https://www.facebook.com/asus.sg/posts/322637881103560?cmntid=322676901099658&ref=notif¬if_t=comment_mention Vet att många av er också hänger på xda(länken tagen därifrån), men det verkar inte helt otroligt om Asus börjar pumpa ut ICS till våra TF101 redan imorgon.. :-D Edit: iofs har ju våra svenska uppdateringar kommit några dagar efter de första. Men en sak är säker; Asus imponerar med sina uppdateringar.
ASUS Singapore har sagt att Vi orginaltransformerägare ska få ICS imorgon. Vet inte om det gäller Sverige också: ICS for Prime in US... | Facebook " ASUS Singapore: Hi Gabriele Gab, are you referring to TF101? If so, it will be getting the update as well tomorrow. Thanks." Postat för 6 timmar sedan
ASUS Singapore [Correction] Dear all members, please kindly note that we have just received information from HQ that for TF101 update to ICS, as all has to be approved by Google, thus estimated availability to update to ICS will be around end of this month. Apologies for the error earlier. Thanks for your kind understanding. Posted 6 hours ago · So, lite senare än jag hoppats på
Omen jävla asus, hur fort har dem lyckats pusha ut ICS till prime?? Såklart man fattar att google måste godkänna, men ändå det var väll lite väl sent tycker jag... Trodde nästa vecka men icke..
Låter som en j-igt tveksam bortförklaring.. Tar INTE 2 veckor att approva direkt med tanke på hur fort det gick för Prime..
Is i trosan gott folk. Personligen väntar jag hellre en vecka extra och får en bra uppdatering än att dom släpper en förtidigt som är buggig. Men men, smaken är ju som baken
Jooo läste nu också problemet.. Bättre att vänta tills dem fixat det,förhoppningsvis Inga problem. Har ändå ICS på mobilen
Jag har heller inga problem att vänta en vecka till, men jag skulle vilja ha en kommentar från ASUS sverige i denna tråd. Det har varit väldigt tyst från deras sida, inte alls lika bra som vanligt!
Så vitt jag förstått vid kontakt med "ASUS Sverige", är det en person som har ansvar för kollen på forumet. Tror inte att de är skyldiga att finnas med här. Vi får vara tacksamma för att de är schyssta och svarar ibland.
Absolut, men dom brukar alltid vara snälla och svara , och nej dom har ingen skyldighet alls att vara med här, men dom vinner massa bra PR på det. I den här frågan har det dock varit VÄLDIGT tyst.
Hur vet du det? Har du nån inside info om när Asus sökte om godkänning från google? Prime har ju varit ute en stund i staterna redan.
Var skrev jag att jag _VET_ - jag skrev att det _LÄT_ som en tveksam förklaring för att ett marknadsteam nånstans hade lovat för mycket. Jag tror man fick kalla fötter när man insåg hur illa det verkar ha tagits emot för Prime. För egen del är jag klart orolig för att man tar fem steg tillbaka när man går från HC till ICS - HC fungerar numera riktigt bra på Transformern, men det har ju inte varit en helt enkel resa enligt mig med skakig batteriförbrukning med docka och diverse wifi-problem. ....jag hoppas jag har fel och väntar hellre ett par veckor och det blir bra.
Ett sidospår från ämnet, men en tystnad kan bero på väldigt många faktorer, lite ICE i magen skadar nog inte. Tycker själv att det skulle vara frivilligt att lägga in uppdateringar, ungefär som i Windows?
Början på februari är senaste: http://www.androidpolice.com/2012/0...wich-update-to-roll-out-by-early-february-12/ Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
+1 på den. Det är kanon med täta uppdateringar vilket jag tycker att Asus haft men jag använder platta på tok för mycket för att tycka det är ok med strul. Om det kommer uppdateringar så vill jag känna mig säker på att det inte innebär en massa pill och trix för mig. Möjligen om Asus passar in uppdateringarna till semestern eller något i den stilen men till vardags har jag inte tid att sitta och leka doktor. Strulet med batteritiden var inte värt en tidig uppdatering för mig, jag hade hellre väntat en månad eller två och fått en uppdatering som var vattentät. Plattan funkade bra innan och funkar bra nu så jag överlåter gärna till någon annan att jobba som betatestare.
Asus i USA meddelar att de nu bara inväntar ok från Google innan de kan börja skjuta ut ICS till gammel-tf:n. Nära nu... http://pulse.me/s/53kIk Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk