Fråga: ICS till SII LTE?

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av Gavin_Gadget, 11 mar 2012.

1. tealine

tealine Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Va less man blir. På riktigt, vad är det som tar sån tid? ICS har funnits bra länge nu, så som programmerare blir jag nyfiken på vad det är som kan ta så fruuuuktansvärt lång tid att anpassa. Telefonen är ju hyffsat välutrustad, så på sin höjd borde det vara 4G som ställer till det. [gnäll]Med tanke på hur bra 4G funkar tillsammans med 3G i nuvarande tappning så har de väl en del att jobba på iofs[/gnäll].

På den ljusa sidan kan man se att vi är i slutet av maj nu, så snart är det Q3. Yey! Bara 1-4 månader kvar.

Har någon sett en lyckad inläggning av en CM7-rom än? Jag har sett lite försök med olika ICS-rommar och andra, mindre, rommar på XDA men än så länge inga rapporter om CM. Någon som vet mer härom?

2. Tetsujin

Tetsujin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan inte säga att jag är förvånad. Hade en SGS under lång tid, så att bli tagen bakifrån av Samsung är man ju van vid vid det här laget. Frågan är ju dock varför jag ändå köpte en Samsung igen, antar att jag har nåt narcissistisk drag nånstans :)

Som föregående talare ställer jag mig också frågande till vad det är som tar så otroligt lång tid. Att de helt har missat de logistiska fördelarna med att standardisera och göra en eller ett par modeller i taget (som till exempel Apple gör med stor framgång) är väldigt förvånande för ett så stort företag. Nu har de flera varianter i varje land, vilket måste vara ett riktigt helvete varje gång en uppdatering ska lanseras.

3. Utacka

Utacka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Håller me är inte alls förvånad, efter all strul för att inte kunna ha 4g på och ändå kunna ta emot samtal och hoppades verkligen på en uppdatering som skulle lösa det mjukvarumässigt så tröttna jag nu till slut.

Köpte nu LG optimus true hd lte (P936) och hittils funkar allt hur bra som helst. skärmen är minst lika bra om inte bättre pga 720 upplösningen! första ja märkte dock att batteriet drog från 80% till 20% på drygt 2 timmar o telefonen var varm (42 grader enligt nån batteriinfo) ja fattade inte riktigt innan ja såg flera timmar senare att dropbox va helt plötsligt 10gb tjockare o kom på att jag hade camera autouppload på :P nu laddar ja telefonen och vi får se imorn hur det funkar i väntan på mugen power 4000mah batteriet!

Det ja försöker säga är att om ni upplever ni inte kan använda 4g i vardagligt bruk (är väl därför man köpte lte??) så tycker ja ni borde titta på lg telefonen!

Skickat från min LG-P936 via Tapatalk 2

4. Dark man

Dark man Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är det med batteri tiden på lg när du kör på 4g

5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Generellt brukar högupplösning dra mkt batteri. 4G drar mycket batteri. LG-telefonen har ingen bra utgångspunkt vad gäller batteritid. Inte SGS2 LTE för den delen heller.
    Äh, jag vandrar med min externa kloss 3500mA batteri som back-up. När jag nyttjar HD gör jag det på plattan. Men visst är de intressant hur LTE-konkurrenten klarar sig jämfört med den första LTE-telefonen. Fast jag fattar inte varför den bara kommer med 4GB internt minne ;S

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

6. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Kass batteritid, men jag har beställt mugen power 4000 mah och får den nästa vecka förmodligen får leva me att ladda till varje tillfälle jag får fram tills dess.

För er som undrar så finns det små barnsjukdommat med 4g då den måste kopplas ner när man ringer/tar emot samtal samt sms/mms... så några sekunder försening på det men annars så funkar det hyffsat minus batteritiden

Edit: idag använde jag telefonen flitigt fick även ladda telefonen vid varje tillfälle jag fick och kom hem med 3% laddning kvar. Jag märkte även att ibland så lyckades inte lte koppla ner sig vid utgående samtal och sms och därmed misslyckades samtalet och tog ca 1 minut för sms att skicka. Testade även att prova ringa mig själv med andras lurar och samma sak där! men däremot behövde jag aldrig starta om luren för att det skulle funka igen utan vid andra eller tredje försöket på in- och utgående samtal så funkade det.

Lite tråkigt men jag hade större problem med min sgs2 lte där en omstart krävdes samt att på samsungen så dog all nätverk och EDGE visades men gick inte surfa eller ringa ändå! så det e ju ett plus att det funkar på lg (fast det kräver några försök)

Last edited: 24 maj 2012
  7. yopnono

yopnono Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den fungerar. men.... så slöööö men det är ICS.
    Inte värt att hålla på med, tar 5min att göra nått som ex öppna en meny.

8. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

tänkte skapa ett nytt tråd på lg allmänt forumet senare inatt eller imorn då jag beskriver helhetsipplevelsen och problem jag har stött på

9. yopnono

yopnono Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LG ? vad har det med samsung SII LTE ICS?

Bara undrar.

10. Utacka

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

kolla igenom tidigare inlägg, e ju därför jag byter tråd så jag inte kommer off-topic!