Diskussion: ICS "valuepack"

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Ulrik, 29 mar 2012.

1. tephlaun

tephlaun Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

"Assumption", just det, blev nog lite svengelska i hastigheten, ... :-)

2. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack! Du är GULD. :-*
    Är det bara att köra Odin sen som om jag rootar, eller är det nåt speciellt å tänka på?

10 min senare: Hittade en tutorial här. ÄR det bara att göra som det står där så är jag hemma, eller?

Last edited: 4 apr 2012
  3. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Inga problem! Japp det är bara att följa guiden.

4. tephlaun

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag inser nu att den guiden inte är glasklar eftersom jag läste på xda-dev att man inte skall bry sig om .pit-filen men guiden säger att den filen krävs.

xda-dev: "Don't use a PIT file. Most FAQ that relate to stock roms or rooting, will make it pretty clear you don't touch PIT section on theses phones unless you want to pretty much brick your device. So please just read!"

Ytterligare förvirring är att stock romen du hänvisade till inte innehåller någon .pit-fil. Jag googlar nu som en tokig men blir inte klokare på hur jag skall göra ... ännu. o_O

15 min senare: Jag körde ett försök, bära eller brista, i Odin med filen du hänvisade till ... men ingenting nytt hände med telefonen. Samma info om telefonen fortfarande.

Basband:XXJVO
    Grundversion: 2.6.35.7 - I9000XWJVH - CL184813root@DELL101 #2
    Kompileringsnr: Gingerbread.XWJVH

Update: Nu har jag rätt produktkod (NEE) verkar det som. Kies krånglar inte längre och talar nu om att jag har den senaste, aktuella programvaran på mobilen på alla tre instanserna PDA: JVH, PHONE: JVO, CSC: JV3 (NEE).

Jag använde mig av den här filen/programvaran som bvb tipsade om:GT_I9000_XWJVH_XXJVO_NEEJV3_Sbl

I ODIN bockade jag för alla 3 rutorna för PDA, PHONE, CSC efter jag anslutit mobilen till datorn med USB-sladden. Före detta hade jag givetvis ställt mobilen i Download-läge med 3-knappskombon: volymknapp ner/hemknapp/powerknapp ... sen klickade jag bara på start och allt skötte sig självt.

Så nu är det bara att vänta på att Value Packen ska komma till Swerije och uppdatera/gradera via Kies.

Hoppas detta kan hjälpa någon. För övrigt vill jag bara säga Glad Påsk till alla Androidare.

//Med lite god hjälp kan även den största n00ben klättra upp på höga berg.

Last edited: 5 apr 2012
  5. tlew

tlew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill man göra en helt ren installation behöver man rensa i cache, fabriksåterställa, samt helst rensa i dalviks cache. Dessutom bör man köra pit tillsammans med repartition i Odin när man installerar en rom med tre filer. Pit-filerna följer med odin och för gingerbread är det 512 som gäller. Mer utförliga guider finns på xda i diverse trådar, eftersom frågor om installation ständigt dryftas av nya användare som vill modda sin telefon för första gången. Svårt? När, men lätt att bli osäker och därför göra fel eftersom man kan få spendera nån timme att hitta vettiga beskrivningar. Man får också tänka på att olika saker gäller huruvida man uppdaterar från froyo till gingerbread eller från gingerbread till en nyare gingerbread.

6. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    Jag anser att man inte ska flasha .pit filer i onödan.....bara om det verkligen behövs..

7. pewpew

pewpew Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lite problem med denna uppgraderingen. Wifin fungerar inte så bra utan den tappar kotakten då och då, vilket är lite störande. Såg på ett forum att det skulle räcka med att ändra ip release time från unlimited till vad som helst men det verkar inte fungera här då jag inte har ställt in på unlimited.

Någon som lyckats fixa detta?

Edit: Tappar man kontakten med sitt wifi verkar det bero på två olika saker, antingen att man har ip lease time på unlimited eller att man har dedikerad ip-adress till telefonen. Jag hade dedikerad ip-adress och när jag tog bort det fungerar det nu utmärkt.

Last edited: 16 apr 2012
  8. o0ski

o0ski Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har denna kommit ut på kies ennu?

9. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör: