Uppgraderad och klar. K'nns lite som vanligt faktiskt. Men browsern 'r ju alltid nice. Verkar inte f[ till svenskt keyboard 'n men det l;ser sig nog. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
svenskt tangentbord funkar som det ska för mig. i alla fall på dockan, inte testat mjukvaru tangentbordet. Man fick en ny asus widget också, en task killer. (som kraschade efter 2 minuter för mig)
Nu är jag lite avis!! hehe. sitter med svensk och hoppas jag får min i helgen.. den får allt följa med mig på resan i helgen nu bara för uppdateringen.
Hmm...kan det vara s[ att vi med USA-plattor och svensk docka beh;ver en uppdatering f;r att f[ de svenska tecknen att funka p[ dockan?
för att få svenskt språk och tangentbord behöver man bara ändra det i inställningarna. Dock så har jag ju inga riktiga åäö knappar på det fysiska tangentbordet, men man vet ju att det är knapparna bredvid P & O Skulle det inte finnas ansiktsupplåsning i ICS? Har letat i en kvart bland inställningarna men hittar inget. Kul att leka med kameraförvrängningarna dock Panoramafunktionen är smidig också, dock så har jag redan köpt Pano, har inte hunnit testa om ics inbyggda panorama är bättre än pano.
Jösses amalia...åäö! Man behövde tydligen gå in och ställa om språket till svenska i hela plattan så funkade det. I den gamla versionen körde jag med engelska som grundinställning då jag är mest van vid engelska menyer i alla program och då funkade fortfarande åäö-knapparna på dockan, jaja hur som haver, "problem solved". Det kan ju tänkas att detta kommer att fixas till framöver. edit: det gick att lösa simpelt via språkinställningar...så nu funkar den som förut för mig, engelska menyer och fungerande svensk docka ;-)
Nu har min hittat en uppdatering och håller på och installeras! Svensk köpt från allra första batchen till sverige
Går inte att uppdatera med FOTA om man inte har stock recovery. Måste vänta på cwm version av updateringen
Ja fick installera in en stock rom och sen stock recovery men vet inte om det finns till de svenska plattorna Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Funkar bra med åäö nu. Var bara att ändra i settings och disabla engelska keyboard. Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
Glass Sandwich! ICS på min svenskinköpta TF101!! Yey! ...å vikken skillnad! Edit: och en liten men naggande god nyhet är att exchange-mejlen fått sökfunktion! Jädrans vad jag saknat den tidigare.
Whaaat, har den redan kommit till oss svenska plattor Fett ska testa senare Fast har redan ics på nexusen s så vet vad det handlar om.. Men ändå riktigt bra och fräsh är det,