoner inte blivit uppdaterade så är det pga bristfällig hårdvara, för lite RAM eller ROM

    detta blir najs: " Android 4.0 (or Ice Cream Sandwhich if you will) has 3 major software enhancements that will make a 1.2ghz dual core phone seem like it’s a 3ghz phone running"

    Annars så får man köra CM8 :)
     
  11. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inc s kom före desire s ändå fick inte inc s någon update och jag kan säga adjö till denna facke lur
     
  12. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    snälla du, ge mig en länk på en trovärdig källa, gärna direkt från HTC som säger att HTC INTE kommer att uppdatera Incredible S




    om du nu grundar ditt senaste meningslösa hat/spy galla meddelande på att Desire S nu uppdateras till 2.3.5 så jaha? 2.3.5 vad ska vi med det nu så här sent till? det är dessutom Android 2.3.7 som är senaste som finns att tillgå. det kan dessutom komma motsvarande uppdatering redan nästa vecka till Incredible S, uppdateringar släpps INTE samma dag till flera modeller, HTC fixar för en modell och släpper den, dom fixar inte till en modell för att sedan hålla på den tills dom har gjort klart uppdateringar till andra telefoner för att släppa till alla modeller samtidigt.
     
  13. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Incredible S kommer garanterat få den uppdateringen. Inte för att jag har något som helst belägg för det. Men Desire S är väl en telefon som fler kunder har? Detta kan vara en av anledningarna till varför man valt att uppdatera den före.
     
  14. Hagel

    Hagel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är bara att vänta och se helt enkelt, och med tanke på att Desire HD, Desire S samt Incredible S alla tre har samma innanmäte i form av Scorpion 1GHz och Adreno 205 så ifall det kommer till en så kommer det antingen officiellt eller via xda komma till samtliga :)
     
  15. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Undrar varför det har så lång tid att få till en updatering till vår inc s suuuuuck
    Hoppas röst problemen och försvinner och att batteritid blir bättre
     
  16. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    HTC kanske inte kan göra mer för denna lur
     
  17. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Gissningsvis för att vi inte är så många som valt just denna sköna modell...

    Å andra sidan tog det ju år och dar innan de släppte uppdateringarna till HTC Hero och den var det ju ganska många som hade.
     
  18. aloe

    aloe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag tror att denna modell är behäftad med stora problem bla antenn konstruktionen processorn borde dom kunna snabba upp det är den samma som i arc s jag det gäller antennerna i denna lur så har den taskiga mottagnings värde till och med vildfire har bättre med samma operatör och vad det gäller mängden personer som köpt denna modell så har HTC sagt sedan en lång tid tillbaks att det går ut till 10miljoner enheter per dag och som alla förstår så är det inte ens tillverkat 10 miljoner inc s så om vi får någon update så lär det nog dröja länge titta på dhd den har inte fått så många updateringar jag hoppas men har slutat tro på HTC ......
     
  19. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Ursäkta min okunskap, men hur korrigerar man dålig hårdvara med mjukvara?
     
  20. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Hur skulle HTC "snabba upp processorn"? Överklocka den till över Qualcomms specifikationer för processorn?

    Incredible S fick Gingerbread ganska så snabbt.
    Då dom valt att slänga på Sense skiten så är det ett jäkla jobb om man ska släppa minsta lilla uppdatering och implementera Sense, Gingerbread har kommit i 7 versioner + lite fler builds däremellan.
    vi har redan Gingerbread så skit samma om dom uppdaterar ett gammalt Gingerbread till ett annat Gingerbread eller inte.
    Jag vill ha ICS, det skulle ta oss frammåt, inte en gammal 2.3.5

    Och inte änns Nexus S har fått ICS än så sluta gnäll.